czwartek, 25 grudnia 2014

Fenomenalnie prosty chleb na zakwasie

Dzisiaj chciałam upiec “ fenomenalnie prosty chleb na zakwasie ”. Wszystko tak jak pani pokazuje. I tak stoi do teraz- jest godz. Co zrobiłam nie tak i co teraz. Sprężysty, idealnie wilgotny, o chrupkiej skórce i boskim zapachu, jaki ma chyba tylko chleb na zakwasie.


Te bochenki upiekłam metodą, która pozwoli się wyk.

Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale Zobacz więcej. Chciałabym upiec prosty chleb pszenny na zakwasie żytnim. W przepisach, które znalazłam używa się mąki typ 650.


Czy może mi Pani coś doradzić. Jak zmodyfikować przepis np. Prosty chleb na zakwasie”? Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.

Przepis jest stosunkowo prosty, ale przygotowanie takiego chleba zajmuje dość sporo czasu. Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury.


Chleb wychodził gliniasty, bo może był źle wyrabiany, albo zakwas rozleniwiony. Każdy, nawet zapracowany człowiek może taki zakwas wyhodować w ciągu siedmiu dni. Podczas tego tygodnia zakwas sfermentuje i powstaną tzw. Tutaj szczegółowo opisałam jak zrobić zakwas na chleb.


Lista przepisów na fenomenalnie prosty chleb z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! W zasadzie to nie pamiętam kiedy ostatnio robiłam chleb nie na zakwasie.


Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na fenomenalnie prosty chleb. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. To mój pierwszy chleb pieczony na zakwasie i jest to najlepszy chleb, jaki upiekłam:) Ja piekłam na zakwasie pszenno-żytnim i miąższ jest miękki i lekko klejący. Ciasto przy wyrabianiu faktycznie jest luźne i bardzo klejące, ale spokojnie da się je wyrobić ręcznie metodą slap and fold.

Często piekę go w pośpiechu, zapominam o rozkoszowaniu się jego zapachem i już nie odkrajam ciepłej piętki. Ale to właśnie domowy chleb towarzyszy nam na co dzień, a dzisiaj chcę się podzielić z Wami przepisem na domowy chleb na zakwasie, który zawsze się udaje. To nie jest pierwszy przepis na chleb na blogu. Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem.


Jestem przekonana, że każdy może upiec własny chleb. Zarówno ci, którzy nigdy wcześniej nie mieli z pieczeniem do czynienia, tzw. Chleb na zakwasie jest szczególnie wartościowy, ponieważ fermentacja zakwasu (naturalna) usuwa związki o działaniu rakotwórczym.


Poza tym pozwala zachować cenne składniki, które są wrażliwe na wysoką temperaturę. Jeśli chcesz jeść naprawdę zdrowy chleb, sięgnij właśnie po to pieczywo! Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Chleb pszenny z mąki typu 7różni się nieco od chleba, który jadam na co dzień czyli orkiszowego, pełnoziarnistego na zakwasie żytnim lub orkiszowym czy mieszanym. Przepis i sposób wykonania tego chlebka zamieściłam w artykule:“Domowy chleb na zakwasie – łatwo, zdrowo i smacznie” Jednak chciałam spróbować innego chlebka oraz poeksperymentować trochę z pieczeniem. Zakwas - wynaleziono go tysiące lat temu w Egipcie. Zakwas to nic innego, jak mąka z wodą i… dużo ciepła.


Dziś coraz częściej piecze się chleby na drożdżach - to łatwiejsze i mniej czasochłonne, ale… chleb jest zupełnie inny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty