wtorek, 31 marca 2015

Chruściki przepis

Chruściki Trochę spóźniony przepis tłustoczwartkowy ;) Wczoraj wyciągnęłam z szuflady zapomnianą foremkę rozetkową do smażenia chruścików i postanowiłam usmażyć parę gwiazdek. Skorzystałam z przepisu, który był dołączony do foremki. Chruściki idealnie smakują zwłaszcza w Tłusty Czwartek, a ich przyrządzanie to nie lada przyjemność, bo pojedyncze ciastka składamy w kokardkę.


Kruche, rozpływające się w ustach tyle mogę powiedzieć o moich chruścikach :) min łatwe tanie. Desery Pączki i chruściki z jednego ciasta.

Chruściki to bardzo prosty i szybki sposób na nie spodziewanych gości. Wyglądające jak kokardki, przypudrowane małe wypieki kojarzą się z karnawałem i tłustym czwartkiem. Oto wybrane przepisy na chruściki w kilku wersjach.


Szef kuchni – Jakub Kasprzak – zdradza przepis na faworki, które są karnawałowym przysmakiem. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji działań marketingowych, jednak nie dłużej niż przez lata, licząc od Twojej ostatniej aktywności jako zalogowany użytkownik w aplikacji przepisy. Ciebie newslettera przepisy.


Zgodnie ze staropolskim obyczajem karnawał to czas smażenia faworków.

Przygotowuje się je z ciasta śmietanowego, zbijanego, a smaży jak pączki na głębokim tłuszczu. Faworki smaży się także w Tłusty Czwartek. Oceń przepis aby doradzić innym! Przygotowanie faworków jest nieco łatwiejsze niż smażenie pączków.


Być może dlatego chrust cieszy się tak dużą popularnością w Tłusty Czwartek :-) Ciasto na faworki nie zawiera drożdży, sody ani proszku do pieczenia. Jest kruche i lekkie dzięki wtłoczonemu. Witam, przepis wydaje się prosty ale coś musiałam popsuć bo już podczas wyrabiania ciasto było twarde i nie dało się ulepić zwartej kuli. Potem gdy mąż wybijał wałkiem to ciasto było twarde ale pomimo tego spróbowałam usmażyć kilka faworków na próbę i niestety wyszły bardzo twarde- próbowałam rozwałkować najcieniej jak. Mąkę,żółtka,śmietanę,wódkę i sól wymieszać ze sobą i wyrabiać ciasto.


Ciasto podzielić na części i rozwałkować cienko. Wycinać romby i na każdym zrobić rozcięcie. Jeden róg przeplatać przez dziurkę i wywijać na drugą stronę.


Do garnka wlać olej i dobrze rozgrzać. Kolejny urok karnawału- smażone desery. Dziś faworki, jedne z moich ulubionych ciastek.

Inne przepisy tego użytkownika. Pesto bazyliowe z makaronem. Pasta jajeczna z awokado. Imprezowe tortille na zimno. Sałatka makaronowa z tuńczykiem.


Choć czas karnawału już za nami, postanowiłam upiec tradycyjne faworki. Przepis zaczerpnęłam ze starej sprawdzonej książki kucharskiej. Chruściki wyszły mi super, bardzo chrupiące, takie jak robi moja mama.


Do kawy w sam raz, pycha! Prosty przepis na pyszne tradycyjne faworki. To łatwiejsze niż Ci się wydaje, zaskocz swoich bliskich :) Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku na ciastkożercach! Przepisy kulinarne na faworki i chruściki - Te delikatne i chrupiące wypieki mają bardzo długą tradycję w naszej polskiej kuchni.


Najlepszym dowodem na to, jest że jak się szuka przepisu na faworki lub chrusty, to większość wykonawców chwali się, że przepis jest od babci, a babcia zapewne przygotowywała ten przysmak tak, jak jej babcia i tak z pokolenia na pokolenie. Nie jestem wielką fanką faworków i rzadko je robię ale ponieważ obiecałam przynieść je na imprezę, to odkopałam – bardzo już zakurzony – przepis, który w zamierzchłych czasach spisałam z jakiejś gazety. Pulchniutkie faworki drożdżowe to świetna alternatywa dla tradycyjnego chrustu.


Przepis na faworki jest prosty ale należy pamiętać o kilku zasadach. Rumiane, smażone faworki zadowolą każdego łakomczucha! Chruściki (Trichoptera) – rząd owadów wodnych o przeobrażeniu zupełnym.


Największe znane chruściki zamieszkują Himalaje (rodzaje: Eubasilissa, Himalopsyche, u owadów dorosłych rozpiętość skrzydeł dochodzi do cm).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty