czwartek, 8 października 2015

Naleśniki gryczane przepis

Sama często przygotowuję naleśniki gryczane i bezglutenowe. Podaję je na słodko oraz w wersji wytrawnej. Całość dokładnie zmiksować i odstawić na około minut, by ciasto na naleśniki nieco odpoczęło.


Bezglutenowe naleśniki gryczane polecam robić nie tylko osobom, które nie mogą używać mąki pszennej. Naleśniki z mąki gryczanej.

Z mąką gryczaną bardzo dobrze się pracuje w kuchni. Jeśli lubisz domowe słodkości z patelni, to zapraszam po moje inne przepisy na naleśniki. Jak już pewnie doskonale wiecie moi Synkowie, zresztą podobnie jak ja i mój Mąż uwielbiamy naleśniki. Jest to świetny pomysł na szybki. Sprawdzą się dla osób będących na diecie bez glutenu.


Przepis na bezglutenowe naleśniki gryczane. Mąką gryczana nie posiada glutenu, dlatego wielu uznaje ją za zdrowszą i łatwiej przyswajalną.

I nic w tym dziwnego: to doskonała alternatywa dla osób, które z jakichś powodów nie mogą spożywać mąki pszennej, np. To jedno z moich popisowych dań. Uwielbiam je w wersji na słodko. Ich smak nie jest do końca gryczany, ponieważ użyłam także mąki migdałowej, a dzięki przyprawom ich smak i zapach jest po prostu oszałamiający.


Przygotowane na bazie mąki gryczanej, są zdrowszą wersją tych klasycznych, z mąką pszenną. Można podawać je zarówno z nadzieniem słodkim, jak również wytrawnym. Mąkę gryczaną połączyć z jajkami, wodą i mlekiem i odrobiną soli. Wszystkie składniki zmiksować na gładkie ciasto, odstawić na minut.


W naszym domu wszyscy uwielbiamy naleśniki (no może mój syn najmniej, za to córka nadrabia za niego w ilości zjadanych naleśników), więc chętnych na testowanie nie brakowało. Na szczęście, ku mojej wielkiej radości, naleśniki zyskały uznanie. Z czasem przepis dopracowałam i od dłuższego już czasu korzystam właśnie z tej wersji.


Gdy studiowałam często taki naleśnik z wytrawnym nadzieniem zastępował mi kanapki. Moje koleżanki zawsze komentowały te gryczane wynalazki. Wsypać mąkę gryczaną oraz migdałową. Przyprawić cynamonem, wlać szklankę wody i zmiksować.


Gdy ciasto zrobi się gładkie, wlać drugą szklankę wody.

Ponownie zmiksować i wstawić do lodówki na ½ godziny. NALEŚNIKI jednak zupełnie inne bo gryczane – są nieco ciemniejsze w kolorze, o pełnym smaku i co najważniejsze są bardzo zdrowe. Wzbogaciłam je o mąkę pełnoziarnistą, która nadaje im lekko orzechowy smak. Dla mnie naleśniki są dobre i na słodko i na słono, na śniadanie i na obia na ciepło i na zimno.


Gryczane, bezglutenowe naleśniki posmarowane dipem z awokado, z kawałkami piersi z kurczaka i plasterkami pomidora. Dzisiaj na śniadanie naleśniki, zazwyczaj robię je tylko w niedzielę, ale od dzisiaj mam urlop (hura :-) ). Olga Smile w Social Media O mnie i o. Zobacz, jak przygotować sprawdzony przepis na Zapiekane naleśniki gryczane z mięsem mielonym i kaszą. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem.


Są bardziej wytrawne, ciut mniej elastyczne, niż naleśniki pszenne i wręcz proszą się o wytrawne nadzienia, chociaż w wersji słodkiej, z owocami również są wyśmienite. Polecam nie tylko tym na diecie bezglutenowej, ale każdemu, kto ma ochotę na smaczny posiłek. Najczęściej przez nas jadane naleśniki robione są z mąki pszennej, a nie gryczanej. Dziś pragnę wam przedstawić te drugie.


Danie lekkie oraz pożywne, świetnie nadające się na śniadanie lub główny posiłek dla sportowców oraz osób, które prowadzą zdrowy styl życia. PRZEPIS NA NALEŚNIKI GRYCZANE. SKŁADNIKI NA DANIE: NALEŚNIKI GRYCZANE. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Ubić Jajka z odrobiną soli. Dodać obydwie mąki, wlać mleko i wodę. Dokładnie wymieszać i sprawdzić czy ciasto ma dobrą konsystencję podnosząc łyżkę pionowo – powinno spływać i jednocześnie pokrywać powierzchnię łyżki. Wypróbuj i podziel się Twoją opinią!


Składniki oraz szczegółowy przepis podaję poniżej. A oto krótki filmik jak zrobić najprostsze naleśniki gryczane z kaszy. I placuszki #128578; Zapraszam do obejrzenia! Video przepis na moim kanale YT tutaj: Najprostsze naleśniki gryczane (z kaszy). Bretoński naleśnik z jajkiem Doskonałe małe danko, lub - przy większej ilości naleśników - cały posiłek.


Zasłużona nagroda dla smażącego. Jednak jakiś czas temu, przez moje problemy jelitowe musiałam wyeliminować pszenicę ze swojej diety, a w tym najzwyklejsze naleśniki. Kombinowałam wiele razy z mąkami bezglutenowymi, mąką owsianą, żytnią i wychodziły świetnie. Jednakże, naleśniki gryczane pobijają wszystkie inne! Im rzadsze ciasto (bez przesady oczywiście :) tym cieńsze naleśniki.


Zobacz nasze propozycje a Twoje naleśniki już zawsze będą udane i smaczne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty