piątek, 15 września 2017

Chleb zmieniający życie bezglutenowy

W pobliskiej, dobrej piekarni mogę kupić taki mini chlebek z samych ziaren. Mój był z normalnej keksówki aluminiowej, pełnej po brzegi. Najdroższych składników mam jeszcze na chlebów – ekonomia! Ten chleb naprawdę zmienia życie.


Chyba czas go wypróbować w swojej kuchni. Chleb zmieniający życie.

Od dawna nosiłam się z zamiarem upieczenia “chleba zmieniającego życie” i wreszcie jest! Najważniejsza sprawa jest po prostu niesamowicie dobry, bardzo sycący. Zdrowy i bardzo łatwy do przygotowania, długo zachowuje świeżość i jest bez dodatku mąki. Ileż on dostarcza dobra ciału – mówię Wam.


Same najlepsze składniki, bez pszennej mąki, człowiek najada się jedną kromką (1kcal) w najlepszym gatunku. Co więcej, receptura jest bardzo prosta. Oto najwyraźniej udało się TO, co nam się wydawało niemożliwe: my już chleba NIE POTRZEBUJEMY! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb zmieniający życie bezglutenowy.


Idealny w profilaktyce zdrowia, leczeniu candidy, nietoleracjach pokarmowych, alergiach i problemach jelitowych.

Wszystko zaczęło się od cudownego bloga My New Roots, na którym blogerka prosto z Kopenhagi pokazuje, że zdrowemu podejściu do odżywiania mogą towarzyszyć apetyczne i zróżnicowane dania. Nie wiem, czy chleb ten zmienił już czyjeś życie, ale zgadzam się z tym, że jest on cudowny. To chleb, który już jakiś czas temu opanował internet. Pochodzi ze strony My New Roots i jeśli chcecie wiedzieć skąd taka nazwa, to tam znajdziecie jej genezę :) Jest naprawdę banalnie prosty.


Każdy, nawet totalny laik jest w stanie go przygotować. Do tej pory kupowałam naszpikowany chemią, niezbyt smaczny chleb bezglutenowy. W odróżnieniu od niego ten chlebek nie zawiera polepszaczy, spulchniaczy ani barwników i składa się z samych pożywnych ziaren, nasion oraz orzechów. Słynny bezglutenowy chlebek zmieniający życie przyniósł Britton międzynarodową sławę, a przepis na niego pojawił się także na polskich blogach. Przepisy autorki inspirują m. Jadłonomii i White Plate.


My New Roots to przykład na to, w jaki sposób dobre i świadome jedzenie może wpływać na jakość życia. Widuję go nie tylko na blogach kulinarnych, ale i na targach ekologicznych czy śniadaniowych. Klasyczny Life Changing Bread składa się z praktycznie samych ziaren i płatków owsianych. Mój chleb jest nie tylko bez mąki, jaj, mleka, drożdży, czy zakwasu, jest także bezglutenowy. Bezglutenowy chleb zmieniający życie:) Nie pamiętam kiedy ostatnio kupowałam w Norwegii chleb.


Za wcześnie wyrokować, czy „chleb zmieniający życie” faktycznie zmieni moje życie, ale przynajmniej takiego określenia użyła autorka do jego opisania. Jedno jest pewne: to chleb bez mąki, zdrowy, pełnoziarnisty, z dużą zawartością błonnika i protein. Przed dodaniem siemienia lnianego można go zmielić (ja mielę w młynku do kawy), wtedy łatwiej połączy się ze wszystkimi składnikami.

Oryginalny przepis na chleb zmieniający życie znajdziecie tutaj: The life-changing loaf of. To chyba najsmaczniejszy chleb jaki w życiu jadłam! Ciężki, syty, nie kwaśny, znakomity bez niczego. Zakochałam się w jego smaku, strukturze, zapachu, no po prostu wszystkim ! Zapisz przepis w ulubionych.


Obecnie nie wyobrażam sobie życia bez tego chleba. Po upieczeniu chleb waży około kilograma. Spodobała mi się nazwa chleba “zmieniający życie”. A że nie jestem super miłośniczką chleba, to ten mnie przekonał Musicie spróbować. Możecie dodawać, czy wymieniać składniki na inne i będzie to już Wasz przepis na chlebek.


Jeśli z nowym rokiem postanowiliście żyć lepiej i jeść zdrowiej, to chleb zmieniający życie jest idealną propozycją na włączenie do diety zdrowego pieczywa. Do jego przygotowania nie potrzebna jest mąka, drożdże, zakwas, ani specjalne umiejętności czy doświadczenie piekarnicze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty