czwartek, 14 maja 2015

Stare przepisy na chleb

Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na stare receptury chleb na zakwasie. Delikatny, rozpływający się w ustach. Desery JABŁECZNIK Z GRYSIKU BEZ JAJEK WG STAREJ RECEPTURY. CHLEB PSZENNO-ŻYTNI NA ZAKWASIE OD STAREGO PIEKARZA. Ten przepis na chleb pszenno-żytni na zakwasie mój mąż otrzymał od koleżanki z pracy.


Stare przepisy na chleb

Super prosty przepis na chleb własnej roboty. Kolejny przepis wypatrzony na stronie Zapach Chleba. Jest wymagająca czasowo, ale warto! Ciasto, mimo że takie płynne, okazało się całkiem przyjazne w pracy - no, może poza lekkim przyklejeniem do ściereczki, ale to moja wina, za mało mąką obsypałam.


Włożyć chleb do pieca i piec około jednej godziny. Gdy chleb jest już upieczony, należy wyjąć go z pieca, zrosić zimną wodą i włożyć z powrotem do pieca na około minut i wyjąć. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Stare przepisy Jak gotowała prababcia.


Paszteciki z foremek z mięsem z drobiu. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Bez względu jednak na wasz wybór, zarówno chleb żytni, orkiszowy, jak i pszenny, najlepiej przygotować na zakwasie z mąki żytniej. Tak również radzi Kuchnia Lidla.


Receptura na zakwas do chleba jest prosta. Po tym czasie odcedzamy chleb. Kromeczka świeżego chleba ma niesamowity smak. Niestety po kilku dniach już nam nie smakuje. Lecz stary chleb nie zawsze musi skończyć w koszu.


Oto trzy proste sztuczki na odświeżenie starego chleba. Jest to jedyny chleb, który piecze mój tata. Powoli , powoli zaczynam przenosić stare przepisy na ten blog.


Przepis na chleb drożdżowy mojej babci. Fajnie mieć je wszystkie razem bo nie każdy trafia tam gdzie powinien. A , że mamy porę na pyszne jagody to przygotowałam nowe i stare prz Zobacz więcej. VerySweetPage Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Piernikowa Chata Bardzo Słodka Strona. Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Jeśli to będzie wasz pierwszy chleb – zdecydowanie na warsztat bierzcie przepis z bloga Plate of Joy. Wyszukaj też inne przepisy za pomocą wyszukiwarki przepisów. Jak wygląda stara receptura na chleb wiejski?


Chleb – najprostszy z najprostszych. Do przygotowania idealnego wiejskiego chleba wystarczą wysokiej jakości mąka pszenna lub żytnia (lub ich mieszanka), naturalny zakwas lub drożdże, woda, sól i odrobina oleju. Wielbiciele oryginalnych smaków mogą dodać do mikstury chlebowej otręby, suszone śliwki albo pestki słonecznika. Wspaniały chleb, najsmaczniejszy chleb na zakwasie, jaki do tej pory upiekłam.


Jest pracochłonny, ale warto poświęcić mu czas. Ma chrupiącą skórkę i soczysty, miękki miąższ. Wcześniej próbowałem pszenny, ale wolę żytni. Pszenny, na drożdżach, szybko wysycha. Tymczasem żytni na zakwasie, zawinięty w lnianą ściereczkę, będzie leżał tydzień i nic mu nie będzie.


Stare przepisy na chleb

Poza tym, żytni wszystkim smakuje, a samo żyto ma ogromne właściwości lecznicze. Ten chleb poprawił mi humor do końca dnia, choć niewiele już go zostało (a dzisiaj ciągnie się i ciągnie!). Od kilku dni zmagam się z chlebem na zakwasie, raz za twarda skórka, raz za suchy, raz za mokry, a tu nagle bochenek w sam raz!


Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Stare przepisy na chleb

Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty