środa, 29 kwietnia 2015

Chleb z samej mąki owsianej

Dlatego upieczenie chleba z samej mąki owsianej to wyzwanie, bo jest nawet bardziej kłopotliwa niż niejedna mąka bezglutenowa. Na szczęście udało mi się w końcu opracować recepturę na chleb owsiany, który się nie kruszy i jest bardzo smaczny. Poprawia strukturę i smak bezglutenowych dań mącznych. A jaki jest chleb z dodatkiem mąki owsianej?


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Blondies in the kitchen.

Naprawdę nie ma nic lepszego niż świeżutki, domowy chlebek na weekendowe śniadanie. Mamo, to najpyszniejszy chleb, jaki dotąd piekłaś! Antek, nasz bezlitosny krytyk i tester bezglutenowego pieczywa. Po takiej pochwale dzielę się przepisem. Mniapieczywo z prawdziwych, pełnoziarnistych mąk… Oto bezglutenowy chleb z gryki, ryżu i amarantusa, z dodatkiem gotowanych ziemniaków.


Po tym czasie sprawdziłam wypiek patyczkiem, wyjęłam chleb z formy, obróciłam go do góry nogami i piekłam jeszcze przez minut, by powstała lekko chrupiąca skórka z każdej strony i by nabrał koloru. Po tym czasie wyjęłam bezglutenowy chleb owsiany z piekarnika i zostawiłam na kratce do rana by odparował. Przed Wami prosty, wypróbowany przepis na bezglutenowy chleb owsiany.

Są tak proste, praktycznie jednoskładnikowe! Genialnie łączą się ze wszystkimi owocowymi musami, serkami,. Mąki przesiewamy z solą. Drożdże rozkruszamy, zasypujemy cukrem, podlewamy mlekiem i mieszamy. Zaczyn wraz z wodą wlewamy do mąki z solą i zaczynamy wyrabiać ciasto, Dodajemy słonecznika.


Bezglutenowy chleb z ziemniakami to ostatnio hit w moim domu. Jest szybki i prosty w przygotowaniu i do tego przepyszny. Warto go wypróbować, bo całkiem możliwe, że to jeden z tych przepisów, który zostanie z wami na dłużej. Ten chleb jest po prostu przepyszny!


Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu! Chce się więcej i więcej. Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki. Chciałam upiec szybki chleb bezglutenowy, ale bez wyrabiania. W domu miałam zapas płatków owsianych, postanowiłam więc upiec chleb owsiany.


Jest on idealny dla osób z nietolerancjami pokarmowymi i alergiami czy drożdżycą organizmu. Bardzo dobrze smakuje, gdy jest opieczony w tosterze, a n ajlepiej kroi się po kilku godzinach od wypieku. Lubię czuć komfort w kwestiach odżywiania niezależnie od tego czy jestem w domu, na wyjeździe służbowym czy też wakacjach.

Jedzenie to paliwo, a tankuję nim dość ważną maszynę jaką jest mój organizm. To co jem przenosi się na efektywność mojej pracy oraz samopoczucie. Wiem co mogę jeść, czego nie powinnam.


Bardzo mi smakował z delikatną wędlinka, albo z serem zółtym o wyrazistym smaku. Zakwas możesz spróbować przyrządzić również z jednego rodzaju mąki, samej ryżowej lub samej owsianej. Jednak ten mieszany ma według mnie najlepszą konsystencję, siłę i smak. Aby przyspieszyć wyrastanie zakwasu możesz dodać odrobinę cukru, słodu, soku z ogórków kiszonych lub octu jabłkowego. W przypadku tego zakwasu dodaję.


Kiedy przyjdzie czas na pieczenie nowego chleba wyjmij je z lodówki, dokarm wodą, mąką i kilkoma kroplami cytryny i zakwaszaj jak poprzednio w ciepłym miejscu. Powinny być gotowe już po dniach. Chleb w smaku - rewelacyjny.


Miks owsiany i mąkę kurydzianą wymieszaj z solą w dużej misce. Dodane przez agatasur w: Tylko o kuchni. Może i głupie pytanie, ale czy bułkę tartą robi się z czerstwej bułki czy może być też chleb?


Nie znam się na ciastach - z którego się piecze bułkiz z którego chleb, może nawet to jedno i to samo, a może.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty