środa, 8 października 2014

Przepis na chleb z mąki żytniej

Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę. Wyszukując w przeglądarce przepis na chleb z mąki żytniej na drożdżach natknęłam się na Twój przepis i postanowiłam spróbować. Akurat miałam w domu mąkę żytnią i praktycznie żadne doświadczenie w tym temacie i… chlebek wyszedł cudowny!


To pierwszy mój chleb, który upiekłam i jestem z siebie dumna, a Tobie dziękuję. Dotychczas piekłam tylko chleby na pszennej mące – tym razem spróbowałam z dodatkiem żytniej i wyszedł taki typowy, swojski chlebek, doskonały do domowego smalcu i kiszonych ogórków. Dzisiaj publikuję obiecany przepis na.

Ten tradycyjny chleb polski, wypieczony z mąki pszennej na zakwasie żytnim, charakteryzuje się. Dodatki Chleb razowy na żytnim zakwasie. Muszę zwracać uwagę na indeks glikemiczny i staram się zastąpić mąkę białą tą o grubszym przemiale.


A czy w innych przepisach na chleb zakwasowy można mąkę pszenną chlebową zastąpić sitkową, a reszta składników bez zmian. Z każdym dniem zakwas dojrzewa coraz bardziej. V dnia pęcherzyki powinny być już widoczne, ale głównie widać będzie zmianę jego koloru.


Po kilku dniach od nastawienia zakwasu żytniego na bazie mąki żytniej razowej – zakwas zmieni się z koloru szarego w zdecydowanie bardziej jasnobrązowy – taki jak na zdjęciu. Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb.

Posypujemy słonecznikiem i przyciskamy do ciasta by się przykleiło do niego. Nacinamy nożem w poprzek na skos. Do pieca wkładamy czarną blaszkę z wodą i nastawiamy piec na 2stopni góra i dół. Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika.


Chce się więcej i więcej. Dodane przez LenaMS w: Tylko o kuchni. To pozostaje mi więc szukanie mąki żytniej. Ostatnio szukałam mąki pszennej razowej na jeden chleb.


Lista przepisów na chleb żytni razowy na drożdżach z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Przepis na chleb żytni razowy na drożdżach. Powiązane przepisy: chleb zytni na drożdżach;.


Być może piekarnik w czasie wyrastania był za gorący nie wiem, chleb nie podniósł się ani o milimetr #128577; W czasie pieczenia zerwało mu dekiel, w sensie skórkę, pod spodem przerwa i zakaluch. Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-).


Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Dobrze pasują wszelkiego rodzaju pestki (np. dynia, słonecznik), lub płatki owsiane.

Warto też poeksperymentować z różnymi rodzajami mąki. Szybki chleb bez zagniatania! I co ważne, zgodnie z Waszą prośbą taki zdrowszy, bo z dodatkiem mąki żytniej razowej, ale nadal na drożdżach, czyli wymarzony chleb dla wszystkich początkujących, niecierpliwców lub po prostu zabieganych.


Ja ten chleb pszenno-żytni robię dość często ostatnio, bo przygotowanie zajmuje niewiele czasu, bochenek wychodzi spory i starcza na kilka dni. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Rewelacyjny chleb, w dodatku z samej mąki żytniej pełnoziarnistej. Upiekłam go z wykorzystaniem wyjątkowo grubej mąki prosto z młyna. Rodzina pałaszowała ze smakiem… zresztą ja też!


W dodatku był tak długo świeży! Super, dziękuję za przepis! Jeden z bardzo znanych niemieckich chlebów. Chleb żytni mieszany na zakwasie, pieczony w keksówce.


Chleb ma twardą, mocno chrupiącą, ciemną skórkę i jest wyrazisty, lekko wytrawny w smaku. Pieczywo Chleby Jak upiec chleb żytni? Po tym czasie wyjąć chleb na stolnicę lekko oprószoną mąką. Taki chleb z mąki żytniej przed pieczeniem można posypać dowolnymi ziarnami. Wszystkie składniki wsypać do formy wg podanej wyżej kolejności, na środku mąki rozsypać drożdże lub rozkruszyć świeże (nie mogą mieć kontaktu z cukrem ani solą).


Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty