czwartek, 4 sierpnia 2016

Chleb ziarnisty bez mąki przepis

Piekłam ten chleb regularnie co 3-dni przez lata, zawsze z mąki tego samego producenta, wychodził pyszny, wszyscy się zajadali. Po dwóch latach stwierdziłam, że trochę mi się znudził i przerzuciłam się na chleb orkiszowy. Po jakimś czasie wróciłam do tego. Mąka ta sama, piekarnik ten sam, a chleb nie wychodzi już tak pyszny.


Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren.

Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie. Dzisiaj zapraszam na przepis na chleb bez mąki bezglutenowy. Jest odpowiedzią na prośby moich czytelników o pokazanie wyjątkowego, niecodziennego, zaskakującego i zdrowego pieczywa. Można go spotkać także pod nazwą chleba zmieniającego życie. Bo choć nie smakuje on jak typowy chleb (ze złocistą, chrupiącą skórką), posiada wiele wartości odżywczych i witamin.


Chce się więcej i więcej. Bardzo zdrowy i smaczny. Uwielbiam ten chleb za jego smak ( jest pyszny) i za jego łatwość w przygotowaniu.

Nie zawiera mąki, drożdży, jajek ani zakwasu. A wiem, że każda z tych rzeczy może uczulać. Jest to więc idealna propozycja dla alergików.


Warto też zwrócić uwagę na dużą zawartość siemienia lnianego. Dziś przepis na chleb nie tylko bezglutenowy, ale również sprawdzający się podczas diety ketogenicznej (CKD), czy niskowęglowodanowej #128578; W smaku odbiega od tradycyjnego chleba, ale jest świetnym dodatkiem do wszelkiego rodzaju past, pyszny również z samym masłem. Biedronce – gdy wybrałam się na zakupy o 20:3 nigdzie nie mogłam dostać siemienia lnianego, więc zdecydowałam się, że zilustruję wpis zdjęciami gotowca #128578; Nadmienię, że chleb.


Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Przepis na ziarnisty chleb na zakwasie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami.


Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Kiedyś robiłam chleb podstawowy razowy z 3mnl wody i wychodził lepki.


Wyczytałam, że można zmniejszyć ilość wody i tak zrobiłam i wyszedł. Tosi przepis ma 3ml wody, ale trzeba pamiętać, że zalewamy otręby wodą i to jest dodatkowa ilość.

Ja bym nie rezygnowała z tego przepisu. Tylko próbowała i kombinowała i zmieniała. Wyniki wyszukiwania dla chleb ziarnisty bez mąki pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chlebek ziarnisty bez mąki. Dołożyć do tego mój brak doświadczenia w tej dziedzinie i można się zdziwić, że się wogóle za niego zabrałam. Ale warto było bo chleb bardzo mi smakował. Lista przepisów na chleb bez mąki ziarnisty z polskich blogów kulinarnych.


Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Mąki różnią się wilgotnością i stąd różnice. Chciałabym, by przepis ten choć trochę ułatwił posiłki osobom na diecie bezglutenowej.


Domowy i pyszny pełnoziarnisty chleb razowy. U mnie ze słonecznikiem i siemieniem lnianym, ale ziarna można wybrać w zasadzie dowolne i wszystko, co pasuje do chleba tutaj także się odnajdzie. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Energia jaką otrzymałam od osób które przetestowały przepis była niesamowita. Poczułam się jakbym dokonała czegoś wielkiego, a to przecież tylko zwykły chleb. Postanowiłam pójść krok dalej i podzielić się z Wami kolejnym przepisem na chleb, ale tym razem z samych ziaren, bez mąki. Nie jest to tradycyjny przepis wykorzystujący domowy zakwas, ale pełnowartościowy zamiennik.


Do chleba można dodać dowolne ziarna. Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie. O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :). Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy wyrośnięty zaczyn, dodatki i pozostałą wodę - mieszamy. Kasia z kolei dostała go od dietetyczki.


Chleb orkiszowy razowy na drożdżach. Wprowadziłam kilka zmian np. OK) oraz nasiona kopru - uważam, że świetnie tutaj pasują. Z chlebów pieczonych na zakwasie zdecydowanie najbardziej lubię razowe. Po wyjęciu z piekarnika odstaw do pełnego ostygnięcia.


Ja wyjmuję chleb z formy nie wcześniej niż 4-godzin po wyjęciu z pieca, po czym odstawiam go na kratkę. Kroję najwcześniej następnego dnia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty