wtorek, 12 maja 2015

Jak upiec chleb na drożdżach

Chleb pieczemy do minut, dopóki skórka nie będzie brązowa, a chleb będzie pękał z wierzchu, jak będziemy go naciskać palcem. Dajemy pieczywu wystygnąć do temperatury pokojowej i gotowe. Oto i chleb na drożdżach w całej swojej okazałości.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin).


Jak upiec chleb na drożdżach

Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Chleb samodzielnie pieczony w domu do niedawna kojarzył mi się głównie z wypadami w góry do dalszych krewnych, gdzie z własnej roboty składników chleb przygotowywała najstarsza starowinka z całej rodziny ;) Gruba kroma swojskiego chleba z domowym masłem to jedno najfajniejszych wspomnień. Pieczywo drożdżowe nie musi być nudne, to pieczone w domu jest smaczniejsze niż sklepowe. Pokazuje jak krok po kroku zrobić dobre pieczywo na drożdżach, dzięki tym przepisom zrobicie smaczne bułeczki oraz drożdżową bagietkę.


Tym razem chleb żytni, skórka chrupiąca środek mięciutki - jak dla mnie doskonały. Podane składniki przeze mnie są o połowę skrócone, możecie zrobić jak,ja malutki chleb,. Można do niego użyć innej mąki niż pszennej pełno ziarnistej której ja użyłam w przepisie , chlebek tak.


Jak zrobić zakwas na chleb? Niestety duża część pieczywa oferowana przez markety, a nawet piekarnie, składa się głównie z mieszanki, której skład jest właściwie nie do końca znany. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat i podjąć próbę samodzielnego. Teraz każdy chleb, taki jak na drożdżach, zakwasie, razowy możesz bez problemu upiec w domu i poczuć tę magię.


Z tymi przepisami jak upiec chleb na drożdżach , zostaniesz mistrzynią. Bo przepisy na chleb na drożdżach są proste, a efekt końcowy jest po prostu cudowny :) No taki chleb na drożdżach ma swój super zapach, który będzie się unosił w całym domu przez kilka godzin. Dodane przez Molew: Tylko o kuchni. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka. Przepisy, jak zrobić - Smaker.


Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Jeśli czasem spieszy mi się jak zwykle z wszystkim i ciasto wyrasta tylko chwilę albo nawet wcale, w czasie pieczenia chleb pęka ale moim zdaniem to tylko dodaje mu uroku :) Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie. Upieczony chleb studzić na kratce.


Na moim blogu jest jeszcze kilka przepisów na chleby domowego wypieku. Szczególnie polecam Ci: prosty przepis na chleb bezglutenowy – ten przepis na chleb robi furorę na blogu. Jest pyszny i długo zachowuje świeżość. Pyszny chleb z chrupiącą skórką. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się.


W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :). Prosty chleb na drożdżach Prosty i łatwy do przygotowania chleb na drożdżach, powinien przypaść do gustu zwłaszcza osobom mniej doświadczonym w wypiekaniu domowego pieczywa. Kilka wskazówek, jak zrobić idealny chleb na drożdżach. Do upieczenia chleba potrzeba nam tylko mąki, wody, drożdży i soli.


Po pierwsze i najważniejsze, chleby pieczone na drożdżach nie wymagają dodawania horrendalnych ilości drożdży. Takie chleby tylko tracą na smaku. Na 6g mąki wystarczające jest g drożdży. Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych.


To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje. Chlebek jest prosty do zrobienia i smakuje jak wiejski chleb z pieca. Ciasto musi być takiej konsystencji jak określiłam w przepisie. Musisz również wyczuć swój piekarnik.


Chleby zawsze piekę na funkcji góra-dół bez termoobiegu. Jak upiec chleb pszenny na drożdżach, bez zakwasu? Wypiek chleba domowego na drożdżach nie wymaga użycia zakwasu, a co za tym idzie, jest zdecydowanie szybszym sposobem na domowe pieczywo. Jeśli nie mamy ochoty bawić się w domowe zakwasy (choć warto), to wykorzystajmy do wypieku drożdże – świeże lub sypkie. Najpierw chciałam wypróbować inny przepis na chleb pszenny, ale po obejrzeniu filmiku zdecydowałam się właśnie na niego.


Witam serdecznie :) To będzie mój pierwszy chleb. W końcu się na to zdecydowałam, a powyższy przepis zdaje się dość prosty jak na początek. W związku z tym mam kilka pytań. Czy jeśli chcę dodać do środka ziarna (np. słonecznika) lub otręby, to czy trzeba jakoś modyfikować skład? Jak mnie tu dawno nie było.


Aż wstyd się tak nagle pokazać i tak zwyczajnie, jak gdyby nigdy nic, umieścić wpis. Pewnie specjalnie was nie zaskoczę pisząc, że to przez nadmiar obowiązków i brak czasu Zobacz więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty