czwartek, 9 marca 2017

Przepis na chleb żytni na drożdzach z automatu

Dodane przez Pistacja w: Tylko o kuchni. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania. Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba. Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb żytni z automatu na drożdżach. Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki!

Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. A w mailu przepis na chleb na zakwasie.


Tak więc poniżej wkleję maila, w którym Rafał dokładnie wszystko opisał. Jeden z moich ulubionych przepisów na chleb z automatu. Chleb pszenno żytni z automatu przepis.


Piekłam go wielokrotnie. Czy ma Pani jakiś sprawdzony przepis na chleb żytni z ziarnami, albo razowy z ziarnami? Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory bochenek. Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży.


To najlepszy przepis na chleb z automatu, jaki udało mi się znaleźć w necie! Jest pyszny, zdrowy i długo utrzymuje świeżość. Witam, mam pytanie, czy ten chleb (żytni razowy z automatu) można piec na suchych drożdżach i jaką ilość należy ich użyć zamiast 16g świeżych. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Jest sycący i smaczny, z chrupiącą skórką.


Nie jest glinkowaty, jak typowe chleby razowe. Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb.

Posypujemy słonecznikiem i przyciskamy do ciasta by się przykleiło do niego. Nacinamy nożem w poprzek na skos. Do pieca wkładamy czarną blaszkę z wodą i nastawiamy piec na 2stopni góra i dół. Podzielę się moim przepisem na chleb z automatu, który mam od pół roku.


Przez ten czas coś nie wysżło, coś nie do końca smakowało, ale i tak lepszy niż szklepowy. I wreszcie znalazłam swój smak, chlebek jest po prostu pyszny i bardzo prosty, nie wążę tylko wszystko na miarki. Aż chce się chrupać go, jeszcze zanim wystygnie.


Miskę plastikową stawiam na wadze, wsypuję 400g pszennej i 200g żytniej mąki, mieszam, dodaję sól, cukier, drożdże, pestki, znowu mieszam. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie.


Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty