środa, 29 kwietnia 2015

Chleb z mąki żytniej przepis

Jeśli lubicie chleb, taki aromatyczny, pyszny to chleb żytni jest dla was. Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę. Wyszukując w przeglądarce przepis na chleb z mąki żytniej na drożdżach natknęłam się na Twój przepis i postanowiłam spróbować. Akurat miałam w domu mąkę żytnią i praktycznie żadne doświadczenie w tym temacie i… chlebek wyszedł cudowny!


To pierwszy mój chleb, który upiekłam i jestem z siebie dumna, a Tobie dziękuję. Muszę zwracać uwagę na indeks glikemiczny i staram się zastąpić mąkę białą tą o grubszym przemiale.

A czy w innych przepisach na chleb zakwasowy można mąkę pszenną chlebową zastąpić sitkową, a reszta składników bez zmian. Domowy chleb z żytniej i orkiszowej mąki to jedna z tych opcji, które możesz z łatwością przygotować w domu. Jego składniki można łatwo kupić na rynku lub w sklepie ze zdrową żywnością, a kroki, które trzeba wykonać, nie sprawią nikomu trudności. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.


Chce się więcej i więcej. Chrupiące i rumiane gofry z mąki żytnie razowej min łatwe tanie. Dodane przez LenaMS w: Tylko o kuchni. Przepis na chleb żytni na drożdżach.

Dotychczas piekłam tylko chleby na pszennej mące – tym razem spróbowałam z dodatkiem żytniej i wyszedł taki typowy, swojski chlebek, doskonały do domowego smalcu i kiszonych ogórków. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Czy to może wina mąki żytniej. Powiązane przepisy: chleb zytni na drożdżach.


Jeden z bardzo znanych niemieckich chlebów. Chleb żytni graham z otrębami na. Zdrowy chleb upieczony z mąki żytniej i orkiszowej na zakwasie żytnim. Film Prosty przepis na chleb pszenno-żytni mieszany łyżk.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Mąki orkiszowe ogólnie są dość drogie. Ja zwykle mąki kupuję na targu, mam już swoje sprawdzone. Z firmy Melvit mam żytnią. Razowa mąka z tej firmy jest taka ciężka bardzo, coś jak bułka tarta.


Ja bym dodała trochę jasnej mąki (typ 72 orkiszowej lub żytniej) – chleb wyjdzie wtedy lżejszy, taki mniej razowy. To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Posmaruj chleby jeszcze raz wrzątkiem, wstaw do piekarnika i piecz przez minut.

Zakwas pszenny dokarmiłem taką samą ilością wody i mąki jak żytni, tyle że typ mąki to 7pszenna. Tak wygląda mój zakwas na trzeci dzień od rozpoczęcia procesu. A chodzenie do sklepu zabawne nie jest :) Dobra, jak zwykle małymi kroczkami oddalam się od tematu, pora zatem do niego powrócić.


Być może piekarnik w czasie wyrastania był za gorący nie wiem, chleb nie podniósł się ani o milimetr #128577; W czasie pieczenia zerwało mu dekiel, w sensie skórkę, pod spodem przerwa i zakaluch. Do miski wsypujemy mąkę żytnią razową z pełnego przemiału, cukier, sól i suszone drożdże. Sypkie składniki mieszamy, dodajemy siemię lniane i wlewamy letnią wodę. Zaloguj się i podziel się z innymi swoimi przepisami! Nieraz, chleb razowy mylony jest z żytnim, jednak w razowcu to nie rodzaj mąki jest najważniejszy.


Taki chleb z mąki żytniej przed pieczeniem można posypać dowolnymi ziarnami. Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę. Dodaj do ulubionych Wybierz listę: Zapisz. Procedura z zakwasem jest konieczna, gdyż bez niego chleb z mąki żytniej nie wyrośnie. Ale nie ma się tym co przejmować, bo jest to jednocześnie najbardziej zdrowy i naturalny sposób na dobrze wyrośnięty chleb, który długo zachowa swoją świeżość.


Wielu z nas lubi smaczny, świeży, chrupiący chleb. W takim razie zamiast konserwować się jak mumie egipskie zjadając kolejne konserwanty, ulepszacze itp. Wystarczy na to poświęcić jeden wieczór w tygodniu a korzyści dla zdrowia będą duże.


Rewelacyjny chleb, w dodatku z samej mąki żytniej pełnoziarnistej. Upiekłam go z wykorzystaniem wyjątkowo grubej mąki prosto z młyna. Rodzina pałaszowała ze smakiem… zresztą ja też! W dodatku był tak długo świeży!


Super, dziękuję za przepis! Wszystkie składniki wsypać do formy wg podanej wyżej kolejności, na środku mąki rozsypać drożdże lub rozkruszyć świeże (nie mogą mieć kontaktu z cukrem ani solą). Smak chleba jest rewelacyjny i pasuje do wszystkich dodatków. Jak widzę, Wy też lubicie taki chleb bo sięgacie po przepisy i pytacie o różne sprawy związane z pieczeniem chleba i przygotowywanie zakwasu.


Na blogu jest nawet filmik na ten temat. Często pytacie jak zrobić aby chleb z takiej mąki wyrósł i był dobry.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty