środa, 23 listopada 2016

Prosty przepis na chleb bezglutenowy

Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np. Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Przekonaj się, że własnoręczne zrobienie chleba to nic trudnego! Koniecznie wypróbuj poniższy przepis na banalnie prosty chleb bezglutenowy - zdrowy, pyszny i doskonały dla osób cierpiących na nietolerancję glutenu.


Prosty przepis na chleb bezglutenowy

Czy mój przepis na prosty chleb bezglutenowy będzie kolejnym popularnym, lubianym i powtarzanym przez czytelników? Ale doszłam do wniosku, że tak. Przepis na prosty i szybki chleb bezglutenowy. Zrobienie go zajmuje godziny wraz z pieczeniem. Według mnie najlepszy, jaki piekłam do tej pory.


Nie jest suchy jak większość chlebów bezglutenowych. Można go przechowywać do 4-dni. Wszyscy orzekli zgodnie, że to najlepszy chleb bezglutenowy na świecie, a to nie lada komplement. Niewtajemniczonym dopowiem, że dzieciom i dorosłym, którzy z dnia na dzień muszą przejść na dietę bezglutenową, zazwyczaj najtrudniej polubić bezglutenowy chleb.


Chleb bezglutenowy z ogórkami jest dla mnie połączeniem prostego chleba bezglutenowego na drożdżach z dużą ilością żywego kwasu mlekowego. Jeśli chcesz upiec chleb bezglutenowy przepis znajdziesz na mojej stronie. Przede wszystkim sprawdzony, smaczny i szybki chlebek, którego musisz wypróbować!


Od dawna chciałam zrobić domowy chleb bezglutenowy, zależało mi by choć trochę przypominał ten „normalny” z klasycznych mąk. Zainspirowałam się przepisem z bloga Dorotuś i wyszedł naprawdę fajny chleb zupełnie nie przypominający bezglutenowych „gąbek” sprzedawanych w sklapach ze zdrową żywnością. Bochenek, który wyjęłam z piekanika okazał się być mięciutkim w. Hmmm to czemu w przepisach na chleby dla maszynistów podają przepis na chleb bezglutenowy?


Póki co robiłam mieszany pszenno-ryżowy i pszenno-kukurydziany a obydwa wyszły. Były tylko za i kruche, a doczytałam, że to kwestia większej ilości wody i dodania zakwasu ryżowego. Bezglutenowy chleb wieloziarnisty na zakwasie to tzw. Mamy różnych czytelników serwisu Smakowitychleb.


Ten przepis jest tak genialnie prosty, że ogromnie żałuję, że nie wpadłam na niego sama Zakwas na chleb robię z przepisu ze strony natchniona. Kaszę gryczaną niepaloną można kupić w wielu sklepach ze zdrową żywnością (np. tu lub tu). Ostatnio pojawiła się nawet w sieci Biedronka (tam jednak brak 1 pewności co do braku glutenu). Nie tylko dla smaku, ale i po to, by nie był zbyt suchy.


Bardzo tradycyjny polski smak min łatwe tanie. Wystarczy wsypać ziarenka do młynka do kawy (lub specjalnej maszyny do mielenia), by powstała mąka, której użyjemy w przepisie. W młynku do kawy mielenie może zająć nam z pół godziny, wliczając w ten czas przerwy „na odpoczynek” dla urządzenia, a w specjalnej maszynie wystarczy chwila.


Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście. Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami. Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy. Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy.


Chleb bezglutenowy kukurydziany - przepis na ten chleb znalazłam tutaj, ale dla mnie niestety nie był to najlepszy chleb jaki jadłam. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Mój pierwszy chleb bezglutenowy cieszył się wśród Was ogromnym powodzeniem i pytaliście o kolejne przepisy. Dziś zachęcam do wypróbowania tego niezwykle prostego w przygotowaniu i pysznego chlebka bez glutenu:-) Robi się go podobnie, potrzebna jest tylko cierpliwość, choć pracy prawie przy nim nie ma:-) Bakterie, które będą nad nim pracować rozpoczną proces fermentacji i tak.


Zatem oddaję w Twoje ręce skarb – prosty, sprawdzony przepis na przepyszny chleb gryczany na zakwasie. Dodam, że chleb smakuje wszystkim osobom, które deklarują, że nie lubią kaszy gryczanej. Niech Cię tylko nie przerazi wyhodowanie i pielęgnowanie zakwasu, bo naprawdę warto. D ziś dość nietypowy post, ponieważ chcę podzielić się z Wami przepisem na mój ulubiony, a w dodatku prosty w przygotowaniu i bardzo smaczny, chleb bezglutenowy bez jajek i mleka.


Na diecie bezglutenowej jestem już kilka lat, bardziej z konieczności, niż z wyboru. Jeśli mus, to mus, siła wyższa, dyskutować z nią nie ma co. Nawet dla zwykłego zjadacza pszennej czy żytniej mąki, bezglutenowy chleb z mąki gryczanej będzie miłą odmianą. Polecane przepisy: jak upiec bezglutenowy chleb na proszku do pieczenia.


Dodatki Chleb bezglutenowy. Idealna propozycja dla osób na diecie bezglutenowej. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. AnikaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Domowa kuchnia Aniki.


Bardzo prosty przepis na bardzo dobry chleb. Chleb samodzielnie pieczony w domu do niedawna kojarzył mi się głównie z wypadami w góry do dalszych krewnych, gdzie z własnej roboty składników chleb przygotowywała najstarsza starowinka z całej rodziny ;) Gruba kroma swojskiego chleba z domowym masłem to. Prosty chleb wieloziarnisty 572.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty