wtorek, 31 stycznia 2017

Drożdżowe ciasto

Placek drożdżowy z kruszonką. Tradycyjny placek drożdżowy, placek na drożdżach. Przepis na puszyste ciasto drożdżowe. Wysokie, puszyste ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami. Można zrobić je z dowolnymi owocami np.


Drożdżowe ciasto

Owoce należy ułożyć delikatnie na cieście. Ciasto jest miękkie i delikatne. Prawie każda Babcia lub Mama ma swój sprawdzony, tradycyjny przepis na ciasto drożdżowe. Moja Babcia Krysia zawsze mówiła, że prawdziwe ciasto drożdżowe robi się na samych żółtkach, na maśle i mleku.


Ado tego ciasto drożdżowe obowiązkowo musi być z rodzynkami i mieć kruszonkę. Przez działanie drożdży, wydzielających enzymy, skrobia znajdująca się w mące ulega przemianie na alkohol i dwutlenek węgla. W początkowej fazie możesz użyć miksera). Należy to robić tak długo, aż zacznie odklejać się od ręki.


Podczas wyrabiania wtłacza się w nie powietrze, co sprzyja rośnięciu i puszystości ciasta. Węgierki, renklody i mirabelki królują w ciastach drożdżowych, ucieranych i kruchych. Neutralny smak ciasta drożdżowego idealnie komponuje.


Moje ulubione ciasto drożdżowe, które można dowolnie modyfikować, a czasem najlepiej smakuje jako zwykła, duża puszysta drożdżówka, z ogromną ilością kruszonki na wierzchu. Jest bardzo miękka i pachnąca. Drożdżowa choinka z makiem. Zaloguj się aby zapamiętywać przepisy.


Zwijane bułeczki z makiem. Kategoria ciasta i placki drożdżowe. Idealne i cienkie ciasto na pizzę, z małą ilością drożdży, z klasycznymi grubszymi brzegami, lekko chrupiącymi, ale miękkimi. Zacznij od szykowania rozczynu do ciasta drożdżowego ze śliwkami. Ostatnio babcia pytała się nas co chcemy od niej na urodziny, a że od dawna nie jadamy tradycyjnych wypieków poprosiłyśmy ją o takie ciasto z rabarbarem i truskawkami (takie jakie robiła gdy byłyśmy małe i całe letnie dnie spędzałyśmy u niej na podwórku z ciastem drożdżowym w łapkach :P).


Dodaj łyżeczkę cukru i mieszaj aż drożdże się rozpuszczą. Mąkę przesiej bezpośrednio do zaczynu. Domowe, lekkie ciasto drożdżowe - jego cudowny zapach pamiętamy z dzieciństwa. Niestety, ma opinię czasochłonnego i trudnego w wykonaniu, dlatego mało kto dziś piecze je w domu.


Gdybyście jednak się zdecydowali - mamy dla was dziecinnie prosty przepis na ciasto drożdżowe bez wyrabiania! Nie jest jednak łatwe w przygotowaniu, a do jego przyrządzenia konieczna jest znajomość kilku zasad. Zdecyduj się na mąkę pszenną, którą koniecznie wcześniej przesiej. Ważną zasadą jest również to, że wszystkie składniki.


Dodane przez celabrate w: Tylko o kuchni. Poza tym może ktoś poleci mi sprawdzony przepis na ciasto drożdżowe z suszonych drożdży,świeże trudno tu dostać. Piekę różne ciasta ale nigdy nie miałam odwagi zrobić ciasta drożdżowego.


Drożdżowe ciasto

Jakiś miesiąc temu znalazłam ten przepis i upiekłam moje pierwsze ciasto drożdżowe a dziś po raz drugi. Co prawda wg przepisu w momencie w którym miałam wyłożyć ciasto na blachę, ciasto było (jak dla mnie)bardzo rzadkie, wiec dodałam mąkę (jeszcze ok pół kilo- nie wiem czy dobrze zrobiłam!!!!) i podzieliłam ciasto na dwie blachy. Dziś zaprezentuję Wam przygotowanie IDEALNEGO ciasta drożdżowego. Kilka składników i można wyczarować bazę do wielu ciekawych i kreatywnych wypieków tj. Na ciasto wykładamy owoce (kwaśne możemy wymieszać z cukrem i np. cynamonem) i posypujemy na wierzchu kruszonką.


Czasem jednak nie chce mi się czekać na podwójne wyrastanie, stąd pomysł na szybki Zobacz więcej. Gry Kuchenne Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Gry Kuchenne - blog bardzo kucharski. Wciąż pamiętam jak idealnie smakowało drożdżowe przyrządzane w prodiżu.


Wskutek paru nieudanych prób zaprzestałam na lata robienia tego ciasta i dziś na chrzciny synka stwierdziłam że zrobię coś wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty