piątek, 8 maja 2015

Chleb razowy z automatu przepisy

Chleb razowy z automatu przepisy

Zdrowy chleb, idealny do tostów i grzanek. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Dodane przez maaartinka w: Tylko o kuchni.


Chleb razowy z automatu przepisy

Mam jeszcze jedno pytanie:) czy w takim automacie można zrobić ciasto drożdżowe z kruszonką? Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb razowy z automatu. Przepisy na chleb z automatu.


Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Niestety wypieki z automatu mają taki urok, że bywają z nimi problemy, zostaje dziura, czasem lekko opadają, dlatego zdecydowanie bardziej preferuję piec tradycyjnie w piekarniku. CHLEB PEŁNOZIARNISTY RAZOWY (z maszyny) Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody.


A w mailu przepis na chleb na zakwasie. Tak więc poniżej wkleję maila, w którym Rafał dokładnie wszystko opisał. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania.


Wystarczy w odpowiedniej kolejności dodać składniki (najpierw płynne, później sypkie, a na końcu drożdże jeśli są potrzebne). Re: chleb z automatu - sprawdzony przepis? Ustawiam maszyne na program w zaleznosci od maki, wiekosc bochenka na kg (chociaz jest troszke wiekszy).


Z tej porcji nie wychodzi mi tylko chleb z maki razowej, chleb byl nierowny, widac bylo, ze czesc ciasta gromadzila sie z jednej strony. Lubicie ciężkie, żytnie chleby? Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki. Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej.


Chleb żytni razowy z automatu. Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u nas w domu. Ja oczywiście troszkę zmodyfikowałam składniki - zmiany podaję. Jeden z moich ulubionych przepisów na chleb z automatu. Piekłam go wielokrotnie.


Czy ma Pani jakiś sprawdzony przepis na chleb żytni z ziarnami, albo razowy z ziarnami? Nie jest to jednak konieczne, chleb można również upiec z mieszadłem i wyjąć je na koniec. Po po ostatnim charakterystycznym sygnale, gdy program się skończy, wyciągamy formę z automatu i wyjmujemy chleb. Studzimy na kuchennej kratce, podajemy ze Smakowitą Pajdą z cebulką i jabłkiem. Upiekłam go pierwszy raz i doszłam do wniosku, że jednak jest za mało razowy, troszkę zmodyfikowałam i wyszło mi to.


Warto zajrzeć do instrukcji automatu, tam powinny być opisane programy z podziałem na czas, kiedy można to zrobić. Odpowiedz na ten komentarz. Czy mogłabyś Tosiu polecić jakiś nieskomplikowany przepis na chleb razowy na zakwasie-szybki i dla poczatkujących. Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie. Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1.


Chleb razowy z automatu przepisy

Pani Doroto wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem, mąki chlebowe jak trzeba a chleb mi sie kruszy. Wczoraj pieczony jeszcze dawał radę a dziś się rozpada podczas krojenia. Dodam, że moj jest trochę bardziej wyrosniety.


Czy to możliwe że przerósł i przez to sie tak rozwala? Czy nastepnym razem moze ciut wiecej wody? Tradycyjnie chleb razowy przygotowuje się z mąki żytniej na zakwasie, bez drożdży.


Mieszamy w misce wszystkie rodzaje mąki z zakwasem i solą. Severin - nr 5), chleb duży - mocne przypieczenie skórki - czas 3. Po sygnale dosypujemy pestki słonecznika. Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie.


Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. Ja najpierw wyhodowałam zakwas I zabrałam się za próbowanie przepisów. Po wielu testach wypracowałam swoją recepturę. Czy wiesz jak zamienic przepis na chleb z drozdzami na ten sam chleb na zakwasie?


Np w przypadku np przepisu 500g maki, woda, drozdze. Czy w przypadku zakwasu proporcje powinny byc te same jak w przypadku drozdzy? Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach. Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka. Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie.


Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych. Z bardzo chruuupiącą skórką :-).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty