poniedziałek, 11 lipca 2016

Gofry takie jak z budki

Gofry jak z budki Rozgrzewamy gofrownicę. Oddzielamy żółtka od białek. Następnie wlewamy mleko, wodę, wsypujemy przesiany z mąką proszek do pieczenia, ucieramy do połączenia składników. Na koniec dodajemy olej i całość miksujemy (około min). Jak zrobić gofry jak z budki?


Moje próby wytworzenia gofrów idealnych niejednokrotnie kończyły się mało zadowalającym efektem, a to były jakieś takie gumowe, a to zbyt chrupiące, a ja poszukiwałam proporcji, które pozwoliłyby mi otrzymać gofry idealne – chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku – i udało.

Chyba najczęściej jadane są gofry z bitą śmietaną i owocami, ale istnieje mnóstwo innych możliwości – polewy, dżemy, cukier puder itd. Poza tym można stosować warzywa, sery, szynkę oraz inne wytrawne dodatki. Trzeba tylko znaleźć wcześniej przepis na gofry na słono. Znów rozmyślasz co zrobić na śniadanie bądź kolację? Masz ochotę na tosty lecz niestety nie posiadasz tostera?


Wiele stron i blogów przeszukałam zanim znalazłam ten właściwy przepis na blogu Modern Taste. Gofry wyszły chrupiące z zewnątrz i mięciutkie w środku. Dokładnie takie, jakie można kupić w budkach z goframi :) Zapraszam do przygotowań!


Gofry takie jak sprzedają w budkach ;) Zaloguj.

Nie są tak idealne jak z budki,ale przynajmniej nie gumiaste. Jak robiłam z cukrem to były właśnie gumowe! Wypróbowywałam wszelkie przepisy (w tym te z dopiskami „najlepsze”, „jak z budki”) i za nic w świecie gofry nie chciały wyjść idealnie chrupiące, takie jakie znałam z domu czy z nadmorskich kawiarni, a z racji tego, że mój rodzinny dom znajduje się nieopodal takich miejscowości jak Mielno czy Kołobrzeg, to w sprawach.


CHRUPIĄCE GOFRY – IDEALNY PRZEPIS – przepis na idealne, pyszne gofry jak z budki. Krok po kroku zobaczycie na filmie jak przygotować idealne gofry. To najlepsze gofry jakie jedliście w życiu #128578; są cudowne, polecam. Dodane przez ankaklak w: Tylko o kuchni. Zamarzyły mi się gofry, takie jak pamiętam z dzieciństwa.


Pytałam kiedyś pani od gofrów jak je robi,że są takie chrupiące- inne niż domowe. Okazało się ,że są one robione z gotowego proszku (gofry w proszku) tak jak lody włoskie w lodziarni- też z proszku. Nasze są pyszne i chrupiące i na pewno smakują chłopakom, ale czy to takie jak z budki musicie przekonać się sami. Wciąż jednak jesteśmy otwarci na nowe pomysły jak zrobić doskonałe gofry. Jeśli macie swoje sprawdzone przepisy i chcecie się z nami nimi podzielić, to piszcie.


I WRESZCIE ZNALAZŁAM I CHCĘ PODZIELIĆ SIĘ Z WAMI TYM PRZEPISEM. A JEŚLI FILMIK SIĘ WAM PODOBA I. Zobaczcie jak zrobić gofry domowe jak z budki nad morzem i wywołać uśmiech na niejednej, małej lub dużej buzi :). Zobacz też: Przepisy na najlepsze desery.


W kuchni polskiej gofry goszczą raczej jako deser czy słodka przekąska, podobnie jak rurki z kremem. Najprostsza wersja to takie z cukrem pudrem lub dżemem.

Gofry z dżemem Dzisiaj zapraszam was na gofry z dżemem takie śniadaniowe. Ponieważ dzieciaki uwielbiają gofry i dżem, są więc one naturalnie dobrym połączeniem na wesołe, letnie, niebanalne i smaczne śniadania. Doskonale smakują także gofry pełnoziarniste, gofry piernikowe czy też gofry o smaku pizzy.


Sprawę ułatwia fakt, że przygotowanie ciasta na gofry jest banalnie proste. Wystarczy mieć w zasięgu ręki podstawowe składniki, takie jak mąka, cukier, olej, jajka i mleko. Piekę gofry w niej od dłuższego czasu i zawsze wychodzą takie jak powinny. Dopieczone i chrupkie :) Kosztuje ok 1zł. Mama do tej pory uznawała gofry tylko z jednej budki nad morzem, ale kiedy spróbowała tych, też kupiła sobie gofrownicę i przez kilka dni.


Gofry Spróbujcie sami, dzięki temu przepisowi upieczecie pyszne domowe gofry, jak z budki albo lepsze. Takie jakie powinny być - chrupiące z zewnątrz a lekkie i puszyste (bo pełne pęcherzy powietrza) w środku. Nie były to gofry puszyste i chrupiące, jak sentymentalne gofry z budki nad morzem. Dlatego teraz przy przyrządzaniu gofrów trzymam się jednak przepisu.


Zarzuciłam też na razie eksperymenty z mąkami innymi niż pszenna, bo jakoś nie do końca takie gofry mi smakowały. W myśl zasady: co nie smakuje, lepiej wykluczyć z diety. Długo szukałam idealnego przepisu na te gofry, które mogłyby konkurować z tymi z profesjonalnych budek – i znalazłam! Teraz takie gofry przygotowuję w domu i przyznam się Wam, że kocham robić gofry tak samo, jak kocham naleśniki! Sekretem chrupiących gofrów jest nie tylko dobre ciasto, ale i dobra gofrownica.


Wiecie jak takowe zrobić? Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry jak z budki. Pamiętam, jak byłam w ciąży z Antkiem i miałam kosmiczne zachcianki. W ostatnim trymestrze nie koniecznie były one pożywne i zdrowe.


Wstyd się przyznać, ale moim ulubionym przysmakiem był kebab z budki i gofry z bitą śmietaną. Jadłam je bez opamiętania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty