poniedziałek, 18 lipca 2016

Najlepszy sernik krakowski

Zazwyczaj robię lekkie, kremowe serniczki, pieczone w kąpieli wodnej. Ten jest na kruchym cieście a masa serowa z prawdziwego twarogu ma inną, bardziej zwartą konsystencję. Najlepszy przepis na sernik krakowski - Cztery Fajery Ps. Przy okazji mała prywata, blog CzteryFajery.


Międzynarodowych Targów Poznańskich propozycję uczestnictwa jako wystawca w Targach Smaki Regionów. Szczególnie te lekkie, delikatne i puszyste, które rozpływają się w ustach.

Po kilku latach prowadzenia bloga, moja kolekcja serników jest już całkiem spora. Desery sernik krakowski. SERNIK KRÓLEWSKI – to najlepszy sernik, który zawsze piekę na święta.


Kolejny zgubiony przepis babci. Najbardziej go przypominało coś co jadłam w wawskiej piekarni tiamar i nazywało się to sernik krakowski. Ten sernik jest prosty, szybki, bardzo łatwy, a jego sekret polega na tym, że nie używamy miksera przy jego robieniu, a do zrobienia używamy najlepszych składników – bardzo dobrego sera, świetnego masła i wiejskich jajek.


Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Tradycyjny, ciężki, prawdziwy sernik krakowski z bakaliami.

Dosyć ciężki na kruchym spodzie i kratką na wierzchu. Niezawodny przepis, który możesz wykorzystać w święta lub inne uroczystości rodzinne. To prosty i pyszny sernik, który możesz upiec z twarogu z wiaderka. Serniki są naszymi ulubionymi wypiekami, ich nigdy sobie nie odmówimy. Dziś prezentujemy przepis na tradycyjny sernik krakowski z kratką.


Ciężki i “konkretny” czyli taki, który nam smakuje najbardziej ! Chodził za mną klasyczny, tradycyjny, ciężki, serowy, prawdziwy sernik, a za taki uważam tylko sernik krakowski. Bez wątpienia, to razem z sernikiem z brzoskwiniami mój ukochany przepis na sernik, do którego wracam jak bumerang. Ciężki, wilgotny, kremowy, na kruchym spodzie, z rozpoznawalną kratką, polany lukrem - sernik wręcz idealny! Kupiłam twaróg śmietankowy w wiaderku firmy President i na nim właśnie znalazłam ten przepis. Nie mogłam się powstrzymać, aby go nie zrobić.


W końcu sernik, który nie był chudym serem. Przepis podaję z moimi zmianami. Sprawdź przepis na sernik krakowski Magdy Gessler! Nożem posiekaj zimne masło z mąką, cukrem pudrem i solą.


Dodaj żółtka i rozcieraj ciasto. Uformuj kulę, owiń folią i włóż ją do lodówki na min.

Po upływie wyznaczonego czasu weź ⅔ ciasta i wyłóż nim spód posmarowanej masłem blaszki. Jak ja się cieszę, że upiekłam ten sernik i że jest taki doskonały, powiedziałabym - najlepszy. Spód idealny, masa serowa odpowiednio ciężka, smak sera wspaniały, całość nie ma sobie równych. SERNIK KRAKOWSKI Uwielbiam serniki a krakowski chodził za mną już dawno, więc postanowiłam odkopać stare przepisy i poczynić pyszny serniczek. Idealny na zbliżające się święta lub inne okazje.


Sernik krakowski - poznaj najlepszy przepis. Piątnicy To kolejny przepis świąteczny, który nie ma sobie równych. Nie jest tajemnicą, że uwielbiam piec serniki, eksperymentuję z rodzajami serów, proporcjami, dodatkami, i ciągle wracam do tego przepisu, do tego sernika, który nieustannie bije rekordy popularności na blogu. Ten wpis chciałabym zadedykować Asi i Mariuszowi – moim przemiłym znajomym z Poznania. I nic wielkiego by w tym nie.


Masa serowa jest zbita i gęsta z dużą ilością bakalii. Kruche ciasto koniecznie na spodzie i na wierzchu sernika w postaci kratki. Nie ma konieczności podpiekania spodu, dzięki temu ciasto pieczemy w całości jedynie minut. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sernik krakowski ewy wachowicz.


U mnie w domu wszyscy lubią ciasta , bywa tak, że po świętach zostaje sama wędlina a ciasta już brakuje nawet w święta. Zaznaczam że piekę serniki, drożdzowe, robię tort, keks i wszystko jest wymiatane ze stołu bardzo szybko. Zbliżają się święta Wielkanocne, więc chętnie upiekłabym ten sernik, gorąco pozdrawiam. Zrobiłem ten sernik i chyba to mój najlepszy….


Zwiększyłem składniki o ok. Dodałem trochę bakalii obtoczonych w mące,a temp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty