piątek, 27 stycznia 2017

Przepis na dobry chleb bezglutenowy

Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np. Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Wszyscy orzekli zgodnie, że to najlepszy chleb bezglutenowy na świecie, a to nie lada komplement.


Niewtajemniczonym dopowiem, że dzieciom i dorosłym, którzy z dnia na dzień muszą przejść na dietę bezglutenową, zazwyczaj najtrudniej polubić bezglutenowy chleb. Prosty chleb bezglutenowy Zastanawiałam się, czy jeszcze potrzebny jest wam prosty chleb bezglutenowy? Czy mój przepis na prosty chleb bezglutenowy będzie kolejnym popularnym, lubianym i powtarzanym przez czytelników?


Ale doszłam do wniosku, że tak. Odkąd zaczęły pojawiać się pierwsze przepisy na chleb bezglutenowy bez wyrabiania, coraz więcej osób decyduje się na samodzielne wypiekanie pieczywa we własnym domu. Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. Chleb bezglutenowy ryżowy na zakwasie. Dobry blender który blender wybrać.


Przepis na dobry chleb bezglutenowy

Mój wnuczek jest bezglutenowcem, więc jest przymus pieczenia chleba. Dla tych, co nie chcą lub nie mogą używać drożdży, polecam chleb bezglutenowy na zakwasie. Jest bardzo dobry i moja żonka sobie go chwali. Już jakiś czas temu odkryłam, że sekretem bezglutenowych wypieków jest mokry dodatek w cieście. Najpierw próbowałam z jajkami, potem z nasiąkniętymi nasionami babki płesznik i ziarnami.


Później pojawił się najlepszy do tej pory przepis bezglutenowy na bananowy chleb ryżowy. Pomyślałam jednak, że nie każda osoba na diecie bezglutenowej będzie miała ochotę na słodkawy. Hmmm to czemu w przepisach na chleby dla maszynistów podają przepis na chleb bezglutenowy?


Przepis na dobry chleb bezglutenowy

Póki co robiłam mieszany pszenno-ryżowy i pszenno-kukurydziany a obydwa wyszły. Były tylko za i kruche, a doczytałam, że to kwestia większej ilości wody i dodania zakwasu ryżowego. Bardzo prosty przepis na bardzo dobry chleb. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej. Wielokrotnie gościł na moim stole, a piekę go już ponad rok.


Przygotowuję go z mieszanki bezglutenowej domowej roboty, a jedynym zagęstnikiem ciasta jest siemię lniane oraz tapioka. Przepis na chleb bezglutenowy jasny, najlepszy. Nie jest za suchy, nie jest zbity, jest idealny. Taki chleb bezglutenowy zasmakuje każdemu.


Przepisy na chleb bezglutenowy oraz kupowane przeze mnie gotowce. Popisałam, co mi na języku siedziało, a teraz przechodzę do konkretów. Najzdrowiej jest oczywiście przygotować domowy chleb na bezglutenowym zakwasie, ale zakwas się u mnie póki co nie uchował, a i zapału oraz czasu nieco brak więc działam szybko, ale dalej zdrowo. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb.


Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Jak zobaczyłam tytuł Twojego postu to się ucieszyłam,bo myslałam ze znajdę przepis na dobry chleb. Mam automat do pieczenia chleba. Zaraz go napiszę w moich.


Kliknij, aby zobaczyć przepis. Po tym czasie wyjąć chleb z piekarnika, jeżeli użyliśmy papieru do pieczenia to delikatnie odklejamy go od chleba, a jeżeli foremka była posmarowana masłem to wyciągamy chleb i wystawiamy jeszcze na ok. Dlatego warto inspirować się sprawdzonymi przepisami, na przykład takim jak bezglutenowy wypiek Kasi z bloga Cook It Lean.


Kolejna wersja chleba, który nie zawiera glutenu, pochodzi z przepisu Mai z Qmam Kaszę. Taki wypiek doskonale sprawdzi się nie tylko w diecie osób z celiakią, alergią lub nadwrażliwością na gluten, ale również w przypadku alergii na białko jaja kurzego. Do zrobienia chleba bezglutenowego bez drożdży można wykorzystać mąkę. Brakuje w nich glutenu, który odpowiedzialny jest za elastyczność, pulchność, wilgotność i kształt chleba. Jak widzicie, gluten odpowiada za wiele ważnych właściwości chleba.


Bez niego chleb jest inny, co nie znaczy, że gorszy. Bezglutenowy chleb gryczany z ziarnami. Razowy i szybki chleb z mąki gryczanej. Zdrowy chleb wieloziarnist, pełnoziarniste pieczywo. Cóż, możesz się nieźle zawieźć.


Gotowanie na ekranie ☕ Dziś piekę chleb bezglutenowy, pomyślałam że nagram go dla was, pod wpływem chwili, bez przygotowania ale jak to u mnie, na moim kanale czujcie się jakbyście byli. A jeśli do tej pory kupowałaś gotowy chleb bezglutenowy, to będziesz w szoku, jak dobry jest chleb upieczony z mojego przepisu. Bez sztucznych dodatków, spulchniaczy czy rafinowanych tłuszczy.


Testowałam wiele przepisów z różnymi skutkami. Piekłam chlebek na drożdżach, sodzie, zakwasie… W kuchni staram się ograniczać ilość glutenu, dlatego zależało mi na przepisie bezglutenowym. Na początku starałam się piec chleb na zakwasie bezglutenowym, ale z marnym skutkiem.


Nie poddawałam się i szukałam dalej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty