poniedziałek, 9 marca 2015

Jak zrobić chleb bez zakwasu

Jak na razie na blogu pojawiają się przepisy z użyciem drożdży. Postanowiłem zrobić dość nietypowy chleb. Bez drożdży, za to z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.


To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb !

Tak, dobrze myślisz #128521; Zaczyn to mieszanina części zakwasu z odpowiednią ilością mąki i wody. Potem do wyrośniętego zaczynu (zwykle przez noc sobie wyrasta) dodaje się pozostałe składniki na chleb, już bez zakwasu. Można ewentualnie troszeczkę drożdży dodać jak zakwas jest młody.


Co do mąki to już jak Ci pasuje. Jak zrobić chleb na zakwasie i bez zakwasu. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.


Chleb bez zakwasu i bez drożdży Ciasto Przekrojony chleb, w środku jest puszysty i miękki.

Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie. Białka rozdzielić od żółtek. Do tej masy dodać ubite białka (nie ubijać wcześniej, żeby nie opadły) i powoli mieszać aby masa. Teraz jednak, zostając przy temacie drożdży mam dla Was chleb, który mnie i mojej rodzinie smakował bardzo!


Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Prosty przepis na chrupiący chleb bez ugniatania ciasta zrobi każdy z Was. Składniki na chleb (dzień pierwszy) dag zakwasu dag. Jest to sprawdzony przepis i do tego jak widzicie banalny.


Zapraszam na film i życzę udanego pieczenia chleba. Chleb z ziarnami nie zawiera mąki, drożdzy ani zakwasu. Przygotowując go do wypieku, możesz dodać swoje ulubione składniki, np. Upieczony chleb jest pyszny, a dzięki płatkom owsianym, pestkom nasion i pozostałym składnikom zawiera dużo błonnika i cennych wartości odżywczych.


Zakwas jest niezbędny do upieczenia chleba z przewagą mąki żytniej. Inaczej chleb nie wyjdzie.

Chleby na mące pszennej mogą być pieczone zarówno na drożdżach spożywczych, jak i na zakwasie. Potrzebne składniki: Do zrobienia zakwasu potrzebna jest mąka i woda. Witam,taki chlebek pryzpomina mi lekkie ciasto jogurtowe,tylko nie jest slodki. Ten chleb jest dobry,ale sie kruszy,niewiem czemu. Chcialam zapytac po jakim czasie juz po upieczeniu chleba drozdze.


Zrobienie zakwasu na prawdziwy domowy chleb jest bardzo łatwe, choć nieco czasochłonne. Cały proces trwa cztery dni, a piątego dnia można przystąpić do pieczenia chleba. Czas poświęcony na zrobienie zakwasu to pięć minut dziennie, resztę czasu zakwas rośnie i można sobie nie zawracać nim głowy.


Włóż chleb do nierozgrzanego piekarnika i nastaw na temperaturę 2stopni. Piecz około godziny. Kiedy ciasto wyrośnie i powstanie chrupiąca skórka, wtedy będziesz mógł wyjąć chleb i posypać go sezamem, siemieniem lnianym oraz pestkami z dyni.


Wyjmij gotowy chleb z piekarnika i wystaw za okno, aby mógł szybko przestygnąć. Chleb na zakwasie jest szczególnie wartościowy, ponieważ fermentacja zakwasu (naturalna) usuwa związki o działaniu rakotwórczym. Poza tym pozwala zachować cenne składniki, które są wrażliwe na wysoką temperaturę.


Jeśli chcesz jeść naprawdę zdrowy chleb, sięgnij właśnie po to pieczywo! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na jak zrobić domowy chleb bez zakwasu. Chleb bez mąki, znany też jako chleb z ziaren, chleb czystoziarnisty albo chleb zmieniający życie;) Bardzo prosty w przygotowaniu, nie potrzebuje zakwasu ani drożdży. Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie.


Zobaczymy jak wyjdzie mi chleb z zakwasu piwnego. Na stronie ,którą podałem powyżej jest przepis Irlandzki na chleb z zakwasu mlecznego (maślanka). Jak sprawdzić czy chleb jest upieczony? Popukaj palcem w jego spód- jak będzie głuchy odgłos to znaczy, że chleb jest gotowy. Studź go na kratce i nie przekrawaj póki całkowicie nie wystygnie- trudno sie opanować, ale warto, chleb nie będzie zbity.


Ufff upiekłam bez jajek :) nie kruszy się, trochę go przesoliłam, mimo, iż lubię słone jedzenie chleb jest nieco za słony, wystarczy spokojnie maksymalnie jedna łyżeczka soli tak jak w przepisie (Ja uzyłam soli rózowej himalajskiej), myślałam, że skoro dodam więcej siemienia to chleb moze byc za mdły w smaku i dlatego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty