środa, 21 października 2015

Chleb jaglany przepis

Zdrowy, smaczny, delikatny taki nasz jest wspaniały. Przygotowuję go dość często, ponieważ wszyscy go lubimy. W smaku przypomina niesłodką chałkę lub bułkę maślaną.


Jest bardzo delikatny, no i zdrowy :). Moje dzieci (czworo od lat do roku) stwierdziły, że to „prawdziwy chleb” :))) Są od miesiąca na diecie bez glutenu, mleka i jajek, a zawsze były fanami chleba ze szklanką mleka i po miesiącu moich różnych poszukiwań i eksperymentów nareszcie stwierdziły, że „to jest, jak chleb babci”, a to największy komplement. Chleb jest fantastyczny!

Jest miękkie, sycący, pełen ziaren. Nie wysycha, dość długo trzyma świeżość, a w dodatku jego zrobienie nie wymaga od Ciebie wiele. Ugotowaną kaszę jaglaną zalać szklanką gorącej wody i zmiksować na głądką masę.


Przestudzić, aby nie była gorąca. Wymieszać wszystkie składniki razem. Połączyć składniki z kaszą, dodać resztę ciepłej wody. Od roku nie jem pszenicy, ze wzgledów zdrowotnych.


Poniewaz wiem od zawsze , że jagły to samo zdrowie, pomyslałam, że musze wykombinowac cos co zatąpi mi chleb.

Po kilku miesiacach prób pieke, wytrwne mufinki. A oto przepis jeśli ktoś chciałby sprobowac. Bezglutenowy chleb jaglany. Kuchnia: Miękki i wilgotny chlebek, czym różni się od swoich kupnych odpowiedników.


Jeżeli trafisz na jakiś sprawdzony przepis lub masz jakieś rady co do wypieku pieczywa w domu to będziemy wdzięczni za wszelkie. Cu że ci ten chleb rośnie, temperatura powyżej kilku stopni zabija drożdże i chleb nie wyrośnie. Robiłam kilka podejść do jego upieczenia, nie do końca udanych. W dużej misce połączyć zakwas z drożdżami,dodać mąkę,kaszę jaglaną,płatki owsiane ,sól i cukier.


Wyrabiać drewnianą łyżką dolewając stopniowo wodę. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia ,aż podwoi objętość. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni.


Od soboty do wtorku, każdego dnia, piekłam po bochenków jaglanego chleba bezglutenowego dla dzieci spędzających z nami wakacje. Chciałabym, by przepis ten choć trochę ułatwił posiłki osobom na diecie bezglutenowej. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb jaglany.


Dodać zakwas Do miski wlać wodę i wsypać mąkę gryczaną. Jeżeli zakwas jest młody można dodać odrobinę drożdży.

Lubicie eksperymentować z pieczywem? Wypiekany w formach i sprzedawany w opakowaniu jednostkowym. Produkt nie zawiera glutenu, laktozy, skrobi pszennej, ani białka jaja kurzego.


Wyniki badań dostępne w zakładce “certyfikaty”. To przepis na chleb z KASZĄ JAGLANĄ, a nie bezglutenowy chleb upieczony z samej KASZY. W takim wypadku kasza jaglana jest tu dodatkiem i równie dobrze może być jej gram.


Szukasz przepisu na chleb? Wszystko o pieczeniu własnego chleba. Porady i sprawdzone przepisy na chleb na zakwasie, bezglutenowy, razowy i chleb żytni. A ten przepis nie dość, że jest rewelacyjny, to i rewolucyjny – wszystko robi się praktycznie samo.


Mój troszkę opadł w piekarniku, ale zakalca też nie było. Jest to zmodyfikowana przez nią wersja przepisu z książki kucharskiej Thermomix. Przepis dostałam od kuzynki.


Nie poddawałam się i szukałam dalej. Przez pewien czas piekłam płaski chleb jaglany z przepisu Smakoterapii , jednak brakowało mu struktury i smaku prawdziwej pajdy chleba i szczerze mówiąc, nie bardzo się nim najadałam. Pewnego dnia natrafiłam na świetny przepis u Natchnionej i to był strzał w dziesiątkę! Powód jest dosyć oczywisty – wrażliwość na gluten. Niestety moim zdaniem jest dosyć ciężkostrawny, polecam tez chlebek jaglany z bloga smakoterapia.


Pieczywo domowe smakuje wspaniale i do tego wiemy, co dokładnie znajduje się w naszych bułkach, chlebie, bagietkach czy rogalach. Jeśli piszę, że szklanka mąk, to jedna, a nie po jednej (w nawiasie jest napisane, że dałam mniej więcej tyle samo każdej) Żadnej sody tu nie ma, nie wiem gdzie ją widzisz. Przykro mi, że chleb Ci nie wyszedł, ale zanim zwalisz winę na przepis, zastanów się, czy gdzieś nie popełniłaś błędu. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty