środa, 23 grudnia 2015

Swojski chleb na drożdżach

Ja mam taki problem ze żadne ciasto na drożdżach mi nie wychodzi … nawet pizza. Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Robię podobnie lecz daję torebkę drożdży.


Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-).

Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Koszyki należy obficie obsypać mąką, a foremki albo natłuścić i oprószyć bułką tartą albo wyłożyć papierem. Swojski chleb na drożdżach : Przepisy, jak zrobić - Smaker.


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Najlepszy swojski chleb, który jadłam to chleb według przepisu mojej chrzestnej. Przepis przekazywany jest z pokolenia na pokolenie.


Mam ten zaszczyt, że teraz posiadam go ja:-) To prawdziwy swojski chleb, taki jak kiedyś piekły go nasze prababcie.

Jest pyszny z chrupiącą skórką, zawsze wychodzi, polecam! Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Domowy chleb pszenny na drożdżach. Dziś zapraszam na swojski, domowy, pszenny chleb.


Jest bardzo prosty w przygotowaniu, puszysty, ale najważniejsze jest chyba to, że ma mięciutki miąższ i pyszną chrupiącą skórkę. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Pszenny chleb na drożdżach z dodatkiem płatków owsianych i otrębów pszennych to najprostszy domowy chleb, jaki tylko znam - bez wyrabianie i wyrastania.


Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.


Wielokrotnie piekłem chleb na drożdżach i na zakwasie i odpukać, nigdy nie miałem problemu z zakalcem.

Temperatura piekarnika zależy od tego czy jest on tradycyjny czy wspomagany wentylatorem. Piekarnik bez wentylatora – minut w temperaturze 2– 2st. C, potem zmniejszyć na 1– 1st. C na kolejne – minut.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb wiejski na drożdżach. Forum - swojski chleb przenny (607) Odp. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb.


Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Wspaniały chleb, najsmaczniejszy chleb na zakwasie, jaki do tej pory upiekłam. Jest pracochłonny, ale warto poświęcić mu czas. Ma chrupiącą skórkę i soczysty, miękki miąższ.


Na koniec dodajemy otręby i olej i wyrabiamy jeszcze chwilę. Gotowe ciasto na chleb przykrywamy czystą ściereczką i odstawiamy na około minut do wyrośnięcia. Można je od razu przełożyć do wysmarowanych masłem lub olejem i wysypanych otrębami foremek (najlepiej keksówek). Z podanych składników otrzymamy dwa bochenki chleba. Ciasto na chleb pszenny wyrabiamy do chwili, kiedy zacznie odrywać się od brzegów miski, do momentu, kiedy zrobi się lekko lśniące.


Pozostawiamy ciasto na chleb pszenny do wyrośnięcia na 50–minut. W tym czasie ciasto powinno podwoić swoją objętość. Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika.


Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Chce się więcej i więcej. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Chleb faktycznie bardzo prosty, wspaniały w smaku i gdyby nie to, że dane mi było piec i jeść chleby na zakwasie (zwłaszcza pain de campaigne), to byłabym usatysfakcjonowana w 1 :-) Pyszna chrupiąca i brązowa skórka (jak w wieśniaku), mięciutki środek, wielkie dziury.


Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty