piątek, 10 kwietnia 2015

Jak upiec chleb bez drożdży

To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Super szybki chleb bez drożdży. Co prawda nie byłem do tego pomysłu tak od razu przekonany.


W sumie przecież wiadomo, że jak chleb to i drożdże (ewentualnie zakwas).

Dzieci zjadły w mig i chcą jeszcze,trzeba się wziąć do roboty i upiec skoro im smakuje to naprawdę jest. Kiedy piekłem ten chleb po raz pierwszy, po wyjęciu z piekarnika odczekałem jakieś minut, bo po prostu nie mogłem dłużej wytrzymać, i odkroiłem ciepłą jeszcze piętkę. To była najlepsza piętka chleba z masłem ever!


Kolejne dwie świeże piętki odstąpiłem już swojej małżonce – nie wiem jak to rozwiążemy w. Chleb pszenny bez zakwasu i drożdży. Do miski wrzucamy składniki mąki,otręby,proszek do pieczenia,cukier,sodę i sól. Następnie dodajemy jajko i mleko.

Wrzucamy do tego starty żółty ser,zioła i słonecznik. Wszystko dokładnie wyrabiamy ręką. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Nie mogę dodać drożdży, a zamiast mleka mogę dać ew. Nutramigen czy Bebiko sojowe.


Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie. Białka rozdzielić od żółtek. Do tej masy dodać ubite białka (nie ubijać wcześniej, żeby nie opadły) i powoli mieszać aby masa. Marzył mi się domowy chleb. Chciałam upiec taki na zakwasie, jednak okazało się, że mam pecha i nie mogę znaleźć nigdzie mąki razowej.


Wykombinowałam więc przepis na drożdżach i occie. Jak na razie na blogu pojawiają się przepisy z użyciem drożdży. Nie mam jeszcze odwagi, żeby sięgnąć po zakwas,. Trudno się temu dziwić, gdyż jest bardzo zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu.


Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi.

Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. JAK UPIEC CHLEB NA ZAKWASIE PEŁNOZIARNISTY - Duration:. Najlepsze chleb bezglutenowy i bez drożdży jaki jadlam – smakuje niemalże jak normalny!


Byłam zmęczona tymi gliniastymi chlebami na zakwasie, przestalam jeść już chleb z rozpaczy, a tu taka perełka. Dziękuję za ten przepis! Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Banalnie prosty, wystarczy pomieszać składniki i dobrze ugnieść, by bochenek był zwarty po upieczeniu. Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb bez zakwasu i bez drożdży.


Próbowałam więc piec chleby bezglutenowe, zarówno na drożdżach, jak i na zakwasie – w końcu osiągnęłam nawet w miarę zadowalający efekt. Dziś chciałabym upiec ten chleb, do tej pory piekłam. Przepis na chleb z żytniej mąki, który zawsze się udaje. Weizenbrot: przepis na chleb zimnej fermentacji, bez wyrabiania, bez wysiłku.


Domowy chleb z otrębami. Prosty i łatwy do przygotowania chleb na drożdżach, powinien przypaść do gustu zwłaszcza osobom mniej doświadczonym w wypiekaniu domowego pieczywa. Jak upiec chleb pszenny na drożdżach, bez zakwasu?


Wypiek chleba domowego na drożdżach nie wymaga użycia zakwasu, a co za tym idzie, jest zdecydowanie szybszym sposobem na domowe pieczywo. Jeśli nie mamy ochoty bawić się w domowe zakwasy (choć warto), to wykorzystajmy do wypieku drożdże – świeże lub sypkie. Ponad rok temu odkryłam jak wiele możliwości daje kasza gryczana niepalona. Jej fenomen polega na tym, że w odróżnieniu od wersji uprażonej, po wcześniejszym namoczeniu stosujemy ją bez gotowania. Już jakiś czas temu padło na blogu pytanie o chleb bez drożdży.


Muszę przyznać, że dłużej się musiałam nad tematem zastanowić. Pierwsze, co przyszło mi do głowy, to oczywiście zakwas, ale to jednak bardziej skomplikowana rzecz. Od tak, żeby sobie upiec chleb od święta, to nie bardzo się nadaje. Mozna rowniez upiec okragly chleb jak kiedys nasze babcie nasze piekly,pajdy grube,skorka chrupiaca chlebek posmarowany prawdziwym maslem oraz wlasnych powidel sliwkowych po prostu ideal,pyszny chlebek naszych babc.


Bez drożdży i bez zakwasu to już raczej nie chleb, ale jest kilka wypieków z sodą lub proszkiem do pieczenia na blogu:. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty