wtorek, 26 maja 2015

Chleb domowy na drożdżach instant

Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.

Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb na drożdżach instant.


DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością,. Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb. Proste chleby drożdżowe.


Jak upiec pierwszy chleb.

Chleby z chrupiącą skórką, z ziarnami, z makiem, z pieczonymi ziemniakami. Bagietki, pita, ciabatta, pumpernikiel, chleb otrębowy. Do zupy, do kanapek, na tosty. Bardzo smakuje dzieciom.


To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę. Ten niezastąpiony przepis wykorzystuję tez do innych wypieków na słono. Chlebek pięknie wyrasta, ma chrupiącą skórkę i można go jeść od razu po upieczeniu. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Wielokrotnie piekłem chleb na drożdżach i na zakwasie i odpukać, nigdy nie miałem problemu z zakalcem. Temperatura piekarnika zależy od tego czy jest on tradycyjny czy wspomagany wentylatorem. Piekarnik bez wentylatora – minut w temperaturze 2– 2st. C, potem zmniejszyć na 1– 1st.


C na kolejne – minut. Upiekłam ten chleb razy, idealne proporcje, myślę, ze bardzo dobry dla tych, którzy uczą się piec chleb. Niewiarygodne, ze można ot tak w krótki czas mieć własny chleb.


Pyszny, czuje się, ze to naturalne. Delikatny w smaku, mało słony, nie kruszy się.

Właściwie to ma same zalety. Polecam także blog całościowo. Kilka miesięcy temu jedliśmy u znajomych domowy chleb. Durszlak - chleb na drozdzach instant. Takim impulsem była też akcja Grumków “Upiecz Smakowity Chleb!


Zakładów Tłuszczowych “Kruszwica”. Na hasło przewodnie akcji, postanowiłam pozytywnie odpowiedzieć i nie tylko bierne, a aktywnie, piekąc po prostu smakowity chleb – chleb orkiszowy ! A chleb, który upiekłam nie jest zwykłym chlebem. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa.


Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Kto raz upiekł chleb w domu ten wie, że domowy jest bez porównania lepszy od sklepowego. Oczywiście to jest przepis podstawowy a możemy z nim kombinować na różne sposoby.


Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni. Jest szybki w wykonaniu i do tego bardzo smaczny. Domowy chleb żytni z dodatkiem żytnich otrębów i niewielkiej ilości mąki pszennej. Czasem się zdarza, że chleb rumieni się szybciej (nie pytajcie dlaczego, nie wiem), wówczas przykrywam go folią aluminiową by się nie spalił.


Przepisy na domowy wypiek pieczywa na drożdżach. Chleb żytni upiekłam pierwszy raz. Ale jest tam mąka i mak,a tego też się nie łączy. A żółtko to przecież białko. Prawdziwa dieta nielaczenia wyklucza w ogole wypieki.


Chyba,że kokoski z kokosu i białka, bo to białko. Dodajemy również mąkę orkiszową i gryczaną. Od kiedy pieczemy swój chleb, to ten sklepowy już nam nie smakuje. Pamiętam emocje jakie mieliśmy przy robieniu zakwasu i pieczeniu pierwszego chlebka.


Nie był nadzwyczajny, ale był nasz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty