wtorek, 14 marca 2017

Chleb graham na zakwasie przepis

Mąka żurkowa to tylko chwyt producentów, to zwykła mąka żytnia, można na niej piec. Chleb graham na drożdżach. Bardzo prosty i szybki chleb na drożdżach składający się z razowej i jasnej mąki pszennej, z niewielkim dodatkiem żytniej mąki razowej i miodu.


Nie wymaga długiego zagniatania, rośnie bardzo szybko a smakuje… jak chleb graham :-) Jest raczej miękki i puszysty, rewelacyjny również do tostów. Jeden zwykły, do drugiego dodałam mieszanki ziaren.

Obydwa wyszły prawdziwie grahamowe, pyszne. Jest to pierwszy chleb jaki upiekłam, ale już wiem, że będzie pieczony regularnie (bardzo lubimy w domu pieczywo graham). Jutro próbujemy też przepis na chleb pszenny. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.

Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Prosty chleb, na żytnim zakwasie, z mąki graham, bez drożdży i żadnych dodatków. Pełnoziarnisty, zdrowy i do wszystkiego pasujący. A także zrobiłam z niego grzanki z kurczakiem i fetą.


Znalazłem w szafie resztkę mąki graham, w internecie ciekawy przepis, chleb z poprzedniego wypieku się skończył, nawet w zamrażarniku już niczego nie było. Najwyższy czas piec coś nowego. Padło na graham na zakwasie pszennym. Poszłam do piekarni, którą kiedyś uważaliśmy za najlepszą.


Chrupiąca skórka, miękki w środku i wyrazisty w smaku. Mąka graham to pszenica, trochę lepiej oczyszczona niż mąka razowa. Na drożdżach a nie na zakwasie więc wykonanie go nie zabiera tyle czasu.


Prosty i szybki przepis w sam raz na szybki wypiek. Charakterystyczny smak nadaje kminek.

Przygotowuję go na zakwasie. Wersja z foremki keksówki. O mące graham pisałam już kilkakrotnie na blogu, dlatego nie chciałabym się niepotrzebnie powtarzać. Dlatego dokonałem w drugim przypadku modyfikacji przepisu zmniejszając ilość mąki graham (dałem jej tym razem 1g).


Ubytek uzupełniłem jasną mąką pszenną o typie 6w ilości 2g. Nawet tak trudne pieczywo jak graham na zakwasie się udaje! Blog dla mam, kobiet (i nie tylko), pasjonatów kuchni i amatorów - o dobrym jedzeniu i gotowaniu dla przyjemności.


Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu.


Robi się go naprawdę łatwo i daję głowę, że zostanie zjedzony dosłownie w kilka chwil. Przepis na pyszny, domowy chleb graham. Jego zapach, i chrupiąca skórka sprawiają, że ciężko. Dodałam do niego miodu gryczanego, który jest doskonale wyczuwalny w smaku.


Tym razem chleb graham na zakwasie, bez dodatku drożdży. Jeśli nie lubicie tego smaku, dodajcie dowolny miód – lipowy, wielokwiatowy itp. Z zaczynu odłożyć kilka łyżek na zakwas na kolejne pieczenie.


Do zaczynu dodać przesianą mąkę tortową, graham, mió sól, wlać wodę i przez minut wyrabiać luźne ciasto. Szczerze to ten przepis całkowicie zniechęcił mnie do pieczenia chleba. Ciasto jest tragicznie lepiące się i każde wyrabianie go to męczarnia. To mój pierwszy chleb na zakwasie jednak uważam, że wszystko zrobiłam dobrze i coś jest nie tak z proporcjami.


Nietypowy przepis, bo z dodatkiem mleka skondensowanego niesłodzonego z puszki. Natomiast ze smutkiem przeczytałam część komentarzy, gdzie goście czepiają się sposobu prezentacji, wyglądu, etc. Mam nadzieję, że obie panie wcale się takimi komentarzami nie przejmują.


Dziękuję za dobey przepis. A tak właśnie jest w przypadku chleba, piekę go co kilka dni, więc zawsze sobie mówiłam, że następnym razem zrobię zdjęcia. Ale teraz obiecuję poprawę! A na dowód dziś będzie drugi chleb, tym razem graham orkiszowy na zakwasie żytnio - razowym – takim samym jak poprzednio, z dodatkiem ziaren słonecznika i płatków owsianych. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb graham na zakwasie z automatu.


Wiele osób dbających o sylwetkę nie jada chleba, ponieważ obawia się przytycia. Mało z nim zachodu, a można go również mianować chlebem ratunkowym, bo uratował nas kiedy w niedzielne popołudnie okazało się, że nie ma pieczywa. Trzeba dać mu chwilę na wyrośnięcie, ale w porównaniu z chlebami na zakwasie czas i tak jest dużo krótszy.


Do przygotowania tego chleba potrzebujemy: dag mąki razowej, dag mąki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty