niedziela, 23 grudnia 2018

Szybki zakwas na chleb

Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. No i pierwszy chleb mi wyszedł! Ale na tym samym zakwasie, czyli żytnim chciałam zrobić pszenno razowy, bo taka mąka mi została. Czy to znaczy, że na żytnik zakwasie można upiec tylko żytni chleb, czy jeszcze w czymś mogła zawalić? Robiłam zakwas 3-stopniowy.


Szybki chleb pszenno-żytni.

Prosty chleb pszenny, na żytnim zakwasie z dodatkiem odrobiny drożdży – dzięki czemu chleb znacznie szybciej rośnie i nie wymaga wielogodzinnego wyrastania, a wciąż zachowuje smak chleba na zakwasie. Na początku chleb z niego wyrastał jak na drożdżach (tyle, że wolniej). Od jakiś m-cy chleb z tym zakwasem nie wytasta. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Zakwas ciągle pachnie tak jak powinien.


Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Z jakiej maki robi sie zakwas( grubosc i rodzaj) na żur? Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec.


Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury.

Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na szybki zakwas na chleb. Dzisiaj upiekłam taki szybki chleb na zakwasie żytnim z dodatkiem świeżych drożdży.


Chleb litewski ze słodem. Pracy przy nim mało, a chlebek upieczony w domu smakuje nawet bez masła i obłożenia. Po pewnym czasie, gdy nasz zakwas jest dość regularnie dokarmiany, nabiera mocy i chleb rośnie szybciej. Na takim zakwasie możemy piec chleb przez całe miesiące, a może nawet lata. Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno.


Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Zostawiłam mój zakwas na noc na kaloryferze, wraz z chlebem który miał wyrosnąć. Kaloryfer był bardzo gorący, na chlebie zrobiła się twarda skorupa, podobnie na zakwasie. Z zakwasu zdjęłam ja i dokarmiłam go ale zastanawiam się czy przez zbyt wysoką temperaturę mógł się zepsuć. Moja mama twierdzi, że czuje jabłkowy zapach.


Wykonałam już z chlebów na zakwasie. Wszystko wygląda tak jak pani pokazuje,do momentu pieczenia. Próbowałam już różnych sposobów.


Im dłużej pieke (ostatnio piekłam nawet godz.) a i tak w środku chleb. Upiekłam ten chlebek z mąką żytnią razową, nie miałam pszennej razowej. Dałam jej jednak dużo mniej, bo bałam się , że chleb nie wyrośnie.

Ciasto rosło jak szalone, chleb wyszedł zbyt puszysty, bułkowaty. Poza tym , nie ma jak chleb na zakwasie, to jest zupełnie inny smak. Jak zrobić chleb na zakwasie (orkiszowo-żytni)?


To jeden z powodów, dla których go uwielbiam. Masz ochotę na barszcz czerwony, ale nigdy nie słyszałaś o zakwasie buraczanym? CHLEB NA DROŻDŻACH ŁATWY I SZYBKI. Jak wszystko (lub prawie wszystko) u mnie w kuchni, własne wypieki pieczywa muszą być również łatwe i szybkie, dostępne nawet dla totalnego beztalencia albo maksymalnie zajętego zwykłego człowieka.


Nigdy nie brałam się za chleby na zakwasie, bo do tej pory nie czułam. Kiedy po tych dniach robię chleby to cierpliwie czekam ze dwie godziny aż się zakwas ogrzeje i dopiero wyrabiam masę na chleby. Z tej masy odkladam 4Łyżki jako zakwas na moj następny chleb.


Moj przepis na chleb to wyrobiona masa ktora dojrzewa sobie w spokoju przez całą nic juz w foremkach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty