poniedziałek, 22 grudnia 2014

Ciasto drożdżowe z dynią

Tak smakuje domowa kuchnia! Idealne ciasto drożdżowe z kruszonką jest pyszne i wspaniale pachnie. Musi być porządnie wyrośnięte, pulchne, lekkie, a kruszonka słodka i chrupiąca.


Przepyszne ciasto drożdżowe z dodatkiem puree dyniowego i otartej skórki z pomarańczy. Dodatek dyni dodaje mu wilgotności i kolorytu, choć nie zabiera nic z puszystości.

Z ciastem współgra cynamonowa kruszonka, a dodatek pomarańczy nadaje mu świeżego cytrusowego aromatu. Ja co roku upycham w mroźne czeluście mojej zamrażarki porcje gotowego musu z dyni, a tutaj pokazałam jak je szybko i bezboleśnie (kto obierał surową dynię wie o czym mówię) zrobić. Dynia jest smaczna, zdrowa, ale przede wszystkim zachwyca swoim kolorem.


Sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z dynią od MniamMniam. Smacznie, szybko i tanio. Gotuj razem z nami krok po kroku! Pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia.

Do przesianej mąki dodać: rozczyn, sól, cukier, dynię, mleko. Gdy pojawią się pęcherzyki, dodać ciepły tłuszcz i wyrabiać, aż ciasto. Dodane przez ojoolka w: Tylko o kuchni. Dziękuję Wam - tak też zrobiłam - ciasto wstawiłam do ciepłego ale nie rozgrzanego całkiem piekarnika - wyrosło i upiekło się wspaniale.


Nie żałuję;) Ładnie wyrosło i było naprawdę bardzo, bardzo smaczne. A kolor przepiękny (niestety zdjęcia robiłam w sztucznym świetle w obawie o to, że rano nie będzie już co fotografować). Moje obawy potwierdziły się:) Nie ukrywam, że przyczyniłam. Mieszamy składniki drewnianą łyżką do połączenia. Następnie dodajemy puree z dyni, sól oraz przesianą mąkę.


Mimo wszystko Nam bardzo smakowało i przepis publikuję na blogu. Możecie odrzucić dodatki wtedy nie opadnie i będzie mega puchate. Nie dodaje do niech całych jajek czy żółtek jak to zwykle w drożdżowym cieście Zobacz więcej. Agnieszka Gąsior Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Rozpustne gotowanie. Ja bardzo często włączam piekarnik na stopni, chwilę nagrzewam i do takiego ciepłego pieca wkładam ciasto do wyrośnięcia.


Po godzinie dodaj do wyrośniętego ciasta dodaj dynię.

Wymieszaj dłońmi z ciastem (nie miksuj wcześniej dyni). Tortownicę wysmaruj od środka resztkami masła. Drożdżowe ciasto z dynią pieczemy ok. Bezglutenowe ciasto drożdżowe na musie z dyni, ze śliwkami i kruszonką, robiłam już wielokrotnie i mam nadzieję, że wam również przypadnie do gustu. I w zasadzie to by wystarczyło w ramach wprowadzenia do przepisu :).


Plusem jest też to, że możecie je przygotować nawet jeśli nie macie w lodówce jajek – wystarczy puree z dyni! Wekować minut, a zimą wykorzystać do zupy czy ciasta. Część można rozdać, bo duża dynia, to jednak duża dynia:) Można zamrozić pokrojoną w kostkę, do zupy czy mięsno – dyniowego gulaszu, choć na dużą dynię szkoda mi trochę miejsca.


Póki co, z dodatkiem surowego, startego miąższu upiekłam szybkie i łatwe ciasto z dyni. Mus z dyni: Aby przygotować mus z dyni, dynię pozbawioną nasion kroimy na większe kawałki i układamy na blaszce skórką do dołu. Po tym czasie cały miąższ zeskrobujemy ze skórki i miksujemy. Dodajemy dynię z orzechami i ponownie mieszamy całość.


Wkładamy do piekarnika (rozgrzanego do 1stopni) na ok. Tradycyjny placek drożdżowy, placek na drożdżach. Ciasto z dyni - przepis video. Placek drożdżowy z kruszonką. Jak w każdym cieście drożdżowym – zaczynamy od zrobienia zaczynu.


W tym czasie obieramy dynię, ścieramy na dużym. Z innych dyniowych propozycji polecam Wam dyniowe babeczki lub pyszne puszyste placuszki dyniowe. Przed Wami przepis na pyszne, wilgotne, o gęstej konsystencji ciasto dyniowe. Powiem szczerze, że ciasto po upieczeniu naprawdę mnie zdziwiło, tzn jego konsystencja.


Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie dodała do ciasta czegoś nowego. Dziś wersja z dodatkiem puree z dyni, skórki z cytryny i żurawiny. Kwaskowaty smak żurawiny idealnie współgra ze słodkim lukrem i chrupiącymi płatkami.


Do ciasta niezbędny jest także zaczyn drożdżowy, dzięki któremu całość dobrze wyrośnie. Na koniec, wszystkie składniki – wraz z dynią – połącz w ciasto o jednolitej konsystencji. W sezonie na dynie koniecznie wypróbuj przepis na ciasto z dynią. Oto przepis na ciasto dyniowe, idealny deser na jesienną słotę.


Tym razem dyniowe puree o intensywnej pomarańczowej barwie posłużyło mi do przygotowania bułeczek z ciasta drożdżowego. Przepis jest bardzo prosty, a ciasto drożdżowe wbrew pozorom przygotowuje się szybko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty