wtorek, 25 grudnia 2018

Przepis na zakwas na chleb

Potrzebuję przepis na dobry chleb ŻYTNI bez dodatku pszennej mąki która zawiera gluten. Niestety mam chore jelita dość poważnie nie mogę spożywać glutenu i mogę tylko chleb żytni na zakwasie naturalnym. Ciężko dostać taki w miejscu w którym mieszkam. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.

Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Mega wdzięczna za twój przepis na zakwas i chleb! Po nastawieniu zaczynu nie spodziewałam się że zakwas będzie mega aktywny i że będę musiała dodać trochę drożdży ale muszę przyznać że zaczyn podwoił swą objętość! Zdecydowałam dodać pół łyżeczki drożdży żeby wspomóc bochenek.


Pamiętam swoje przemyślenia odnośnie zakwasu, zanim poznałam tajniki jego hodowli.

Zrobienie domowego zakwasu wydawało mi się czymś nieprawdopodobnie trudnym i skomplikowanym. Uważałam, że jego wykonanie jest niczym mitologiczne syzyfowe prace, przynoszące jedynie wysiłek. Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Przepis na zakwas jest banalnie prosty, trzeba tylko pamiętać o kilku sprawach.


Po pierwsze do zakwasu potrzebujemy tylko dwóch rzeczy: żytniej mąki razowej i wody o letniej temperaturze. Aby nasz zakwas na chleb dobrze się rozwijał i rósł w siłę, to powinniśmy trzymać go w ciepłym miejscu. Możemy postawić słoik blisko kaloryfera.


Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Z jakiej maki robi sie zakwas( grubosc i rodzaj) na żur? Zrobiłam zakwas z Pani przepisu, ale dopiero dziś zorientowałam się, że zamiast mąki żytniej użyłam razowej pełnoziarnistej. Zakwas pięknie mi rošnie, ( to już trzeci dzień)ale przez popełnioną gafę nie mogę znaleźć przepisu na chleb bo wszystkie przepisy są na zakwasie żytnim.


Kiedy po tych dniach robię chleby to cierpliwie czekam ze dwie godziny aż się zakwas ogrzeje i dopiero wyrabiam masę na chleby. Z tej masy odkladam 4Łyżki jako zakwas na moj następny chleb. Moj przepis na chleb to wyrobiona masa ktora dojrzewa sobie w spokoju przez całą nic juz w foremkach.


To jest jeden z pierwszych przepisów na chleb na zakwasie na blogu, sprzed latach, w tej chwili widzę już w tej recepturze sporo błędów, dlatego zawsze polecam czytelnikom te nowsze przepisy, bo są bardziej dopracowane. Jeżeli chcesz upiec swój własny chleb na zakwasie. Uwierzcie lub nie, ale jest to przepis, który testowałem najdłużej ze wszystkich.

Ponad rok piekę podobny chleb i zawsze coś mi nie pasowało. Chciałem podzielić się z wami superdopracowanym przepisem i oto jestem – rok później. Dla wszystkich, którzy chcą piec pyszne, domowe chleby na zakwasie serdecznie polecam ten przepis.


Mój przepis na chleb żytni jest bardzo prosty i szybki, wychodzi zawsze, gdy mamy aktywny. Zakwas na chleb bezglutenowy Wiele razy pisałam już, że uwielbiam pieczenie chleba, bułek i pieczywa jako takiego. Robię to bardzo chętnie i staram się w miarę regularnie piec różne chleby, żeby nie popaść w zbytnią rutynę.


Do tego ten przepis na chleb z powodzeniem mogą wykorzystać osoby, które z jakichś powodów nie chcą lub nie mogą spożywać pieczywa na zakwasie. Niektórzy na zakwas mogą reagować dyskomfortem i boleściami w układzie pokarmowym. Przepisy na domowy wypiek pieczywa na zakwasie. Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto. Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego.


Musze zrobić chleb na zakwasie ponieważ w zwykłych chlebach z marketu i piekarni jest pełno chemii tego proszku spulchniacza E30 E9które powodują raka. Robiłem swojski chleb na drożdżach który po dwóch tygodniach tylko zesechł się, a te chleby ze sklepów zaraz pleśnieją, grzybieją. A jak wiadomo rak to grzyb.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty