poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Gofry mała porcja

Dziś korzystając z wolnej niedzieli postanowiłam więc zaszaleć i zrobić po raz pierwszy gofry. Do tej pory jestem w szoku zrobiłam ciasta półtorej porcji a zdążyłam spróbować tylko jeden mały kwadracik. Chrupiące z wierzchu miękkie w środku. Domowe gofry (najprostsze) pyszny i sprawdzony przepis. Jajka, mleko, mąkę, cukier waniliowy, proszek do pieczenia utrzeć mikserem i gotowe!


Spożywać można z cukrem pudrem, dżemem, polewą.

Wszystkie składniki zmiksować na gładką masę. Na rozgrzaną gofrownicę wylewać ciasto, zamknąć pokrywę i piec około minut. Porady Co jakiś czas warto silikonowym pędzelkiem nasmarować płyty olejem.


Wypróbuj również przepis na. Apetyt na gofry dopada mnie często późnym wieczorem, wtedy z szafki wyciągam gofrownicę i piekę chociażby z połowy porcji, tylko dla nas, na zabicie łakomstwa. Dzisiaj przepis na gofry, który wyjdą w każdym tego typu. Do gofrów można podać kwaśną śmietanę lub duszone warzywa ze świeżą słodko kwaśną surówką z ogórka.


Zdrowo i smacznie przepis na gofry z cukinii jest również w wersji bezglutenowej, smacznego!

Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania. Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić. Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Gofrownica, której używam posiada dwie kieszonki na prostokątne gofry.


Każda porcja gofrów jest u mnie gotowa po minutach pieczenia. Bardzo ważne jest, by nie otwierać gofrownicy w trakcie pieczenia gofrów. A przynajmniej nie robić tego za często, ponieważ to jedna z przyczyn nieudanych wypieków.


Po pierwszych gofrach sprawdź ile. Ciasto na gofry to żadna sztuka, więc jeśli masz ochotę na taki rodzaj deseru, to nic nie stoi na przeszkodzie, by go przygotować. Gofry francuskie - słodko i zmysłowo. Jedynym problemem może się okazać gofrownica.


Nie każdy jest jej szczęśliwym posiadaczem. Jako że gofry podaję najczęściej na słodko, np. CHRUPIĄCE GOFRY – IDEALNY PRZEPIS – przepis na idealne, pyszne gofry jak z budki. Krok po kroku zobaczycie na filmie jak przygotować idealne gofry. To najlepsze gofry jakie jedliście w życiu #128578; są cudowne, polecam.


Dzisiaj rano popijając tą herbatę pomyślałam, że czas najwyższy zrobić muffiny. Sprawdziłam, czy mam Zobacz więcej.

Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry. Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka. A gofry chyba mają normalny skład. Zaś z bitą smietaną i owocami już 550.


Niechże ten mój ma i nawet 30 a nie 25 to będzie ok ;). Policzyłam tą bitą śmietaną jako keksy - czyli kcal. Zawyżyłam jeszcze trochę i wyszło mi 3kcal z gofrem.


Wylewamy na patelnię porcję ciasta, smażymy po czym przewracamy i chwilkę smażymy z drugiej strony. Przed kolejnym naleśnikiem nie musimy smarować patelni. Podana porcja spokojnie zaspokoi apetyt osobowej rodziny.


Tak przygotowane naleśniki smakują przepysznie z kawałkiem masła, który apetycznie się roztapia! Nakładaj chochlą porcje ciasta i smaż około 3–minut, aż ciasto się przyrumieni. Gotowe, jeszcze ciepłe gofry podawaj z cukrem pudrem, bitą śmietaną lub świeżymi owocami. To jest pierwszy przepis, z którego gofry wyszły mi, chrupiące na wierzchu i pysznie pulchne w środku, tylko trzeba nastawić.


To zapewne dlatego moja Córcia tak je uwielbia. Staram się eksperymentować z mąkami i tym razem padło na orkiszową. Wylewaj małe porcje do gofrownicy, a gotowe odkładaj na talerz.


Posmaruj gofry twarożkiem i ułóż na nich pomarańcze. Tosią prowadzi bloga burczymiwbrzuchu. Uwielbia łączyć smaki, eksperymentować w kuchni, ale przede wszystkim ponad wszystko kocha jeść. Później, po powrocie do domu, wraz z końcem wakacji, marzyłam o tym, żeby na przedmieściach Wrocławia otwarto budkę z goframi. Mój ulubiony rarytas sprzedawano wówczas, niestety, tylko w centrum miasta.


Zobaczcie jak zrobić gofry domowe jak z budki nad morzem i wywołać uśmiech na niejednej, małej lub dużej buzi :). Jednak gofry nie wychodzą chrupiące NIGDY. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na naleśniki mała porcja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty