poniedziałek, 18 maja 2015

Przepis chleb na zakwasie

C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Przepis chleb na zakwasie

Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie. Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto. Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego.


Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Przygotowanie pieczywa na zakwasie nie jest trudne, potrzeba tylko troszkę cierpliwości. Pokazuję jak zrobić zakwas, przygotować zaczyn na chleb a przede wszystkim jak upiec w domu chleb na zakwasie. Pieczywo na zakwasie jest zdrowe, a pieczenie takiego w domu jest wielką przyjemnością.


Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury. Ciekawe czy na zakwasie da sie zrobic chleb litewski i pumpernikiel? Uwielbiam ciemne chleby! Zastanawiam sie tez czym da sie zastapic melase i slod jeczmienny.


Chetnie poznam Wasze przepisy na chleby i bulki. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Jeżeli chcesz upiec swój własny chleb na zakwasie.


Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Moim zdaniem chleb z mieszanki nie umywa się do tego na zakwasie samodzielnie wyrobiony co tak naprawdę jest bardzo proste:). Na razie upiekłam chleby na zakwasie w automacie z przepisów na chleby które miały być pieczone w piekarniku i stwierdziłam że w automacie wychodzą lepiej, nic się nie rozlewa, w smaku są bardzo dobre, a że ich kształt jest jaki jest to już trudno, mnie osobiście już to nie przeszkadza, najważniejsze że chleby są smaczne. Jeżeli jednak chciałbyś się dowiedzieć jak ja uczyłem się piec chleb i jakie błędy przy tym popełniłem, to zapraszam do lektury całego wpisu.


Kiedy po tych dniach robię chleby to cierpliwie czekam ze dwie godziny aż się zakwas ogrzeje i dopiero wyrabiam masę na chleby. Z tej masy odkladam 4Łyżki jako zakwas na moj następny chleb. Moj przepis na chleb to wyrobiona masa ktora dojrzewa sobie w spokoju przez całą nic juz w foremkach. Wracam do eksperymentów ze starą odmianą pszenicy, kuzynką orkiszu – samopszą.


Tym razem chleb na zakwasie. Bez względu jednak na wasz wybór, zarówno chleb żytni, orkiszowy, jak i pszenny, najlepiej przygotować na zakwasie z mąki żytniej. Tak również radzi Kuchnia Lidla. Receptura na zakwas do chleba jest prosta. Krok 1: Wyrabiamy ciasto na chleb.


Zakwas przekładamy do dużej miski. Dodajemy obie mąki i ziarna słonecznika. Doprawiamy solą i dolewamy wodę. Całość wyrabiamy na gładką, jednolitą masę. Jeśli ciasto będzie zbyt gęste, dodajemy więcej wody, jeśli zbyt rzadkie – dosypujemy mąki.


Poza tym pozwala zachować cenne składniki, które są wrażliwe na wysoką temperaturę. Polecam każdemu, kogo do tej pory przerażało pieczenie na zakwasie, a także osobom pracującym -z łatwością da się wpleść nawet w napięty harmonogram dnia;) Składniki oraz szczegółowy przepis podaję poniżej:) Wypróbuj i podziel się Twoją opinią! Te bochenki upiekłam metodą, która pozwoli się wyk.


A oto filmik jak przygotowałam fenomenalnie prosty chleb -na zakwasie. Choć nie jestem na diecie, przepis na jej chleb zaintrygował mnie, gdyż jest niezwykle prosty, zawiera wyłącznie mąkę żytnią i do tego prezentuje się wspaniale. Masz już dokarmiony zakwas.


Teraz czas na pieczenie. Wszystkie składniki wymieszaj w misce. Masa powinna być dość gęsta, a jednocześnie na tyle rzadka, by wszystko się dobrze mieszało.


Prosiliście mnie o chleb bezglutenowy na zakwasie. Mój domowy chleb bezglutenowy na zakwasie jest stosunkowo łatwy do zrobienia, no, o ile ma się pracujący zakwas oczywiście ale o tym za chwilę. Mój chleb bezglutenowy wyrósł na zakwasie gryczano-ryżowym.


Chleb bezglutenowy na zakwasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty