środa, 1 kwietnia 2015

Domowy chleb pełnoziarnisty

Chce się więcej i więcej. Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy wyrośnięty zaczyn, dodatki i pozostałą wodę - mieszamy. Przepis na chleb pełnoziarnisty ze słonecznikiem. Taki domowy chleb najlepiej smakuje na drugi dzień. Test aleWorka – domowy chleb pełnoziarnisty bez mąki.


Jakiś czas temu pracownia ADKA poprosiła mnie o przetestowanie lnianych worków do przechowywania pieczywa. Wiedziałam oczywiście o istnieniu takich worków oraz o tym, że pieczywo w nich przechowywane dłużej zachowuje świeżość, ale jakoś nie przyszło mi się w taki gadżet. Domowy i pyszny pełnoziarnisty chleb razowy… U mnie ze słonecznikiem i siemieniem lnianym, ale ziarna można wybrać w zasadzie dowolne i wszystko, co pasuje do chleba tutaj także się odnajdzie. Pytaliście nie raz o chleb z mąką razową lub pełnoziarnistą, to jest jedna z propozycji, czyli chleb który bardzo mi smakuje.


Najprostszy pełnoziarnisty chleb domowy - szybki, łatwy, tani, zdrowy. Nie chciałbym tu raczej publikować przepisów, ale dla tego zrobię wyjątek, bo jest wyjątkowo przydatny i bardzo ułatwia zdrowe odżywianie. Zanim upiekłem pierwszy chleb, myślałem, że to trudne i czasochłonne. Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach.


Domowy chleb pełnoziarnisty

W kategorii chleby natomiast znajdziesz przepisy na inne moje chlebki. Często w piekarni stajemy przed trudnym wyborem - które pieczywo należy wybrać? Niewielu potrafi dokonać właściwego zakupu. Chleb razowy czy białe pieczywo? Uwielbiam chleb i wszelakie dobre pieczywo.


Dobre mam na myśli zarówno smaczne jak i zdrowe. W Polsce ekologicznych piekarni przybywa jak na drożdżach, a zatem wybór jest spory i niewiele osób zawraca sobie głowę pieczeniem chleba mając tysiąc innych spraw na co dzień. No i okazuje się, że piekarz wcale nie musi mieć mąki na brodzie #128578;. Strona główna pieczywo chleby domowy chlebek irlandzki pełnoziarnisty.


Ten wspaniały, pełnoziarnisty chleb nie wymaga ani minuty zagniatania. Domowy chleb pełnoziarnisty – bez drożdży, bez zakwasu, bez mąki. Składniki wystarczy pomieszać łyżką a natura zrobi swoje. Do tego brak zagniatania świetnie wpływa na jego konsystencję.


Mąka pełnoziarnista bywa ciężka na etapie zagniatania, a chleb zwykle jest bardzo zbity i ciężki. W tym wypadku wprost przeciwnie! Ja pamiętam zapach pieczonego chleba u mojej Babci – to jest ze mną od dzieciństwa. Pyszny drożdżowy chleb razowy z ziarnami na pełnoziarnistej mące, napakowany został zdrowymi nasionami, a co najważniejsze nie zawiera żadnych zbędnych substancji dodatkowych! Dzięki przepisowi na chleb razowy z ziarnami już nigdy więcej nie dacie się nabrać na chleb barwiony karmelem czy tez z dodatkiem spulchniaczy.


Domowy chleb pełnoziarnisty

Drożdże pokruszyć do miski. Zalać ciepłą wodą (1ml), wymieszać i odstawić. Dodać ziarna słonecznika, orzechy włoskie, otręby i siemię lniane. Wlać ciepłą wodę (4ml) oraz rozpuszczone drożdże.


Sposób przygotowania: 1. Ciepłą przegotowaną wodę mieszamy z drożdżami. Po domu roznosi się wspaniały zapach czosnku, ziół i pieczonego chleba. Idealny na kanapki lub na przekąskę. Chleb znika bardzo szybko, ponieważ jest tak dobry, że nie można się od niego oderwać.


Tym razem upiekłam chleb pszenny pełnoziarnisty na zakwasie Jeffreya Hamelmana. Chleb piecze się na mące pszennej i pszennej pełnoziarnistej, na zakwasie z małą domieszką drożdży. Chleb pełnoziarnisty nie ma wielu kalorii, jednak te wzrastają, gdy dodamy do niej inne produkty, takie jak: masło, szynka, ser, majonez.


W 1gramach pieczywa pełnoziarnistego znajduje się około 2kalorii. Pieczywo pełnoziarniste może być w formie chleba, bułek, bagietek. Z chlebem razowym postępujemy tak jak ze zwykłym chlebem, wieczorem mieszamy mąkę, wodę, drożdże i sól, a rano następnego dnia pieczemy chleb.


Jako pierwszy do zaprezentowania na blogu wybrałam pełnoziarnisty chleb na zakwasie żytnio-razowym z dodatkiem płatków owsianych. Do wypieku tego chleba szczególnie polecam mąką pełnoziarnistą zboża Lubelli. Taki własnoręcznie upieczony bochenek, będzie dobry do spożycia nawet do dni.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty