środa, 11 stycznia 2017

Jak szybko upiec chleb

Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Co to znaczy ciasto elastyczne, czy to takie które daje się wyrabiać ręką?


Męczę Panią, ale nie mam kogo dopytać , a tak bardzo bym chciała upiec chleb, który by mnie zadowolił. Domowy chleb - prosty przepis. Od teraz chleb będziesz robiła sama i piekła w piekarniku.

Wszystko o tym jak upiec chleb w piekarniku będzie dla Ciebie jasne. Z tymi sprawdzonymi przepisami zdobędziesz nową wiedzę jak upiec chleb w piekarniku. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.


Następnie odwracamy i studzimy na kratce. Marzył mi się domowy chleb. Chciałam upiec taki na zakwasie, jednak okazało się, że mam pecha i nie mogę znaleźć nigdzie mąki razowej. Wykombinowałam więc przepis na drożdżach i occie.


Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Chleb faktycznie udał mi się za pierwszym razem, do tej pory pamiętam, jak skakałam z radości, a było to ponad lata temu.

Oczywiście musisz poczytać jak się taki chleb robi, bo to całkiem inna zabawa. Chleb bezglutenowy”, i postanowiłem upiec chleb według twojego przepisu, choć byłem sceptycznie nastawiony na to,. Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Wystarczy, że sprawdzisz te przepisy jak upiec chleb razowy.


Bo taki chleb razowy pieczony w domu ma same zalety. Jest pyszny, bo zrobiony własnoręcznie. Jest zdrowy, bo to razowy i masz pewność, że nie ma w nim żadnych chemicznych dodatków i spulchniaczy. Dzięki tym przepisom poznasz proste receptury jak upiec chleb razowy.


Chleb od lat jest jednym z najlepszych polskich przysmaków. Będzie on wspaniałym dodatkiem do każdej potrawy i dekoracją każdego stołu. U mnie ze słonecznikiem i siemieniem lnianym, ale ziarna można wybrać w zasadzie dowolne i wszystko, co pasuje do chleba tutaj także się odnajdzie. Potrzebuję porady odnośnie tego chlebka. Ogólnie wychodzi fajny, w smaku rewelacyjny, jednak mam problem z jego zwartością.


O ile przy brzegach jest fajny zwarty, o tyle im bliżej środka, tym bardziej się kruszy, do tego stopnia, że ciężko ukroić standardowej grubości kromkę, żeby środek w ogóle się utrzymał w całości. Nie taki puszysty jak chleby drożdżowe. Ale ma jedną mega zaletę!


W ogóle nie musi wyrastać!

Wyrabia się go (i to krócej niż zwykły chleb), przekłada do formy i piecze. Planuje upiec taki chleb ale mam pytanie czy zamiast sody mogę użyć kwaśnej śmietany? Super szybki chleb bez drożdży.


Chleby z chrupiącą skórką, z ziarnami, z makiem, z pieczonymi ziemniakami. Jak upiec pierwszy chleb. Bagietki, pita, ciabatta, pumpernikiel, chleb otrębowy. Najsłodszy blog w sieci.


Szybki i łatwy chleb półrazowy. Do przygotowania chleba będzie potrzebnych Ci kilka składników – osobno na zaczyn i ciasto właściwe. Wszystkie składniki wymieszaj ze sobą i odstaw na kilka godzin.


Kilka lat temu w książce „Smak miłości” podzieliłam się z Wami przepisem na szybki i łatwy Chlebek Joginów bez mąki, który zrobił ogromną furorę. Pokochałyście również mój przepis na szybki i zdrowy chlebek z książki „Smak ZDROWIA”. A dzisiaj chciałam podzielić się Wami przepisem na chleb bez mąki, bez drożdży i bez zakwasu – bardzo łatwy, szybki i zdrowy.


Sprężysty, idealnie wilgotny, o chrupkiej skórce i boskim zapachu, jaki ma chyba tylko chleb na zakwasie… Te bochenki upiekłam metodą, która pozwoli się wykazać nawet młodemu zakwasowi;) Nie jest on tak silny jak dojrzały zakwas, który swoje już odstał i przepracował, więc trzeba go dać więcej lub podejść do tematu “stopniowo” (szczegóły w przepisie). Chcialam wykorzystac polowe maki zwyklej i polowe pelnoziarnistej,w tym pszennej i orkiszowej, w srodku nie upieczony, jak gdyby w przepisie bylo za duzo wody… ciasto wyroslo ladnie w misce, ale w piekarniku slabo, szkoda, bo przepis wydawal sie super, moze jeszcze pokombinuję z proporcjami lub inną mąką. Wybór mąki: najzdrowsze jest pieczywo razowe. Mąka razowa wyróżnia się tym, że zawiera więcej wartościowych mikroelementów niż mąka oczyszczona. Wybierając mąkę, należy zwrócić uwagę na jej typ.


Nie ma to jak własnoręcznie upieczony chleb. Szkoda tylko, że trzeba uważać, żeby zbytnio nie przytyć… Pozdrawiam! Dziś zacznę swój pierwszy zakwas (z podanego tutaj opisu) i za kilka dni spróbuję upiec coś podobnego w maszynce do.


Przepis i zdjęcia wyglądają bardzo smakowicie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty