czwartek, 25 października 2018

Dania z ciasta do pizzy

Tym razem przygotowaliśmy dla Was kompilacje z przepisami, w których możecie wykorzystać ciasto na pizzę. Pizza, najlepsze przepisy 144. Prosta wiosenna pizza ze szparagami, papryką i żółtym serem lazur.


Po około minutach podważ pizzę łopatką i odwróć ją o 1stopni. Co jakiś czas kontroluj pizzę, sam zobaczysz kiedy jest gotowa.

Następnie wyjmij ją z piekarnika, posyp orygano. SMACZNEGO Maka najlepiej zeby byla typu 5(to nasz odpowiednik wloskiej maki typu uzywanej do robienia pizzy). Do roboty zabrałem się z wizją przygotowania focaccii, która miała być zastępstwem dla chleba. Jednak kiedy ciasto juz wyrastało przyszedł mi do głowy pomysł, aby zrobić coś w rodzaju nadziewanych „bagietek” :-).


Dzisiaj przedstawiam mój pomysł na przekąskę imprezową. Bardzo lubię wymyślać i przygotowywać dania finger food. Rollsy przygotowuję bardzo często, zarówno z ciasta drożdżowego jak i na przykład tortilli.


Farsz można komponować do woli.

Ja dzisiaj postawiłam na klasyczną pizzę. Gdy tylko najdzie Cię ochota na pizzę! Sos pomidorowy do słoika miej zawsze pod ręką, zwłaszcza w sytuacji, gdy planujesz urządzić w swoim domu ucztę pełną włoskich przysmaków!


Dla urozmaicenia: Aby sos do pizzy był jeszcze bardziej intensywny i aromatyczny, dodaj do niego łyżeczkę oregano. Jest to mój odświeżony, jeden z pierwszych przepisów na blogu. Postanowiłam, że skoro jest tak często przez Was odwiedzany, to wykonam go jeszcze raz i przygotuję nowe zdjęcia.


Przed Wami fit pizza z kalafiora! Mimo mojemu wielkiemu zaskoczeniu muszę przyznać, że to jeden z najlepszych eksperymentów, jakie kiedykolwiek robiłam. To przepis na pizzę, do którego powracam chyba najczęściej ze względu na szybkość przygotowania.


Choć bardzo lubię pizzę z ciasta wyrastającego w lodówce (link) to domowe realia są często takie, że pizza ma być na już. Dania główne najlepsze ciasto na pizzę bez wyrastania! Najlepsze, najszybsze ciasto na pizzę! Nie wymaga wyrastania, a przyrządzenie zajmuje dosłownie moment. Na dole nasze ulubione pizze.


Durszlak - pizza z gotowego ciasta na pizze. Od czasu do czasu zdarza mi się mieć ogromną wręcz chcicę na pizzę …niby nie jest to powód do dumy, dużo kalorii itp it ale bez pizzy życie byłoby o wiele mniej przyjemne ;-) Wczoraj zajadałem się spagetti napoli z domowym sosem z prawdziwych pomidorów i nadmiar sosu wylądował w. Polecam Wam zabawę z tym przepisem i różnymi rodzajami mąki pszennej.

Zobaczycie, jak rodzaj wpływa na konsystencję czy fakturę ciasta. Z ilości podanej w przepisie wychodzi pizza o wielkości blachy z piekarnika (prostokątna)- ciasto jest wtedy dość cienkie. Dziś bazą do smacznej i zdrowej pizzy będzie ciasto z nasionami chia. Jeżeli jeszcze nie słyszeliście nic o nasionach chia, to napiszę tylko że są bardzo zdrowe i zawierają w sobie duże ilości białka, wapnia, kwasów omega błonnika a także żelaza. Idealne ciasto do pizzy.


Zawsze wychodzi, jest chrupiące z wierzchu i puszyste w środku, zwyczajnie pyszne. Jeśli nie mamy akurat zbyt ciepło w mieszkaniu, idealnym ciepłym miejscem na wyrastanie ciasta będzie piekarnik, który nagrzejemy wcześniej do temperatury 50’C i wyłączymy. Któż z nas nie lubi tego włoskiego dania przyrządzanego z ciasta drożdżowego, sosu pomidorowego, tartego sera i ulubionych dodatków?


Niestety pizza chociaż smaczna ma jeden minus - jej tradycyjna wersja jest bardzo kaloryczna. Mała uboga w składniki pizza Margherita ważąca około 2g ma aż 6kcal! Nie każda pizza musi być jednak niezdrowa i tucząca. Nagrzej piekarnik do 2stopni.


Rozwałkuj porcję ciasta na blacie wyspanym mąką. Połóż ciasto na pergamin do pieczenia i piecz samo przez minut. Z przecieru pomidorowego, jogurtu, zgniecionych ząbków czosnku, soli, pieprzu, bazylii i oregano zrób sos do pizzy – ważne, aby solidnie go doprawić:) Posmaruj ciasto sosem.


D no ale do tego to jest potrzebny piec do pizzy :) ja właśnie ostatnio taki sobie sprawiłem no i teraz mamy dzień pizzy kilka razy w tygodniu :D i muszę spróbować tego przepisu, bo ja zawsze robię na cienkim cieście, a to może być pycha! Ciasto na pizzę z kalafiora? Okazuje się, że i miłośnicy tego włoskiego przysmaku, którzy są na diecie wcale nie muszą z niego rezygnować. Wystarczy podmienić zwykłe ciasto na ciasto zrobione z kalafiora. Zdrowo, smacznie, nietłusto i ileż mniej kalorii.


Gdy urośnie, wyjąć ciasto z miski, kilka razy ugnieść, dzielić na kawałki i uformować cienkie lub grubsze placki. Można je rozwałkować lub rozciągnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty