poniedziałek, 8 października 2018

Dobry chleb na drożdżach

Dobry chleb na drożdżach

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin).


Bardzo prosty przepis na bardzo dobry chleb. Ja mam taki problem ze żadne ciasto na drożdżach mi nie wychodzi … nawet pizza. Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Ciekawa jestem tylko jak się będzie. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach.


Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący.


A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Chleb pełnoziarnisty na drożdżach jest naprawdę nieskomplikowany do wykonania. Sama osobiście nie lubię zagmatwanych receptur chociaż według wielu z nich wychodzą fantastyczne potrawy.


No dobra takie zostawiam sobie “od święta” jeśli mam więcej czasu i chęci do siedzenia w kuchni. Pieczywo drożdżowe nie musi być nudne, to pieczone w domu jest smaczniejsze niż sklepowe. Pokazuje jak krok po kroku zrobić dobre pieczywo na drożdżach, dzięki tym przepisom zrobicie smaczne bułeczki oraz drożdżową bagietkę. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Przepis na Prosty chleb na drożdżach.


Dobry chleb na drożdżach

Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Jeżeli opanujesz dobrze ten przepis, to dużo łatwiej będzie. Chleby drożdżowe powstają najczęściej z różnych gramatur mąk pszennych lub pszennych z dodatkiem mąk pełnoziarnistych w tym żytnich i nasion. Podczas fermentacji ciasta chlebowego drożdże rozkładają cukry na dwutlenek węgla i alkohol.


Znalazłam wiele przepisów na chleb bez dodatku mąki pszennej. Zależało mi na tym, aby chleb był prosty w wykonaniu. Odrzuciłam na starcie przepisy, które były na bazie drogich mąk jak np. Reasumując- mąka, woda, drożdże, sól i trochę cierpliwości, aby chleb każdemu się udał. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś.


Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są.


Dobry chleb na drożdżach

Czy piecze Pani ten chleb na drożdżach, zakwasie, czy tylko drożdżach? Chleby żytnie są dosyć skomplikowane z natury, lepiej wychodzą pieczone na zakwasie, ale zakwas ten musi też być odpowiednio mocny. Co do proporcji w przepisie trudno oceniać z góry po samym przepisie. Najlepszy razowy chleb na drożdżach, jaki wyszedł z mojego piekarnika.


Delikatny w smaku z pysznymi pestkami dyni na górze. Długo utrzymuje świeżość i nie kruszy się podczas krojenia. Polecam zrobić s Zobacz więcej.


JolaObserwuj bloga Obserwujesz bloga Damsko-męskie spojrzenie na kuchnię i dom.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty