poniedziałek, 9 marca 2015

Chleb bez mąki pszennej przepis

Prosty w przygotowaniu chleb z mąki razowej, przepis idealny dla laika który pierwszy raz w życiu piecze chleb. Bez ulepszaczy, bez zbędnych składników a smakuje wyśmienicie. Dzisiaj zapraszam na przepis na chleb bez mąki bezglutenowy. Jest odpowiedzią na prośby moich czytelników o pokazanie wyjątkowego, niecodziennego, zaskakującego i zdrowego pieczywa.


Mąka kokosowa zawiera dość sporą ilość białka, szczególnie jeśli porównamy ją z mąką pszenną. Ma też około gramów zdrowych tłuszczów.

Mąkę kokosową najlepiej stosować w połączeniu z innymi mąkami bezglutenowymi. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Bardzo szybki i smaczny chlebek.


Dodane przez madzia w: Tylko o kuchni. Chleb z mąki pszennej, pełnoziarnistej. Pieczecie może samodzielnie chleb? Jeśli tak to może macie jakiś fajny, sprawdzony przepis?


Witam serdecznie, poszukuję przepisu na chlebek bez mąki pszennej, inne mąki, kukurydziana, ryżowa i inne mogą być, do tej pory nikt nie może mi pomóc, może ktoś z forumowiczów ma dziecko uczulone na pszenicę i wypieka sam, i podzieli się przepisem.

Jakbyś ten przepis na chlebek przesłała i dla mnie to byłabym Ci serdecznie wdzięczna. Biedronce – gdy wybrałam się na zakupy o 20:3 nigdzie nie mogłam dostać siemienia lnianego, więc zdecydowałam się, że zilustruję wpis zdjęciami gotowca #128578; Nadmienię, że chleb. Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie. WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).


Domowy chleb pszenny ETAP 1: Do drożdży z cukrem dodajemy mąkę przesianą przez sito Masło roztapiamy, studzimy. Drożdże rozkruszamy do miski i łączymy z cukrem (rozcieramy je, aby zrobiły się płynne) Wlewamy wodę, mieszamy. Dodajemy mąkę przesianą przez sito, sól i roztopione masło. Szanowna Pani Magdaleno. Robiłam ten chleb bez zagniatania tylko z mąki, którą podałam w przepisie, ale prawdę mówiąc wydaje mi się, że z mąki, o której Pani mówi też powinien wyjść piękny bochenek.


A nie rozumiem co daje ten koszyk i wielokrotne składanie? Od czasu jak dostalam przepis kilka tygodni temu, pieke chleby (z podwojnej porcji). Moj tata byl piekarzem, moj brat i ja lubimy piec chleb , swoim przepisem bardzo nam zaimponowalas, jestesmy z Ciebie dumni:) Tak trzymaj!


Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Zrobiłam chlebek wg przepisu i wyszedł idealny, wygląda jak ten na zdjęciu :). Zastąpiłam tylko mąkę pszenną, mąką orkiszową bo chciałam uniknąć pszennej i drożdże miałam świeże więc dodałam 2x więcej niż tych suszonych.


Osoby, które na co dzień jadają zwykły, biały, pszenny chleb, zapewne nie będą zachwycone, ale ktoś kto choć raz spróbował zdrowszych, pełnoziarnistych chlebów typu fit, będzie zachwycony smakiem, konsystencją i minimalnym nakładem pracy tego chleba.

Bowiem pod nazwą “pieczywo” kryje się bardzo wiele – biała bułka z konserwantami i cukrem, chleb zabarwiony karmelem, pieczywo wielozbożowe składające się z mąka pszennej a mąki pełnoziarnistej (to też mąka pszenna tyle, że nieoczyszczona). Drożdżóweczka na drugie śniadanie z marmoladą, ciasta i słodycze i inne. Taki bardzo prosty, zwyczajny chleb pszenny – zwłaszcza dla osób, które mają niewiele czasu na zabawy z zakwasem i innymi wyszukanymi przepisami. Ciasto przygotowuje się błyskawicznie, chleb bardzo szybko rośnie i na efekty nie trzeba długo czekać. Trudno się temu dziwić, gdyż jest bardzo zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu.


Nie musicie mieć wagi, jako miarka posłuży Wam szklanka i łyżka. W smaku do złudzenia przypomina klasyczny chleb razowy. Zapewniam, że to jest szybki przepis na chleb pszenny do pieczenia na co dzień. Ważne jest, by nie dawać za dużo drożdży oraz użyć zamiast mąki pszennej tortowej czy też mąki pszennej do pizzy, właśnie mąkę pszenną. Przepis na chleb wiejski.


Z czym Ci się kojarzy chleb? Mi z mąką – chleb pszenny, chleb razowy, chleb z mąki bezglutenowej… Ale chleb może być też także bez mąki! Mnie to od dawna zadziwiało jak można upiec chleb bez mąki. Po zgłębieniu tematu dowiedziałam się, że chleb bez mąki składa się głównie z ziaren.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry bez mąki pszennej. Niestety nie mialam takiej mąki jak w przepisie, ale typu 6tez jest ok. Polecam ten super prosty przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty