piątek, 10 kwietnia 2015

Chlebek bezglutenowy

Kupny chleb bezglutenowy jest suchy, bez smaku, taki nijaki. W dodatku zawiera mnóstwo konserwantów by jak najdłużej zachował świeżość. Podejrzewam nawet, że brzuch mnie po nim boli- jeszcze ten temat obserwuję, więc nie chcę wyciągać pochopnych wniosków.


Prosty chleb bezglutenowy. Chleb biały bezglutenowy.

Pumpernikiel bezglutenowy. Ten chleb jest po prostu przepyszny! Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu!


Ciastka bezglutenowe z czekolada 250g. Czekoladowe Ciasto Brownie 415g. Bułka tarta bezglutenowa 500g. Nic więc dziwnego, że tak dużym powodzeniem cieszy się jej.


Wszyscy orzekli zgodnie, że to najlepszy chleb bezglutenowy na świecie, a to nie lada komplement.

Niewtajemniczonym dopowiem, że dzieciom i dorosłym, którzy z dnia na dzień muszą przejść na dietę bezglutenową, zazwyczaj najtrudniej polubić bezglutenowy chleb. Najlepszy chleb na zakwasie. Ja piekę od grudnia na okrągło. Nie wyobrażam sobie już jeść chleb kupny.


Robię zazwyczaj żytni-zakwas zabija gluten prawie w 1 lub całkiem bezglutenowy na zakwasie z mąki gryczanej,lub mieszam-gryczaną z ryżową. Zakwas mam cały czas,zawsze zostawiam dwie łyżki zakwasu i dokarmiam ,tak. Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi. Ale to ciekawa alternatywa jeśli unikacie pieczywa, a nie smakuje Wam zbity, gliniasty chleb bezglutenowy.


Mimo że w silikonie nie utrzymał zwartej struktury i rozpłynął się na boki, a potem popękał, nie miałam. Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w. Bardzo zdrowy i robi się go dość szybko, jest bardzo smaczny.


A najsmakowitsza jest chrupiąca skórka! Wypiekamy chleby bezglutenowe na naturalnym zakwasie jaglanym oraz dobranych przez nas niepowtarzalnych mieszankach mąk, które powstały w trakcie naszej pracy przy produkcji pieczywa. Popisałam, co mi na języku siedziało, a teraz przechodzę do konkretów.

Najzdrowiej jest oczywiście przygotować domowy chleb na bezglutenowym zakwasie, ale zakwas się u mnie póki co nie uchował, a i zapału oraz czasu nieco brak więc działam szybko, ale dalej zdrowo. Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście. Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami. Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy.


Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy. Aktualne oferty na Ceneo. Porównuj i odkrywaj najtańsze produkty. Testowałam wiele przepisów z różnymi skutkami. Piekłam chlebek na drożdżach, sodzie, zakwasie… W kuchni staram się ograniczać ilość glutenu, dlatego zależało mi na przepisie bezglutenowym.


Na początku starałam się piec chleb. CHLEB BIAŁY KROJONY MAESTRO CLASSIC 3G Produkt bezglutenowy, bez laktozy. Wiem, że w każdej chwili mogę odwołać zgodę i wypisać się z newslettera. Szybki bezglutenowy chlebek ajurwedyjski – gotowy w minut! Smak miłości” pod nazwą „chlebek joginów”.


Wiele z Was pokochało go i włączyło do listy swoich absolutnie ulubionych, zdrowych potraw. Ciasto na chleb bezglutenowe nie rośnie tak spektakularnie jak pszenne, może wybrał Pan za dużą formę i tylko się wydaje, że się w ogóle nie podniosło. Inna sprawa jest taka, że zimą bywają różne warunki w domu, może ciasto miało zbyt chłodno. Byłam zmęczona tymi gliniastymi chlebami na zakwasie, przestalam jeść już chleb z rozpaczy, a tu taka perełka.


Dziękuję za ten przepis! Co do samego przygotowania-przez moment myślałam, że zepsułam, bo trochę ‘przelałam’ wody, ale. Poniższy chleb bezglutenowy jest banalnie prosty i szybki w przygotowaniu. Podstawowy przepis możesz wzbogacić o ulubione składniki, wedle własnego gustu i upodobań swojej rodziny. Jako dodatek świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju suszone owoce, bakalie i aromatyczne przyprawy, na przykład cynamon.


Nastaw piekarnik na 1stopni i piecz chleb ok. Wystudź chleb na metalowej kratce. Brakuje w nich glutenu, który odpowiedzialny jest za elastyczność, pulchność, wilgotność i kształt chleba.


Jak widzicie, gluten odpowiada za wiele ważnych właściwości chleba. Przepis na chleb bezglutenowy- porady. Bez niego chleb jest inny, co nie znaczy, że gorszy.


Bezglutenowe menu powinno być bezpieczne, ale tez smaczne i zdrowe. Takie są właśnie nasze produkty bezglutenowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty