środa, 1 października 2014

Chatka baby jagi sernik

Chatka Baby Jagi, zwana także Chatką Puchatka, zalicza się do grona moich faworytów. Ciasto jest bardzo proste (wbrew pozorom), ładnie wygląda i co najważniejsze świetnie smakuje. Poza tym nie wymaga pieczenia. Sernik chatka Puchatka, albo chatka Baby Jagi Sernik chatka Puchatka znam od dawna, chociaż na blogu pojawia się dopiero teraz.


Pierwszy raz robiłam go jeszcze jakoś na początku liceum, wtedy ten sernik nazywał się chatką Baby Jagi.

W sumie nie wiem, do końca, kiedy i dlaczego ciasto przemianowało się na chatkę Puchatka. Ser mielimy trzykrotnie. Masło ucieramy z cukrem pudrem na puszystą masę. Dodajemy po troszkę zmielony ser i mieszamy dokładnie. Powstałą masę dzielimy na dwie części, do jednej dodajemy kakao i mieszamy.


Herbatniki rozkładamy na folii aluminiowej w trzech rzędach po ciastek. Sernik na zimno idealny gdy mamy mało czasu na przygotowanie czegoś dobrego. CHATKA BABY JAGI O rety, czemu wcześniej nie wpadł mi w ręce ten przepis?

Nie trzeba go piec, jest bardzo łatwe w przygotowaniu, pięknie się prezentuje, smakuje rewelacyjnie. Polecam serdecznie, każdego wprawi w zachwyt. Durszlak pełnoziarnisty sernik domek, chatka Baby Jagi - bez jajek, bez mleka, bez pieczenia.


Wyniki wyszukiwania dostarcza duszlak. Dania główne Kotlet schabowy z kani. Smakują prawie identycznie jak kotlety schabowe - są mega soczyste i pyszne a skórka obłędnie chrupiąca! To jedno z ciast z czasów mojego dzieciństwa.


Mam go od bardzo dawna i często do niego powracam. Ciasto chatka Baby Jagi to deser bez pieczenia, prosty przysmak na bazie twarogu i herbatników udekorowany polewą czekoladową. Przepis ten zalicza się do grona moich faworytów. Za każdym razem zachwyca gości i, co ważne, nie jest trudny do przygotowania. Wręcz przeciwnie, zrobienie chatki Baby Jagi zajmuje chwilę i nie trzeba wielu składników.


MOJE WSPOMNIENIE Z DZIECINSTWA. W DOMU ROBILISMY GO BARDZO CZESTO. U NAS NAZYWAL SIE DOMKIEM. Chatka baby jagi (chatka puchatka) to ciasto bez pieczenia, które wystarczy dobrze schłodzić.

Do mojej wersji użyłam herbatników maślanych pełnoziarnistych. Twaróg zmieliłam dwukrotnie, aby pozbyć się grudek. Gotowy sernik w wiaderku będzie odpowiedni jeśli użyjesz naprawdę dobrej jakości. Deser na bazie kruchych herbatników i sera twarogowego świetnie sprawdzi się na imprezy dla dzieci i nie tylko! Chatka Puchatka, tudzież domek Baby Jagi, dla wielu z nas jest słodkim wspomnieniem dzieciństwa.


Skorzystałam z tego, w którym nie używa się jajek. W oryginalnym przepisie nie było wewnątrz galaretki, jednak postanowiłam ją dodać, aby uatrakcyjnić jej wygląd. Wspomnienie mojego dzieciństwa :) Słodka, rozpływa się w ustach. Zachwyca dzieci a teraz też mojego męża :) min średnie przystępne. Spotkałam się z opiniami, że chatka baby jagi ma opinię ciasta dość kapryśnego, że często się zważa, i nie wychodzi.


Ja robię to ciasto od bardzo wielu lat, i zawsze wychodzi. Jednak WAŻNE są produkty, z których robicie ciasto. Próbowałam wiele ciastek, wiele serków. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sernik chatka baby jagi. W środek chatki można włożyć pokrojone truskawki lub paski zastygniętej galaretki.


Chatka zachowa właściwy kształt jeśli ser będzie miał odpowiednio gęstą konsystencję. Te gotowe już zmielone z reguły są bardzo rzadkie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty