niedziela, 6 grudnia 2015

Chleb bez

Bardzo prosty w przygotowaniu, nie wymaga zakwasu ani drożdży. Mi zawsze wychodzi:) Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Dzisiaj zapraszam na przepis na chleb bez mąki bezglutenowy.


Jest odpowiedzią na prośby moich czytelników o pokazanie wyjątkowego, niecodziennego, zaskakującego i zdrowego pieczywa. Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi.

Chleb bez glutenowy bez drożdży. W czym tkwi w takim razie tajemnica? Wieczorem wrzucacie wszystkie składniki chleba do miski, mieszacie łyżką – nie zagniatacie – przykrywacie, a rano pieczecie. Razowy chleb bez pieczenia można podawać jako tradycyjne kanapki posmarowane masłem,smalcem, serkiem, pastą w towarzystwie warzyw albo podczas pieczenia po przełożeniu na drugą stronę ułożyć na nich plasterki sera żółtego, boczku czy kiełbasy i zapiekać pod przykryciem by ser się rozpuścił.


Zdecydowanie najprostszy przepis na stronie na jasny chleb pszenny, który nie wymaga zagniatania. Autorem przepisu i metody jego przygotowania jest Jim Lahey z Sullivan Street Bakery. Biedronce – gdy wybrałam się na zakupy o 20:3 nigdzie nie mogłam dostać siemienia lnianego, więc zdecydowałam się, że zilustruję wpis zdjęciami gotowca #128578; Nadmienię, że chleb.


Dodane przez madzia w: Tylko o kuchni.

Pieczecie może samodzielnie chleb? Jeśli tak to może macie jakiś fajny, sprawdzony przepis? Przekładamy chleb do wysmarowanej foremki i pieczemy w temperaturze 2stopni (bez termoobiegu) przez min.


Wiele zależy tutaj od piekarnika – dlatego co pewien czas trzeba rzucić okiem, żeby chleb za bardzo się nie przyrumienił. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Banalnie prosty, wystarczy pomieszać składniki i dobrze ugnieść, by bochenek był zwarty po upieczeniu. Trudno się temu dziwić, gdyż jest bardzo zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu. Nie musicie mieć wagi, jako miarka posłuży Wam szklanka i łyżka.


To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Ale chleb może być też także bez mąki! Mnie to od dawna zadziwiało jak można upiec chleb bez mąki. Po zgłębieniu tematu dowiedziałam się, że chleb bez mąki składa się głównie z ziaren – słonecznik, pestki dyni, siemię lniane, orzechy.


Postanowiłem zrobić dość nietypowy chleb. Bez drożdży, za to z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Znalazłem gdzieś przepis więc postanowiłem podzielić się nim z wami.

Co prawda nie byłem do tego pomysłu tak od razu przekonany. W sumie przecież wiadomo, że jak chleb to i drożdże (ewentualnie zakwas). Najlepsze chleb bez glutenowy i bez drożdży jaki jadlam – smakuje niemalże jak normalny!


Byłam zmęczona tymi gliniastymi chlebami na zakwasie, przestalam jeść już chleb z rozpaczy, a tu taka perełka. Dziękuję za ten przepis! Wiejski chleb bez wyrabiania zaskoczył mnie swoją prostotą. To dosłownie minut roboty, a efekt jest niesamowity. Jeśli wybierzesz chleb upieczony z „odpowiednich składników” to pomoże Ci on chronić Twoje zdrowie i być może uleczyć z męczących Cię dolegliwości.


Ten jest z mąki pełnoziarnistej. Robię trzy wersje tego chleba: mąka zwykła, razowa i pełnoziarnista. Znika mi ten chleb tego samego dnia. Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie. Białka rozdzielić od żółtek.


Ale taki chleb był dla mnie zbyt gliniasty i za ciężki, albo za bardzo się kruszył, a smakowo też nie powalał. Piekłam również chlebki na mące migdałowej, posiłkując się przepisami Kuchni bez pszenicy Davisa. Są OK, ale bardziej w wersji słodkiej niż wytrawnej – takie ciasto-chlebki. Od kilku tygodni piekę chleb.


Szukam zarówno prostych receptur jak i alternatywy dla wszystkich tych, którzy zmuszeni są odstawić dziesiątki produktów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty