czwartek, 23 marca 2017

Chleb z drożdży świeżych

Piękny, chrupiący chleb na drożdżach. Na blacie kładziemy dużą miskę, w której mieszamy ciepłą wodę z drożdżami i solą. Chleb tostowy razowy (z automatu) Bogaty w błonnik chleb w pełni razowy, z dodatkiem świeżego, pachnącego masła i odrobiną miodu. Zdrowy chleb, idealny do tostów i grzanek. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący.

Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Jeśli czasem spieszy mi się jak zwykle z wszystkim i ciasto wyrasta tylko chwilę albo nawet wcale, w czasie pieczenia chleb pęka ale moim zdaniem to tylko dodaje mu uroku :) Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie. Musisz również wyczuć swój piekarnik. Chleby zawsze piekę na funkcji góra-dół bez termoobiegu.


Drożdży świeżych nie kruszymy bezposrednio na mąkę, tylko postępujemy tak z suchymi. Producenci piszą, że robimy tak tylko wtedy, kiedy start maszyny jest opóźniany, np. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni.

Kiedy piekłem ten chleb po raz pierwszy, po wyjęciu z piekarnika odczekałem jakieś minut, bo po prostu nie mogłem dłużej wytrzymać, i odkroiłem ciepłą jeszcze piętkę. To była najlepsza piętka chleba z masłem ever! Kolejne dwie świeże piętki odstąpiłem już swojej małżonce – nie wiem jak to rozwiążemy w. Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Rozwiń i czytaj przepis : Zobacz więcej. Kulinarnie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Kulinarnie. Najlepszy razowy chleb na drożdżach, jaki wyszedł z mojego piekarnika. Delikatny w smaku z pysznymi pestkami dyni na górze.


Długo utrzymuje świeżość i nie kruszy się podczas krojenia. Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin).


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb na drożdżach świeżych.

Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb. Posypujemy słonecznikiem i przyciskamy do ciasta by się przykleiło do niego. Nacinamy nożem w poprzek na skos. Do pieca wkładamy czarną blaszkę z wodą i nastawiamy piec na 2stopni góra i dół.


Ziemniaki obierz ze skórki i pokrój w kostkę. Mąkę przesiać do miski, wymieszać ze szczyptą soli. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka. Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach.


Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Z kolei drożdże piekarskie są źródłem witamin zwłaszcza z grupy B odpowiedzialnych za nasze zdrowie psychiczne i urodę (szczególnie korzystnie działają na cerę trądzikową). Czas poświęcony na wykonanie chlebka jest standardowy jak dla chleba z zaczynu. Proces tworzenia prosty. Chleb po upieczeniu pachnie delikatnie drożdżami.


Bardzo lubię chleby pieczone na zakwasie, one jednak wymagają nieco więcej czasu i uwagi. Tym razem upiekłam, szybki chleb z dodatkiem suchych drożdży, które zazwyczaj mam w swoich zapasach. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok. Pyszny chleb z chrupiącą skórką.


Warto piec w domu chleb, bo smakuje o wiele lepiej niż ten ze sklepu, nawet lepiej od tych droższych chlebów. Sami decydujemy jakie dodatki chcemy dodać. Musiałam więc siłą rzeczy znaleźć jakiś przepis na chleb dla siebie.


Po miesiącu na waflach ryżowych i przetestowaniu wielu przepisów na chleb bezglutenowy straciłam już nadzieję, że kiedyś jeszcze będę mogła się rozkoszować kromką świeżo upieczonego chleba z masełkiem. Aż tu przypadkiem trafiłam na świetny przepis. Chleb pełnoziarnisty przepis na domowy chleb z piekarnika.


Chce się więcej i więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty