środa, 10 grudnia 2014

Jak upiec chleb bez zakwasu

C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Marzył mi się domowy chleb. Chciałam upiec taki na zakwasie, jednak okazało się, że mam pecha i nie mogę znaleźć nigdzie mąki razowej.


Wykombinowałam więc przepis na drożdżach i occie. Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Będzie on się znacznie różnił od klasycznego zakwasu, ale można śmiało na nim upiec chleb bezglutenowy bez dodatku drożdży. Jeśli jednak hodowla się nie udała lub zwyczajnie zabrakło chęci lub odwagi, zakwas można jeszcze od kogoś dostać.


Im zakwas starszy, tym lepszy, dlatego wbrew pozorom to całkiem sprytne rozwiązanie. Ale i bez tego da się upiec dobry chleb. Najprościej i najszybciej - na drożdżach, ale nie ma to jak tradycyjny bochenek chleba na zakwasie… To właśnie ta najbardziej czasochłonna rzecz: zakwasu nie zrobisz szybko, potrzebujesz na to kilka dni. To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D!


Jak upiec chleb bez zakwasu

Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Przenoszę chleb bardzo delikatnie, wstawiam do piernika nagrzanego do 2stopni, piekę minut a następnie zmniejszam temperaturę do 1i piekę kolejne minut. A ty – jaki chleb lubisz najbardziej? Dla mnie pieczywo to smak, to zdrowie, to przyjemność jedzenia. Wiadomo, aby zrobić chleb najpierw trzeba mieć zakwas.


Często spotykałem się z opiniami, że im zakwas starszy, dojrzalszy tym lepszy. Być może dlatego niewiele osób podejmuje próbę samodzielnego zrobienia zakwasu, obawiając się, że z młodego zakwasu nie uda się im zrobić chleba. Nie poddając się zrobiłem zaczyn, wszystko zgodnie z tutejszym instrukcjami. Mimo, że zaczyn, podobnie jak wcześniej zakwas, nie wyrósł, to nie chciałem się poddawać i wyrobiłem ciasto na chleb. Dodałem też pół szklanki ziaren słonecznika, ale drożdży chlebowych nie, gdyż ambitnie chciałem upiec chleb tylko na zakwasie.


Jak upiec chleb bez zakwasu

Na pierwszy chleb jak z przepisu poniżej wystarczy do 3-łyżek startera dodać 1g mąki i 1ml wody. Jak zrobić zakwas na chleb? Warto pamiętać, iż im starszy jest taki zakwas tym lepiej dla naszego wypieku. Chleb na zakwasie i na drożdżach.


Dodatkowo cechuje się większą. Oczywiście, możemy też upiec chleb korzystając wyłącznie z jednego gatunku mąki. Najzdrowszy jest chleb na zakwasie. Jego działanie ma zbawienny wpływ na nasze przewody pokarmowe, chleb na zakwasie ma też niższy indeks glikemiczny od drożdżowego i dłużej utrzymuje świeżość. Pani Magdo mam do Pani pytanie.


Moje pytanie dotyczy rodzajów mąk jakie można użyć do pieczenia chleba. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie.


Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. Teraz przyjrzymy się bliżej zasadom przygotowywania ciasta na chleb żytni, pszenny i mieszany. Dowiemy się, ile zakwasu potrzeba dla każdego z rodzajów chleba, a także co zrobić, jeśli chcemy do chleba dodać słonecznik, ziarna lnu czy dyni.


Jak upiec chleb bez zakwasu

Moc zakwasu nie ma większego znaczenia przy decyzji, ile go dodać. To raczej kwestia smaku (więcej zakwasu – nieco bardziej kwaśny chleb) no i innych wymagań – co najmniej mąki żytniej użytej w chlebie powinno być zakwaszone. Ja proponuję dodać tyle samo zakwasu, ile poprzednio, jeśli chleb smakował.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty