piątek, 28 grudnia 2018

Naleśniki z olejem

Długo szukałam idealnego przepisu na naleśniki i od jakiegoś czasu korzystam wyłącznie z tego. Dodatek wody gazowanej nadaje im puszystości a dzięki temu, że olej wlewam do ciasta nie są tłuste, bo smażę je na j patelni. Na patelni teflonowej rozprowadzić bardzo cieniutką warstwe oleju,postawić na gaz i mocno rozgrzać. Chochelką od zupy wlać na patelnie taką ilość ciasta aby wyszedł naleśnik ( ja nabieram ciasta mniej niż pół chochelki na naleśnik).


Teraz dopiero do miski z płynnym ciastem wlać olej i wymieszać.

Nie wiem jak Wy, ale ja nie przepadałam za smarowaniem patelni za każdym razem, kiedy miałam wlać na nią ciasto na naleśniki (tak, tak – „starożytna” sztuka smażenia naleśników nakazuje tak czynić). Zbawieniem był dla mnie pomysł z dodawaniem do ciasta oleju. Olej jest płynny i ma uniwersalny smak, zatem łatwo i szybko dodaje się go do ciasta na naleśniki a do tego nie zmienia ona smaku gotowych naleśników.


Masło i olej kokosowy pasuje do ciasta na naleśniki na sodko. Zmiksować wszystkie składniki oprócz oleju. Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy.


Przepisy z kategorii ciasto na naleśniki.

Gotowe naleśniki przekładaj na talerz. Rozgrzej patelnię delikatnie przetartą olejem i smaż cienkie naleśniki z obu stron na złoty kolor.

Jeśli nie zamierzasz ich od razu podawać przykryj drugim talerzem lub przykrywką, aby nie wyschły. W tym przepisie najważniejszy jest krem czekoladowy przygotowany dosłownie w kilka chwil z powideł. Ciasto nie może być zbyt gęste, powinno być takie aby dało łatwo się rozlać na patelni.


Mają inny smak niż z białej, wg mnie są lepsze. Smażąc obracamy je aby zazłociły się równomiernie po obu stronach. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na naleśniki z olejem. Obrócić naleśnik (podrzucając, co wymaga sporej wprawy, lub używając talerza czy pokrywki).


Nadziane naleśniki można ponownie podsmażyć. Naleśniki powinny być cienkie i elastyczne. Podane proporcje mąki do mleka są orientacyjne. Jeśli zależy nam na grubszych naleśnikach to dodajemy więcej mąki, jeśli chcemy uzyskać cieniutkie placki to ciasto powinno być bardzo rzadkie, wtedy dodajemy więcej mleka. Po lekkim zrumienieniu z obu stron naleśnik odkładać na talerz.


Sprawdzimy ją, nabierając ciasta na naleśniki na łyżkę i podnosząc łyżkę pionowo - ciasto powinno spływać i jednocześnie pokrywać powierzchnię łyżki, nie może jednak być za rzadkie, nie powinno mieć konsystencji zbliżonej do wody.

Ciasto na naleśniki niby prosty przepis, ale pierwszy naleśnik zawsze wędruje do śmietnika. Może za mało rozgrzewam patelnię. Rzeczywiście najlepszy sposób, to patelnię smarować słoninką.


Ubić jajka z odrobiną soli.

Dodać mąkę, wlać mleko i wodę. Dokładnie wymieszać i sprawdzić, czy ciasto ma dobrą konsystencję, podnosząc łyżkę pionowo – powinno spływać i jednocześnie pokrywać powierzchnię łyżki. Ja zawsze robię na wodzie naleśniki. Smażyć naleśniki na płaskiej patelni na klarowanym maśle. Wystarczy ją tylko podgrzać i dogotować ryż lub makaron.


Dzisiaj również utworzyłam nowy dział — o który od dawna mnie prosiliście — z przepisami dla dzieci. Znalazły się w nim starsze przepisy na pierogi, zupy, naleśniki i placuszki jak i ostatnio dodane przepisy na kotlety mielone, pulpeciki i smażone filety z kurczaka. Takie, które można podawać zarówno z serem i owocami, słodkim dżemem czy konfiturą, jak i wytrawnymi dodatkami takimi. Idealne naleśniki są delikatne i sprężyste, nieco podrumienione.


Te naleśniki z mięsem gotowanym a następnie mielonym robię bardzo szybko. Czasem nawet dzień wcześniej szykuję sobie cały farsz. Takie naleśniki z mięsem i warzywami polecam nie tylko na obia ale i na śniadanie czy kolacje.


Są też bardzo lubiane przez dzieci. Dzisiaj ma dla Ciebie przepis na moje ulubione naleśniki, są one o wiele bardziej delikatne niż tradycyjne przyrządzane na mleku. Jeśli wolisz naleśniki bez mięsa, to polecam Ci mój przepis na. W lodówce nie wysychają przez długi czas, pozostają wciąż tak miękkie, jak zdjęte prosto z patelni. Smaż cienkie naleśniki na patelni lekko posmarowanej olejem - jeśli używasz patelnię teflonową, to pewnie nie będziesz musieć smarować jej dodatkowo olejem.


Ciepłe naleśniki podawaj z ulubionymi dodatkami. Przyznaję się, że naleśniki jakie smażyłam do tej pory nie były idealne, zwykle wychodziły za , ciężkie i niezbyt smaczne. Aż wreszcie spróbowałam nieco innej metody ich przygotowania.


A mianowicie dodałam o połowę mniej mąki niż zazwyczaj i pozwoliłam ciast u naleśnikowe mu odpocząć. Twoje dane osobowe przetwarzane są na podstawie Twojej zgody oraz prawnie uzasadnionego interesu Unilever, tj. Nie chcecie przegapić żadnego nowego przepisu?


Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów. Twaróg mielimy maszynką z drobnymi oczkami, dodajemy pozostałe składniki oraz dobrze wyrabiamy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty