czwartek, 25 grudnia 2014

Chleb bez drożdży i mąki pszennej

Mam pytanie może ktoś wie gdzie w Cz-wie można kupić chleb który nie ma drożdży i mąki pszennej? Taki muszę jeść przy diecie przeciwgrzybiczej. Spotkałam w kilku miejscach chleb podobno bez mąki pszennej, ale niestety z drożdżami. Zastąpienie mąki pszennej w przepisie na chleb jest o wiele trudniejsze niż zastąpienie cukru w deserze.


Ten chleb nie zawiera żadnej mąki, jajek, drożdży czy nabiału.

Wystarczy, znać kilka sekretnych składników i ich. Chleb pszenny bez zakwasu i drożdży. Do miski wrzucamy składniki mąki,otręby,proszek do pieczenia,cukier,sodę i sól.


Następnie dodajemy jajko i mleko. Wrzucamy do tego starty żółty ser,zioła i słonecznik. Wszystko dokładnie wyrabiamy ręką. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia.

To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Trudno się temu dziwić, gdyż jest bardzo zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu. Nie musicie mieć wagi, jako miarka posłuży Wam szklanka i łyżka. Super szybki chleb bez drożdży Postanowiłem zrobić dość nietypowy chleb.


Bez drożdży, za to z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Znalazłem gdzieś przepis więc postanowiłem podzielić się nim z wami. Dodałam więcej mąki pszennej i trochę otrębów, oraz startą marchewkę i posypałam go płatkami owsianymi. Nie jestem uczulona na gluten ale szukalam zdrowej alternatywy dla pszennego chleba. Najpierw byl orkiszowo-zytni razowy na zakwasie, pozniej zytni razowy na zakwasie a teraz gryczany.


Chlebek robilam juz dwa razy i mimo. Domowy chleb pełnoziarnisty. Dodane przez madzia w: Tylko o kuchni. Osoby chore na kandydozę, tak jak ja, powinny ze swojej diety wykluczyć produkty zawierające drożdże i mąkę pszenną. Zazwyczaj w dobrych piekarniach i sklepach ekologicznych można kupić gotowe pieczywo, np.


Zauważyłam , że pszenne chleby z drożdżami wychodzą tym lepsze, im dłużej się je wyrabia.

Mąka pszenna robi się wtedy bardziej kleista. Osiem minut mikserem lub w Thermomiksie to taka norma, wtedy są bardziej jednorodne , wilgotne i się nie kruszą. Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren.


Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie. Dzisiaj zapraszam na przepis na chleb bez mąki bezglutenowy. Jest odpowiedzią na prośby moich czytelników o pokazanie wyjątkowego, niecodziennego, zaskakującego i zdrowego pieczywa. Pszenne chleby na drożdżach mają to do siebie, że wysychają dość szybko. A co do najlepszego to kwestia smaku i gustu.


Ja średnio lubię chleby na zakwasie. I nawet nie jestem wyjątkiem, jest sporo osób, które preferuje pszenne pieczywo na drożdżach. Durszlak - pizza bez drożdży i mąki pszennej. Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi. Musi być strączkowa a to tylko od ciebie zależy, który smak wolisz.


Drożdże rozkruszamy do miski i łączymy z cukrem (rozcieramy je, aby zrobiły się płynne) Wlewamy wodę, mieszamy. Dodajemy mąkę przesianą przez sito, sól i roztopione masło. A to wszystko za sprawą kaszy gryczanej, ta niepalona jest jednak bardziej delikatna. Nie jest tak pulchny jak na mące pszennej, ale też nie tak zbity, jak ten z samych ziaren.


Ma idealnie zbilansowaną konsystencję. Już myślałam, że na diecie bez glutenu, cukru i drożdży, muszę się pożegnać z chlebem. A jednak cuda się zdarzają. Prosty przepis na pyszne białe pieczywo. Podwójne wyrastanie poprawia strukturę i smak chleba.


Przepisy na chleb bez mąki pszennej w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na chleb bez mąki pszennej. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Przepis na chleb pełnoziarnisty bez zagniatania. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Używamy mąki pszennej pełnoziarnistej Lubella, drożdże suszone dr Oetkera lub świeże.


Odpowiedz na ten komentarz. Przy świeżych drożdżach warto dodać szczyptę drożdży. Dziś piekę chlebki żytnie z dodatkiem pszennej mąki i ziarenek chia :) Zapraszam do oglądania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty