poniedziałek, 23 marca 2015

Najprostszy przepis na chleb

Najprostszy przepis na chleb

Super przepis, robię ten chleb raz w tygodniu przez kilka ostatnich miesięcy. Dzisiaj dodałam nasiona chia i słonecznik, moje ulubione połączenie. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Po to sie piecze w domu, aby nie mic w chlebie polepszaczy, a mieszanki czesto sa tego pelne. Chciałabym, by przepis ten choć trochę ułatwił posiłki osobom na diecie bezglutenowej.


Pieklam w garnku zeliwnym. Pozdrawiam Cie serdeczie. Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest. Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy.


Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim. Natomiast jeśli interesuje Cię przepis na chleb pełnoziarnisty na zakwasie to znajdziesz go w artykule Domowy chleb na zakwasie sprawdź, że łatwo zrobić da się! W kategorii chleby natomiast znajdziesz przepisy na inne moje chlebki. Wielkie dzięki za ten przepis.


Od kiedy go mam przestałam kupować chleb. To najlepszy z przepisów jakie mam, ze wszystkich przepisów. Na bazie tego robię różne konfiguracje. Od najprostszego białego po wszystkie smaki i dodatki jakie mi przychodzą do głowy.


Najprostszy przepis na chleb

Smakuje moim wnukom i dzieciom. Ja zajadam się nim na co dzień. Niestety moim zdaniem jest dosyć ciężkostrawny, polecam tez chlebek jaglany z bloga smakoterapia. Unsubscribe from Tomek Lach? Do miski przesiać mąkę, wsypać sól i drożdże, dokładnie wymieszać.


Zalać wodą i wymieszać drewnianą łyżką lub mikserem z hakiem, tylko do momentu, aż wszystkie składniki połączą się w jednolite ciasto. Polecam podwoić składniki i upiec od razu dwa bochenki. Szybkie i proste przepisy na chleb, moim zdaniem to przepisy, które nikomu nie sprawia problemu. Proste przepisy na chleb. Prawdziwy chleb z mąki żytniej jasnej będzie miał kolor szaro-brązowy, ponieważ taką barwą charakteryzuje się właśnie ta mąka.


Najprostszy przepis na chleb

A po więcej wskazówek o wypieku domowego chleba na zakwasie zapraszam tu. Jest to najprostsze ciasto na chleb, jakie znam. I robi się go błyskawicznie, mieszając ze sobą wszystkie składniki.


Pszenny chleb na drożdżach z dodatkiem płatków owsianych i otrębów pszennych to najprostszy domowy chleb, jaki tylko znam - bez wyrabianie i wyrastania. Postanowiłam trochę odczarować mój stary automat, wyjęłam go z szafki, aby upiec najprostszy chleb jaki się da. Przepis z bloga Domowa kuchnia Aniki.


Dzięki temu będziecie mogli modyfikować przepis o ulubione dodatki. Każdy automat jest trochę inaczej zaprogramowany, ale większość z nich po pierwszym wyrabianiu wydaje z siebie charakterystyczny dźwięk. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek.


Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Chleb się udał wyśmienicie! Najprostszy chleb z garnka. To chyba najprostszy przepis na chleb bezglutenowy:-) Zobaczcie koniecznie, bo to wspaniała alternatywa do chlebów żytnich na zakwasie.


Ten chleb powinien wyjść każdemu, jest naprawdę dziecinnie prosty do przygotowania i wyjątkowo pyszny:-) Zrobienie własnego chleba bezglutenowego jest prostsze niż myślałam i serdecznie Wam polecam wypróbowanie tego przepisu:-) Zajmuje to trochę. Nagle naszła mnie ochota na taki zwykły, najprostszy chleb pszenny. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Dzisiaj przedstawię Wam chleb, którym powróciliśmy do pieczenia na zakwasie.


Podziękowania dla Grażynki - autorki przepisu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty