wtorek, 2 października 2018

Gofry jak z budki nad morzem

Pamiętam jak zawsze jako dziecko, a nawet gdy dorosłam zawsze lubiłam jeść gofry kupowane w budkach nad morzem. Przepis, który Wam przedstawię przypomina mi te właśnie gofry. Chrupiące gofry jak znad Bałtyku. Wypróbowywałam wszelkie przepisy (w tym te z dopiskami „najlepsze”, „jak z budki”) i za nic w świecie gofry nie chciały wyjść idealnie chrupiące, takie jakie znałam z domu czy z nadmorskich kawiarni, a z racji tego, że mój rodzinny dom znajduje.


Jak zrobić gofry - przepis i film. Całkiem niedawno podałam Wam przepis na gofry jak z budki nad morzem a także łaciate gofry. Dziś przedstawiam Wam przepis na gofry w wersji wytrawnej z szynką i serem.


Wyszły przepyszne, podobnie jak te na słodko tak i te wytrawne są chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku. Niby przepis do wykonania na oko, ot jak przepis na placki czy naleśniki, ale drobne różnice w proporcjach sprawiały, że albo gofry wychodziły zbyt miękkie, albo zbyt twarde- praktycznie niejadalne przy ostudzeniu. Nie były to gofry puszyste i chrupiące, jak sentymentalne gofry z budki nad morzem.


Gofry jak z budki nad morzem

Pyszne, lekkie, chrupiące gofry. Smakują dokładnie jak te robione nad morzem. Dodane przez marianna w: Tylko o kuchni. KeJt Obserwuj bloga Obserwujesz bloga. Są lekkie, pulchne, chrupiące i przepyszne.


Zarówno w Polsce jak i teraz w Anglii mieszkam blisko morza. Przepis na gofry jak z budki nad morzem z bloga Zrób to smacznie. Przygotuj to danie we własnym zakresie i podziel się swoja opinią! Przygotowanie: mąkę, proszek do pieczenia, cukier i sól wymieszaj w dużej misce, dodaj mleko, olej oraz żółtka i wszystko dokładnie.


Kilka lat temu miałam wizję, że razem z rodziną wybiorę się nad polskie morze, a już najlepiej to na Hel. Nie wiem co mną kierowało, bo jakoś umknęło mi że właśnie tam gdzie się wybieramy, czyli we Władysławowie, jest centrum polskiego parawaningu. Z tego przepisu gofry smakują jak te z budki nad morzem. Pamiętajcie, że podstawą upieczenia dobrych i chrupiących gofrów takich jak nad morzem jest dobry przepis ale również dobra gofrownica. Oddzielamy żółtka od białek.


Następnie wlewamy mleko, wodę, wsypujemy przesiany z mąką proszek do pieczenia, ucieramy do połączenia składników. Na koniec dodajemy olej i całość miksujemy (około min). Albo byliście kiedyś nad morzem i nie zjedliście chociaż jednego? No przecież to jest grzech ;) A teraz pytanie najważniejsze: jak takie dobre gofry zrobić sobie samemu w domu?


Mam dla Was dziś prosty przepis na gofry i kilka wskazówek jak to zrobić, żeby były pyszne, puszyste, a przy tym rumiane i chrupiące na zewnątrz. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry jak nad morzem. Mama do tej pory uznawała gofry tylko z jednej budki nad morzem, ale kiedy spróbowała tych, też kupiła sobie gofrownicę i przez kilka dni robiła codziennie. Przepisu na idealne gofry poszukiwałam dość długo. Idealne czyli właśnie takie jak z budki nad morzem, które pamiętamy z dzieciństwa i które wciąż smakują tak samo.


Wiele gofrów, które zrobiłam przypominało raczej naleśniki i nie dawały się trzymać w ręce. Dzieci objadają się na wakacjach. Za to odpowiadają rodzice.


Gofry i lody to mus nad polskim morzem. Czy będac nad morzem dajecie się ciągnąć własnemu zdradzieckiemu nosowi do budki z goframi? Chyba w takich okolicznościach przyrody, gofry smakują najlepiej. Przyznam, że gofry lubimy, ale nie robię ich w domu zbyt często.


Długi czas szukałam naprawdę dobrego przepisu na gofry. Okazuje się, że książka Retrowarzywa Wydawnictwa Samo Sedno to nie tylko skarbnica wiedzy o warzywach, ale także doskonałe, sprawdzone. Teraz trzeba schować gofrownicę bo żyć nie dają :). Moje dzieci zachwycone i mąż też. Najbardziej lubię posypane je cukrem pudrem.


Gofry jak z budki nad morzem

Któż, choć raz będąc nad morzem, nie próbował gofrów z budki? Tego smaku nie można porównać z żadnym innym. Nawet teraz, już dorosłym ludziom, ciężko nam przejść obojętnie obok budki z goframi, aby nie ulec magii ich cudownie. Kto z nas nie lubi gofrow? Dla nas polaczenie idealne to gofry z bita smietana i owocami, mniam!


Pamietajcie, ze podstawa upieczenia dobrych i chrupiacych gofrow takich jak nad morzem jest dobry przepis ale row. Smakuja dokladnie jak te robione nad morzem. Po upieczeniu gofry wystudzić na kratce i nie układać jeden na drugim, gdyż stracą chrupkość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty