środa, 21 października 2015

Ciastka smażone z ciasta naleśnikowego

Podobno znane w większości domów jeszcze z babcinych czasów. Ja jednak poznałam je całkiem niedawno i pokochałam szczerą miłością ;) Delikatne, leciutkie i chrupiące przypominają smakiem faworki ;) Można je piec zarówno na słodko posypując potem cukrem pudrem, podając z dżemem lub bitą śmietaną, lub na ostro z ulubionymi przyprawami (czosnek, kminek, papryka). Zgadzam si z metoda smazenia ktora opisuje Sztryk.


Ja do ciasta dodalam jeszcze ml wodki i dodatkowo ok lyzek maki. Niemniej zetknelam sie z problemeciasto odchodzilo mi podczas zanurzania w ciescie co kilkakrotnie skutkowalo glutami, ktore musialam wylawiac z ciasta.

PRACOCHŁONNE ALE SMACZNE:)) min średnie tanie. Typowe ciasteczka do dobrej herbatki. Smażyć około sekun do uzyskania złotego koloru. Mi ciastka same ładnie odchodziły od foremek, ale jeśli nie będą się chciały oderwać, należy pomóc sobie widelcem. Wykładać na ręcznik papierowy.


Ciastka najlepiej smakują w dniu pieczenia. Na drugi dzień mogą się zrobić lekko gumowate.

Jak wrócił to przywiózł taką formę do smażenia właśnie tych ciastek. A jak już miałam swoją rodzinę to od razu ją poszukałam i kupiłam. Moje łakomczuchy też te ciasteczka lubią. Rozetki to ciasteczka mojego dzieciństwa,mama zawsze mi je piekła. Przez wiele lat szukałam tych ciasteczek bo nie znałam nazwy.


Jajko, wodę, cukier waniliowy, śmietanę i część mąki wymieszać (zmiksować). Dalej mieszamy dosypując mąkę. Następnie dodajemy spirytus i chwilę mieszamy (otrzymujemy ciasto o konsystencji ciasta naleśnikowego). W niewielkim garnku rozgrzewamy olej.


Do gorącego oleju wkładamy foremkę na drucie i chwilę ogrzewamy. Lista przepisów na ciastka rozetki z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Kruche ciastka smażone w głębokim tłuszczu, które najlepiej smakują właśnie teraz, w karnawale.


Ciasteczka z ciasta naleśnikowego Zobacz więcej. Smażenie rozetek zajmuje sporo czasu, ale warto. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na rozetki z ciasta.

Przepisy na ciasta ciastka smażone w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej 1idealnych przepisów na ciasta ciastka smażone. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Przyrząd do smażenia tych ciasteczek miałam już od jakiegoś czasu. Gęstość ciasta powinna być podobna do ciasta naleśnikowego. Do ciasta naleśnikowego można dodać dwie łyżki oleju.


Dodać pianę z białka i zamieszać łyżką. R ozgrzać patelnię i posmarować ją tłuszczem. Najlepiej posmarować ją kawałkiem słoniny nabitym na widelec, albo skórką ze słoniny.


Na rozgrzaną patelnie nalać ciasto w takiej ilości, aby cienką warstwą przykryć dno patelni. Rozetkę do ciastek włożyć na chwilę do gorącego oleju, powinna się rozgrzać, następnie szybko zanurzyć ją w cieście jednocześnie uważając, aby rozetka nie pokryła się cała ciastem, ciasto powinno sięgać do górnej części rozetki. Jeśli ciasto pokryje całą rozetkę będzie problem ze zdjęciem ciastka z foremki. Foremkę z ciastem włożyć do oleju, smażyć około. Sam przepis jest bardzo prosty – zbliżony do ciasta naleśnikowego, ale do ich upieczenia niezbędne są specjalne foremki (ja swoje kupiłam na allegro) – różne jakby witrażykowe kształty na drucie.


Rozetki smażymy na głębokim tłuszczu i podajemy z cukrem pudrem, albo dżemem. Te małe, słodkie grzeszki smażone na głębokim tłuszczu zniewalają aromatem, smakiem i delikatnością. Pączki z najlepszej cukierni nie będą smakowały tak wybornie, jak te przygotowane wg sprawdzonych przepisów. A te chrupiące faworki, pączki hiszpańskie albo oponki?


Tworzymy ją z pasją dla tych, którzy tak jak my, kochają gotować i piec. Znajdziesz tu moc inspiracji na każdą okazję, stworzysz własną książkę kulinarną, a także poznasz sporo kulinarnych porad i trików.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty