poniedziałek, 18 lipca 2016

Chleb bez drożdży przepis

Chleb bezglutenowy bez drożdży. Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi. Musi być strączkowa a to tylko od ciebie zależy, który smak wolisz. To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D!


Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Do miski wrzucamy składniki mąki,otręby,proszek do pieczenia,cukier,sodę i sól.

Następnie dodajemy jajko i mleko. Wrzucamy do tego starty żółty ser,zioła i słonecznik. Wszystko dokładnie wyrabiamy ręką. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie.


Białka rozdzielić od żółtek. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb bezglutenowy bez drożdży. Super szybki chleb bez drożdży Postanowiłem zrobić dość nietypowy chleb.


Bez drożdży, za to z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną.

Znalazłem gdzieś przepis więc postanowiłem podzielić się nim z wami. Co prawda nie byłem do tego pomysłu tak od razu przekonany. W sumie przecież wiadomo, że jak chleb to i drożdże. Bardzo dobry przepis , chleb przepyszny.


Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Ale taki chleb był dla mnie zbyt gliniasty i za ciężki, albo za bardzo się kruszył, a smakowo też nie powalał. Piekłam również chlebki na mące migdałowej, posiłkując się przepisami Kuchni bez pszenicy Davisa.


Są OK, ale bardziej w wersji słodkiej niż wytrawnej – takie ciasto-chlebki. Najlepsze chleb bezglutenowy i bez drożdży jaki jadlam – smakuje niemalże jak normalny! Byłam zmęczona tymi gliniastymi chlebami na zakwasie, przestalam jeść już chleb z rozpaczy, a tu taka perełka. Dziękuję za ten przepis!


Dzisiaj przygotowałam chleb gryczany bez drożdży na zakwasie, taki w sam raz na zakończenie roku. CHLEB GRYCZANY BEZ DROŻDŻY. Nie smakuje jak chleb na zakwasie, ale ma ogromną zaletę – błyskawicznie się robi #128512; Podałabym go z czymś zdecydowanie wytrawnym i pikantnym!


Na blogu jest jeszcze przepis na chleb owsiany bez glutenu, jaj i drożdży #128578; Zajrzyj do działu Do chleba. Trudno się temu dziwić, gdyż jest bardzo zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?

Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Taki wypiek doskonale sprawdzi się nie tylko w diecie osób z celiakią, alergią lub nadwrażliwością na gluten, ale również w przypadku alergii na białko jaja kurzego. Od czasu jak dostalam przepis kilka tygodni temu, pieke chleby (z podwojnej porcji). Moj tata byl piekarzem, moj brat i ja lubimy piec chleb , swoim przepisem bardzo nam zaimponowalas, jestesmy z Ciebie dumni:) Tak trzymaj!


Banalnie prosty, wystarczy pomieszać składniki i dobrze ugnieść, by bochenek był zwarty po upieczeniu. Już jakiś czas temu padło na blogu pytanie o chleb bez drożdży. Muszę przyznać, że dłużej się musiałam nad tematem zastanowić. Bo powtórki będą na 1. Pracy przy nim prawie że nic, a samo zdrowie.


Kupny chleb bezglutenowy jest suchy, bez smaku, taki nijaki. W dodatku zawiera mnóstwo konserwantów by jak najdłużej zachował świeżość. Podejrzewam nawet, że brzuch mnie po nim boli- jeszcze ten temat obserwuję, więc nie chcę wyciągać pochopnych wniosków. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb.


Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty