wtorek, 8 listopada 2016

Dobry chleb bezglutenowy przepis

Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np. Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Wszyscy orzekli zgodnie, że to najlepszy chleb bezglutenowy na świecie, a to nie lada komplement. Niewtajemniczonym dopowiem, że dzieciom i dorosłym, którzy z dnia na dzień muszą przejść na dietę bezglutenową, zazwyczaj najtrudniej polubić bezglutenowy chleb. Ten chleb jest po prostu przepyszny!


Nie przypuszczałam, że chleb bezglutenowy może być tak dobry i tak prosty w przygotowaniu!

Chleb bezglutenowy, bez dodatku jajek i mleka. A najsmakowitsza jest chrupiąca skórka! Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście.


Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami. Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy. Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy. Przepis na chleb bezglutenowy jasny, najlepszy. Nie jest za suchy, nie jest zbity, jest idealny.


Taki chleb bezglutenowy zasmakuje każdemu.

Przepisy na chleb bezglutenowy oraz kupowane przeze mnie gotowce. Bardzo zbliżony do zwykłego chleba. Popisałam, co mi na języku siedziało, a teraz przechodzę do konkretów. Najzdrowiej jest oczywiście przygotować domowy chleb na bezglutenowym zakwasie, ale zakwas się u mnie póki co nie uchował, a i zapału oraz czasu nieco brak więc działam szybko, ale dalej zdrowo.


CHLEB GRYCZANY Z CZARNUSZKĄ. Dobry blender który blender wybrać. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Podstawowy przepis możesz wzbogacić o ulubione składniki, wedle własnego gustu i upodobań swojej rodziny. Jako dodatek świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju suszone owoce, bakalie i aromatyczne przyprawy, na przykład cynamon.


Naprawdę jest bardzo dobry - a dla mnie nawet lepszy niż jakikolwiek chleb (no może poza ciemnym chlebem na zakwasie) :-). W środku jest wilgotny i pełen ziaren, a na wierzchu otoczony jest. Wielokrotnie gościł na moim stole, a piekę go już ponad rok.


Przygotowuję go z mieszanki bezglutenowej domowej roboty, a jedynym zagęstnikiem ciasta jest siemię lniane oraz tapioka. Czy aby na pewno wszystko było robione tak jak w przepisie? Ciasto na chleb bezglutenowe nie rośnie tak spektakularnie jak pszenne, może wybrał Pan za dużą formę i tylko się wydaje, że się w ogóle nie podniosło.


Ciężko jest dostać w sklepie dobry chleb. Szczerze mówiąc to jeszcze na taki nie trafiłam. Chleb gryczany bezglutenowy stał się pewnego rodzaju wyzwaniem, z którym chciałam sobie poradzić.

Testowałam wiele przepisów z różnymi skutkami. Przy pomocy kolegi z pracy, Jerzego, zrobiłam swój pierwszy chleb bezglutenowy. Ale myślę, że ten przepis posmakuje nie jednej osobie.


Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Najlepszy chleb na zakwasie. Ja piekę od grudnia na okrągło.


Nie wyobrażam sobie już jeść chleb kupny. Robię zazwyczaj żytni-zakwas zabija gluten prawie w 1 lub całkiem bezglutenowy na zakwasie z mąki gryczanej,lub mieszam-gryczaną z ryżową. Zakwas mam cały czas,zawsze zostawiam dwie łyżki zakwasu i dokarmiam ,tak. Dodane przez madzia w: Tylko o kuchni.


Pieczecie może samodzielnie chleb? Jeśli tak to może macie jakiś fajny, sprawdzony przepis? Szybki i prosty przepis na chleb.


Podpatrzony u teściowej, więc siłą rzeczy – musi być dobry :) Całe wykonanie jest naprawdę łatwe i nie wymaga od nas posiadania żadnych zaawansowanych sprzętów kuchennych. Do jego wyrobienia wystarczy tylko miska i łyżka, więc jak się człowiek uprze, to nie zabrudzi nawet paluszka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty