środa, 20 maja 2015

Chleb bez mąki przepis

Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Ją częściej stosuje się jako dodatek, a nie podstawową mąkę. Chce się więcej i więcej. Ten chleb jest po prostu przepyszny!


Mąki bezglutenowe nie są takie przyjazne jak te z glutenem. Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu! Trudniej wyrastają, są bardziej miałkie, stąd wyzwanie miałam duże.


Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Chleb się udał wyśmienicie! Robiłam ten chleb bez zagniatania tylko z mąki, którą podałam w przepisie, ale prawdę mówiąc wydaje mi się, że z mąki, o której Pani mówi też powinien wyjść piękny bochenek.


Chleb bez mąki przepis

Szanowna Pani Magdaleno. Można go spotkać także pod nazwą chleba zmieniającego życie. Bo choć nie smakuje on jak typowy chleb (ze złocistą, chrupiącą skórką), posiada wiele wartości odżywczych i witamin. Akurat miałam w domu mąkę żytnią i praktycznie żadne doświadczenie w tym temacie i… chlebek wyszedł cudowny!


Na blogu od bardzo dawna jest chleb z kaszy gryczanej, który cieszy się wśród Was ogromną popularnością. Wyszukując w przeglądarce przepis na chleb z mąki żytniej na drożdżach natknęłam się na Twój przepis i postanowiłam spróbować. Nie ma jednak przepisów idealnych. O ile, jeśli mamy rękę do chleba, to wychodzi on pulchny i „suchy”, to są niestety czytelnicy tego zacnego bloga, którym za entym razem nie chce on wyjść. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek.


Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie. O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). To pierwszy mój chleb, który upiekłam i jestem z siebie dumna, a Tobie dziękuję.


Niestety chleb faktycznie jest gorzkawy, widocznie to wina tej mąki. Dzisiaj zapraszam na przepis na chleb bez mąki bezglutenowy. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością.


Do chleba można dodać dowolne ziarna. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w. Jest odpowiedzią na prośby moich czytelników o pokazanie wyjątkowego, niecodziennego, zaskakującego i zdrowego pieczywa. Przepis na chleb wiejski. Ważne jest, by nie dawać za dużo drożdży oraz użyć zamiast mąki pszennej tortowej czy też mąki pszennej do pizzy, właśnie mąkę pszenną chlebową. Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk.


Piłka w kuchni Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Piłka w kuchni. Biedronce – gdy wybrałam się na zakupy o 20:3 nigdzie nie mogłam dostać siemienia lnianego, więc zdecydowałam się, że zilustruję wpis zdjęciami gotowca #128578; Nadmienię, że chleb. Upieczony chleb studzić na kratce. Na moim blogu jest jeszcze kilka przepisów na chleby domowego wypieku. Szczególnie polecam Ci: prosty przepis na chleb bezglutenowy – ten przepis na chleb robi furorę na blogu.


Ja proponuję dzisiaj zdorwy chleb z ziaren bez mąki. Proporcje wody i mąki mogą być różne w zależności od rodzaju użytej mąki. Ciasto musi być takiej konsystencji jak określiłam w przepisie. Musisz również wyczuć swój piekarnik.


Pod koniec pieczenia można wyjąć chleb aby opiekł się ze wszystkich stron. Jest pyszny i długo zachowuje świeżość. Ostrożnie, używając rękawic kuchennych, wyjąć gorący garnek z piekarnika i zdjąć pokrywę.


Umieścić ciasto w garnku (zsunąć ze ścierki, uważając aby nie przysypać chleba zbyt dużą ilością mąki) lub szybko i ostrożnie przenieść chleb do garnka w oprószonych mąką dłoniach). Zapraszam po przepis na pyszne, domowe proziaki. Domowy chleb z mąki orkiszowej.


W momencie, gdy przekazuję Czytelnikom przepis na rynku ogólnie dostępnym znam tylko jednego producenta suszonego zakwasu żytniego. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Chleb bez mąki przepis

Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Dlatego rewelacyjnie sprawdzają się dodatki w postaci całych migdałów lub orzechów laskowych. Dobrze pasują wszelkiego rodzaju pestki (np. dynia, słonecznik), lub płatki owsiane. Warto też poeksperymentować z różnymi rodzajami mąki.


Składniki: dag mąki orkiszowej, dag mąki żytniej, dag mąki pszennej, łyżki aktywnego zakwasu, dag świeżych drożdży, ok. Jeśli mus, to mus, siła wyższa, dyskutować z nią nie ma co. Nawet dla zwykłego zjadacza pszennej czy żytniej mąki, bezglutenowy chleb z mąki gryczanej będzie miłą odmianą. Dodatek sosu serowego sprawia, że naturalna słodycz mąki kukurydzianej zostaje przełamana słonym smakiem. Sporo artykułów się pojawi jak wpiszesz to słowo w wyszukiwarkę.


Tak w skrócie to wyrażony w procentach stosunek wody do mąki w cieście na chleb czy samym zakwasie. Pomaga on dobrać taką ilość składników, aby chleb nie wyszedł zbyt zbity (za dużo mąki) albo zbyt rzadki (za dużo wody). Weizenbrot: przepis na chleb zimnej fermentacji, bez wyrabiania, bez wysiłku.


To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty