czwartek, 3 grudnia 2015

Chleb razowy na zakwasie przepis

Chleb razowy na zakwasie przepis

Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Chleb razowy na zakwasie przepis

Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Następnie posmaruj chleb wrzątkiem, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na godziny.


Rozgrzej piekarnik do maksymalnej temperatury. Posmaruj chleby jeszcze raz wrzątkiem, wstaw do piekarnika i piecz przez minut. Kiedy kilka dni temu wpadł mi w oko ten przepis postanowiłam go wypróbować.


Przepis jest stosunkowo prosty, ale przygotowanie takiego chleba zajmuje dość sporo czasu. Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury.


Moim sekretem jest wymieszanie dwóch mąk – pszennej razowej, z żytnią razową. Czy mogłabyś Tosiu polecić jakiś nieskomplikowany przepis na chleb razowy na zakwasie-szybki i dla poczatkujących. Pozdrawiam:) Odpowiedz na ten komentarz. Natomiast ze smutkiem przeczytałam część komentarzy, gdzie goście czepiają się sposobu prezentacji, wyglądu, etc. Mam nadzieję, że obie panie wcale się takimi komentarzami nie przejmują.


Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Dziękuję za dobey przepis. Domowe pieczywo na zakwasie.


Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Jeśli ktoś nie posiada zakwasu pszennego można go zastąpić żytnim.


Chleb pszenny razowy na zakwasie. Składniki wystarczy wymieszać łyżką. Nalepszy przepis na chleb jak dotad :) Zawsze mi wychodzi, z kazdej maki. Mam dobry zytni zakwas, to podstawa.


Odzywiam go dzien przed zrobieniem zaczynu. Chętnie podzielę się z Wami przepisem na ten pyszny, chrupiący chlebek:-) To jeden z najlepszych razowych chlebów jakie jadłam, ma wspaniale chrupiącą skórkę, jest długo świeży i bardzo smaczny. Pieczenie własnego chleba nie jest niczym trudnym i wbrew.


Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia. Bardzo dobry przepis, chleb przepyszny. Warto jednak pamiętać, że istnieją różne rodzaje chleba żytniego. Dzień dobry, Oczywiście chleb pszenno-żytni ma dużą szansę powodzenia!


Najbardziej ceniony jest chleb żytni na zakwasie. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę.


Zagniatać (ręką albo mikserem z końcówkami haki) aż uzyskamy klejące ale nielejące się ciasto. Dodać sól i cukier, cebulę i słonecznik i wyrabiać jeszcze chwilę. Wspaniały, pyszny chleb z większą ilością błonnika. Wilgotny i delikatny miąższ.


Z użyciem mąki pszennej razowej (u mnie część orkiszowej razowej) oraz małym udziałem mąki pszennej, na żytnim zakwasie. Prosty chleb wiejski na zakwasie i drożdżach Prosty chleb w stylu wiejskim, pachnący i smaczny. Nie wymaga pracochłonnego robienia tradycyjnego zakwasu.


Nieraz, chleb razowy mylony jest z żytnim, jednak w razowcu to nie rodzaj mąki jest najważniejszy. Moim zdaniem chleb z mieszanki nie umywa się do tego na zakwasie samodzielnie wyrobiony co tak naprawdę jest bardzo proste:). W końcu się na to zdecydowałam, a powyższy przepis zdaje się dość prosty jak na początek. Witam serdecznie :) To będzie mój pierwszy chleb. W związku z tym mam kilka pytań.


Potrzebuję przepis na dobry chleb ŻYTNI bez dodatku pszennej mąki która zawiera gluten. Niestety mam chore jelita dość poważnie nie mogę spożywać glutenu i mogę tylko chleb żytni na zakwasie naturalnym. Czy jeśli chcę dodać do środka ziarna (np. słonecznika) lub otręby, to czy trzeba jakoś modyfikować skład?


Ciężko dostać taki w miejscu w którym mieszkam. Tym razem przyszedł czas na chleb na drożdżach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty