wtorek, 21 kwietnia 2015

Pyszny sernik krakowski

Dziś prezentujemy przepis na tradycyjny sernik krakowski z kratką. Sernik krakowski wyjdzie równie pyszny! Ciężki i “konkretny” czyli taki, który nam smakuje najbardziej ! Można go upiec na pół - kruchym spodzie ale niekoniecznie.


Tradycyjny sernik na kruchym spodzie, ozdobiony kratką i polany lukrem.

W trakcie pieczenia sernik wyjmij i ułóż na nim kratkę z ciasta, a na koniec trzymaj przez chwilę w otwartym piekarniku, by sernik nie opadł. Przed zaserwowaniem udekoruj sernik krakowski białym lukrem albo posyp cukrem pudrem. Niczemu to jednak nie przeszkadza, bo jest przepyszny, kremowy i ciężki – taki jaki powinien być sernik krakowski.


Oczywiście ser, którego użyłam nie był serem wiaderkowym, a normalnym twarogiem, który samodzielnie zmieliłam. Wszystkie najlepsze przepisy na serniki w jednym miejscu. Upiecz wyśmienity sernik z rosą, z kratką, wiedeński, migdałowy, z jabłkami lub jagodami. Pieczemy do na Wigilię i Święta oraz coraz chętniej również na Wielkanoc.


To bardzo wygodne, ponieważ nie musisz się spieszyć, by przygotować wszystkie danie jednego dnia.

Wypróbuj sernik w kratkę według pomysłu Magdy Gessler i podobnie jak ona, udekoruj go płatkami świeżych kwiatów. Tak udekorowany sernik będzie wspaniałą ozdobą świątecznego stołu. Nie zagniatamy ciasta zbyt długo, żeby po upieczeniu nie było twarde. Wyrobione ciasto owijamy folią i wkładamy do lodówki na pół godziny.


Pyszny, klasyczny sernik z prawdziwego twarogu na kruchym cieście. Na wierzchu kruche paski ciasta pokryte białym lukrem. Masa twarogowa zawiera mnóstwo rodzynek. Dodałam również otartą skórkę z pomarańczy i ziarenka wanilii.


Kiedyś piekła go moja babcia, ale kiedy jej zabrakło nikt jakoś nie kwapił się, żeby odtworzyć przepis, więc pozostały nam cukiernie. Sprawdź przepis na sernik krakowski Magdy Gessler! Nożem posiekaj zimne masło z mąką, cukrem pudrem i solą. Dodaj żółtka i rozcieraj ciasto.


Uformuj kulę, owiń folią i włóż ją do lodówki na min. Po upływie wyznaczonego czasu weź ⅔ ciasta i wyłóż nim spód posmarowanej masłem blaszki. Lista przepisów na sernik krakowski czyli sernik z kratką z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Klasyczny, pyszny sernik polski, o kremowej, zwartej konsystencji na kruchym spodzie.

Z ziarenkami wanilii i rodzynkami. Może stać się Twoim ulubionym. Po upieczeniu sernik pozostawiłam w piekarniku do wystygnięcia.


Wspaniały przepis dla wszystkich wielbicieli s. Urokliwa kratka z ciasta kruchego jest jego nieodzownym elementem. To nie jest sernik z gatunku tych puszystych, które są ostatnio bardzo popularne. To idealny sernik na Wielkanoc! Kupiłam twaróg śmietankowy w wiaderku firmy President i na nim właśnie znalazłam ten przepis.


Nie mogłam się powstrzymać, aby go nie zrobić. Chodził za mną klasyczny, tradycyjny, ciężki, serowy, prawdziwy sernik, a za taki uważam tylko sernik krakowski. Przepis podaję z moimi zmianami. Bez wątpienia, to razem z sernikiem z brzoskwiniami mój ukochany przepis na sernik, do którego wracam jak bumerang.


Ciężki, wilgotny, kremowy, na kruchym spodzie, z rozpoznawalną kratką, polany lukrem - sernik wręcz idealny! Uwielbiam serniki a krakowski chodził za mną już dawno, więc postanowiłam odkopać stare przepisy i poczynić pyszny serniczek. Twaróg zmiel, zmiksuj z cukrem, żółtkami, kremówką i budyniem. Wymieszaj z bakaliami i pianą z białek. Zobacz, jak zrobić sernik krakowski!


Większy kawałek ciasta rozwałkuj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty