poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Ile czasu piec gofry

Re: Ile czasu pieką gofrownice gofra? Był już taki wątek na Forum. Im większa moc tym szybciej gofry się pieką i są bardziej chrupiące. Hej:) wczoraj dostaliśmy gofrownicę 3wz Lidla (Silvercrest) moc 7W, mam pytanie czy trzeba ją wcześniej nagrzać przed nałożeniem ciasta, jeśli tak to ile czasu?


Znów rozmyślasz co zrobić na śniadanie bądź kolację? Masz ochotę na tosty lecz niestety nie posiadasz tostera?

Mam pytanie ile czasu trzeba miksować ciasto na gofry. Najlepszy przepis na chrupiące gofry. Bardzo ważne jest, by nie otwierać gofrownicy w trakcie pieczenia gofrów.


A przynajmniej nie robić tego za często, ponieważ to jedna z przyczyn nieudanych wypieków. Po pierwszych gofrach sprawdź ile czasu potrzebowały one, by być idealnie podpieczone. Każde kolejne gofry piecz tak samo długo. Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania.


Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić.

Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Jedyny punkt, w którym popełniłam błąd to to, że lekko ubiłam całość mikserem, ale moim zdaniem nie zrobiło to znacznej różnicy, błąd musi być w przepisie :) Do tego gofry nie chciały odkleić się od gofrownicy (piekłam w piekarniku, w metalowych formach). Gofry piec przez około - minuty lub przez czas podany w instrukcji gofrownicy. Nakładamy ciasto chochlą i wypukłą stroną łyżki rozprowadzamy ciasto dokładnie po całej powierzchni. Gofry po upieczeniu odkładać na metalową kratkę.


Posypać cukrem pudrem i polać syropem klonowym. Lub podawać z ulubionymi dodatkami np. A ja chciałam się zapytać,jak zrobić takie gofry w piekarniku?


Kupiłam formę do gofrów,ale nie wiem ile czasu miałabym je piec? O ile do pieczenia naleśników nigdy nie potrzebowałam specjalistycznego sprzętu, tak chrupiące gofry w domu były do tej pory dla mnie nieosiągalne. Od dłuższego czasu kusiły mnie porozstawiane w sklepach zgrabne gofrownice. Mogą być zarówno deserem, jaki i rozkosznym obiadem czy smakowitą kolacją. W naszym zestawieniu znajdziesz różnorodne przepisy na gofry i naleśniki, w tym - na przykład - naleśnikowy tort.


Rozgrzej gofrownicę, nalej masę (ja zrobiłam to dzbankiem bez przelewania) tak by przykryć jej dół. Zamknij gofrownicę i piecz gofry do momentu aż przestanie lecieć para i góra gofrownicy się opuści. Zresztą najlepiej wiesz jak działa Twoja gofrownica i ile czasu potrzebuje na upieczenie gofrów.


Przyznaję, że jedynie ciasto francuskie ma w sobie podobną ilość masła- w tych gofrach jest go cała masa! Dodatek cukru perłowego jest w tym przepisie obowiązkowy, tak samo, jak wypiekanie w gofrownicy o dużej mocy, tylko z takiej gofrownicy otrzymacie chrupiące z zewnątrz a miękkie i puchate w środku gofry jak z Liége.

W dużej misce wymieszaj mąkę, cukier, proszek do pieczenia, sól i cynamon. CHRUPIĄCE GOFRY – IDEALNY PRZEPIS – przepis na idealne, pyszne gofry jak z budki. Krok po kroku zobaczycie na filmie jak przygotować idealne gofry. To najlepsze gofry jakie jedliście w życiu #128578; są cudowne, polecam. Niżej znajdziecie wskazówki jak zrobić gofry.


Sami spróbujcie i komentujcie ! Całość jeszcze raz miksujemy do czasu otrzymania jednolitej konsystencji. W połowie czasu pieczenia gofrownicę lekko uchylić na sekundy. Przed każdym kolejnym gofrem gofrownicę ponownie rozgrzać do maksymalnej temperatury. Ile wyjdzie gofrów wyjdzie. Aleksandra Śnieżek Odpowiedz 6. Gofry - przepis na domowe, chrupiące, jak z budki nad morzem, z bitą śmietaną i owocami, dżemem, cukrem pudrem, polewą.


Jak zrobić gofry - przepis i film. Następnie studzimy na kratce. Wystudzone gofry oprószamy cukrem pudrem lub podajemy z ulubionymi dodatkami np.


Zapewne każdy z Was ma za sobą jakieś doświadczenia z gofrownicą. Z jaką mocą wybrać i ile czasu je piec, aby były idealnie wypieczone i obłędnie chrupiące ? A gofry chyba mają normalny skład. Zaś z bitą smietaną i owocami już 550. Niechże ten mój ma i nawet 30 a nie 25 to będzie ok ;).


Policzyłam tą bitą śmietaną jako keksy - czyli kcal. Zawyżyłam jeszcze trochę i wyszło mi 3kcal z gofrem. Wielkość porcji – im większy kawałek, tym więcej czasu potrzebuje, aby być odpowiednio upieczony. Temperatura – im niższa, tym bardziej wydłużony czas pieczenia. Ile piec karkówkę w plastrach a ile w całości?


Najważniejszym kryterium oceny, ile czasu potrzeba, by karkówka była idealnie upieczona, jest wielkość kawałka. Wstrzymywałam się przez chwilę z wpisem o gofrach, bo chciałam dopracować przepisy. Na początku wcale nie było tak super, gofry wychodziły jakieś takie albo zbyt zdrowe – wiecie, jaki to smak? Jak tektura #128512; Dlatego potrzebowałam trochę czasu, żeby pokombinować z proporcjami – i wreszcie mi się udało wyczarować coś.


Ciasto drożdżowe piecze się zazwyczaj w temp. C ( w przypadku chlebów na bazie drożdży temp. może być wyższa ). Z reguły trwa to – minut, przy czym po pierwszych minutach warto sprawdzić, czy ciasto piecze się prawidłowo ( nie pali się, nie wylewa z formy ). Nie we wszystkich przepisach na różne ciasta podałam, jaką temperaturę powinien mieć piekarnik i jak długo piec w nim ciasto. Ponieważ piekarniki są różne.


Poniżej podaję orientacyjne dane dotyczące czasu i temperatury pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty