piątek, 5 grudnia 2014

Chleb domowej roboty z ziarnami

Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.


Najprostszy domowy chleb z ziarnami Bardzo przez nas lubiany,.

Odstawić na minut a następnie wymieszać z mąką i ziarnami. Dwie blachy keksówki natłuścić olejem i wysypać lekko kasza manną. Wlać ciasto (do połowy) , przykryć ściereczką i odstawić na godzinę. Przygotowanie dania chleb domowy na zakwasie z ziarnami.


ETAP I Do dużej miski wsypać szklankę mąki żytniej razowej lub chlebowej. Pyszny drożdżowy chleb razowy z ziarnami na pełnoziarnistej mące, napakowany został zdrowymi nasionami, a co najważniejsze nie zawiera żadnych zbędnych substancji dodatkowych! Dzięki przepisowi na chleb razowy z ziarnami już nigdy więcej nie dacie się nabrać na chleb barwiony karmelem czy tez z dodatkiem spulchniaczy.


Przepis na chleb na zakwasie z ziarnami.

Dzięki uprażonym ziarnom słonecznika i sezamu chleb uzyskuje lekko orzechowy smak. Siemię lniane wzbogaca smak chleba i nadaje mu kolor i dodatkowe wartości odżywcze. Opis przepisu: Autor: WINIARY Nie potrzebujesz maszyny do wypiekania chleba, aby upiec pyszny domowy chleb drożdżowy z ziarnami – wyjdzie doskonale chrupiący nawet w zwykłej keksówce! Ci się chleb o nieco słodkim smaku – dodaj do niego mió orzechy (dowolne), bakalie (np. rodzynki).


Jeśli marzycie o domowym wypieku chleba, to z powodzeniem możecie zacząć swoją przygodę od tego przepisu. Chleb z ziarnami możesz przygotować m. Domowy chleb z ziarnami. Dziś po raz pierwszy w życiu piekłam sama chleb. Przez kilka lat przepis ten skrzętnie ukrywał się w zakamarkach moich ręcznych zapisków kulinarnych, aż w końcu odnalazł się i spróbowałam stawić mu czoła. Robi się go bardzo szybko i nie wymaga specjalnych umiejętności kulinarnych.


Cóż może być lepszego, niż bochenek swojskiego, pachnącego chleba naszego powszedniego? Dania główne Makaron domowej roboty. Wyjątkowy chlebek z ziarnami. Skórkę ma lekko chrupką, a wnętrze mięciutkie, delikatnie wilgotne i aromatyczne. Jeśli lubicie wilgotne chleby z ziarnami, to tego trzeba spróbować.


Jest prosty w przygotowaniu. Ja uwielbiam go z masłem i moją konfiturą morelową!

Dodać ziarna słonecznika, orzechy włoskie, otręby i siemię lniane. Wlać ciepłą wodę (4ml) oraz rozpuszczone drożdże. CatarinkaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Smaczy.


Dodatek kefiru sprawia, że jest wilgotny i delikatny. To jeden z lepszych chlebów wypiekanych na drożdżach. Piekę ten chleb już od dawna i używałam różnego rodzaju mąk. Za każdym razem wychodził pyszny.


Co prawda nie piekłam z mąką o której piszesz, ale myślę, że śmiało możesz zaryzykować. Trzeba tylko pewnie będzie dodać do przepisu więcej wody. Wystarczy, że zapoznasz się z poniższymi przepisami i od razu weźmiesz się do pracy. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na domowy chleb z ziarnami – przepis cioci basi.


Chce się więcej i więcej. Dajemy pieczywu wystygnąć do temperatury pokojowej i gotowe. Oto i chleb na drożdżach w całej swojej okazałości. Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach.


Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka. Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie. Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych chlebów na zakwasie.


Mój zakwas dniowy, wczoraj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty